پزشکی و سلامتی

معرفی مقالات پزشکی
دوشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۸، ۰۱:۰۴ ق.ظ

سرطان بیضه چیست؟

سرطان بیضه رشد سرطانی یا مرتبه بیضه را می توان به عنوان یک جمعه دعا کرد و بدون هیچ گونه دردسر در بیضه خود را نشان داد.

 

عوامل خطر شامل بیضه های ناخواسته ، سابقه خانوادگی این بیماری و سابقه قبلی سرطان بیضه است. شایع ترین نوع آن تومورهای سلولهای زایا است که به سمینوما و نونسمینوما تقسیم می شوند. انواع دیگر شامل تومورهای استرومائی بند ناف و لنفوم است. تشخیص معمولاً بر اساس معاینه فیزیکی ، سونوگرافی و آزمایش خون انجام می شود. برداشتن جراحی بیضه با معاینه در زیر میکروسکوپ برای تعیین نوع انجام می شود.

 

سرطان بیضه بسیار قابل درمان است و معمولاً قابل درمان است. گزینه های درمانی ممکن است شامل جراحی ، پرتودرمانی ، شیمی درمانی یا پیوند سلول های بنیادی باشد. حتی در مواردی که سرطان به طور گسترده ای گسترش یافته است ، شیمی درمانی میزان درمانی بالاتر از 80٪ را نشان می دهد.

در سال 2015 ، سرطان بیضه در سطح جهان حدود 686،000 نفر را تحت تأثیر قرار داد. در آن سال منجر به مرگ 9 هزار و 400 نفر در اثر مرگ و میر 7000 نفر در سال 1990 شد. نرخ ها در جهان در حال توسعه پایین تر از کشورهای توسعه یافته است. شروع آن بیشتر در مردان 20 تا 34 سال رخ می دهد ، بندرت قبل از 15 سالگی. میزان بقای پنج ساله در ایالات متحده حدود 95٪ است. هنگامی که بیماری بومی سازی شود ، نتایج بهتر می شوند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی