پزشکی و سلامتی

معرفی مقالات پزشکی

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

چهارشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۴:۱۲ ب.ظ

a

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۶:۱۲
milad gh
يكشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۴:۲۰ ب.ظ

درمان قطعی سردرد میگرنی و سردرد مزمن با طب درد ممکن شد

 

درمان قطعی سردرد میگرنی و سردرد مزمن با طب درد

سردرد به عنوان یکی از رایج ترین دردها بین مردم جهان شناخته می شود و به طور عمده ناحیه سر و گردن را درگیر می کند. تحقیقات نشان می دهد که بیش از 40 میلیون نفر از مردم دنیا به سردردهای مزمن و میگرنی گرفتار هستند. لذا بررسی ریشه ای علت و درمان سردرد در دنیای امروز بسیار ضروری به نظر می رسد. افزون بر بهره گیری از روشهای پزشکی طب نوین، توجه عمیق و ویژه نسبت به خود و به عبارتی خود دوستی و ارتباط نزدیک و صمیمانه پزشک و بیمار می تواند راه درمان بسیاری از بیماری ها باشد. زمانی که حقیقتا خودمان را دوست داشته باشیم ، تمام چیزهای نیک از جمله سلامتی در مسیر زندگی ما قرار میگیرند. در ادامه با ما همراه باشید تا با موثرترین روشهای درمان میگرن و انواع سردردها آشنا شویم.

درمان قطعی سردرد میگرنی و سردرد مزمن با طب درد

تقریبا ۳۰ نوع سردرد وجود دارد که یک نوع آن سردرد میگرنی است، میگرن، اختلالی در سیستم عصبی و سردردی تنشی بوده و قبل از بروز علائمی را از خود نشان می‌دهد.

سردرد میگرنی حالت تپش‌دار و کوبنده ای دارد، عمدتا از سمت چپ سر شروع می‌شود و می‌تواند به تدریج تمام قسمت‌های سر، حتی شقیقه‌ها و چشم‌ها را هم تحت فشار قرار داده و درگیر کند، از جمله راه‌های تشخیص سردرد میگرنی این است که مبتلایان به این نوع سردرد، چنانچه به پشت دراز بکشند سردرد آنها شدت مییابد، اما اگر در حالت سجده قرار بگیرند سردردشان آرام تر میشود.

پژوهشها نشان می دهد که سردردهای میگرنی در زنان شایع‌تر بوده و ممکن است در هر سنی بروز پیدا کند. شایان ذکر است که این سردرد زمینه ارثی هم می تواند داشته باشد، از نشانه‌هایی که پیش از بروز سردرد میگرنی مشاهده می‌شوند می‌توان به حالت تهوع، دل درد، سرگیجه، خمیازه کشیدن پی در پی، عصبانیت و بداخلاقی، میل به خوردن غذا‌های شیرین، استفراغ، اسهال یا یبوست و اختلالات بینایی مثل تاری دید اشاره کرد.

برخی بو‌ها و غذا‌ها نیز می‌توانند سردرد میگرنی را تشدید کنند. به عنوان مثال، بوی عطر و ادکلن و پیاز در تشدید سردرد میگرنی بسیار موثر هستند؛ همینطور بودن در جا‌هایی که سر و صدا زیاد است، این نوع سردرد را شدت میبخشد. از سایر عواملی که در بروز این عارضه  نقش موثری دارند می‌توان به استرس، اضطراب و فشار‌های روانی، هیجانات شدید، گرسنگی یا خستگی زیاد، بی‌خوابی یا کم‌خوابی، مصرف برخی از غذا‌ها مثل غذا‌های مانده، ساندویچی، سوسیس و کالباس، ترشی، لبنیات، آلودگی هوا، تغییرات هورمونی در زمان قاعدگی، مصرف قرص‌های ضدبارداری، مصرف دخانیات و مشروبات الکلی، غلظت و فشار خون بالا و ... اشاره نمود.

آشنایی با برخی از رایجترین انواع سردردها

1. سردرد میگرنی

این نوع سردرد، یک طرف سر را درگیر کرده و به صورت ضربانی است که عمدتا با حالت تهوع، استفراغ، آلرژی به نور یا صدا همراه بوده و ممکن است از 2 تا 72 ساعت ادامه یابد و بیشتر خانمها را درگیر میکند و استرس یکی از اصلی ترین دلایل بروز و تشدید آن است.

2. سردرد سینوزیت (سینوسی)

دردی عمیق و دائمی که در پشت استخوان گونه و بینی احساس میشود و با تب و آبریزش بینی همراه است، منشا این سردرد میتواند عفونت، التهاب و یا تورم در سینوس های سر فرد میباشد.

3. سردردهای تنشی

رایج ترین نوع سردرد است، به طوری که حدود 80 درصد از مردم دنیا حداقل یک بار به آن دچار شده اند. این سردرد با احساس فشار و درد در هر دو طرف سر به صورت حلقه مانند و گاهی همراه با احساس درد و خستگی در ناحیه گردن همراه است. قطع و درمان سردرد تنشی گاها از نیم ساعت تا یک هفته طول میکشد.

4. سردرد خوشه ای

این نوع سردرد چندان رایج نیست و تنها 1 درصد از جمعیت جهان با آن درگیر هستند ، درد یکطرفه فوق العاده شدید که عمدتا در ناحیه اطراف یا پشت چشم حس میشود و با آبریزش یک طرفه از بینی و اشک ریزی یک طرفه و قرمز شدن چشم همراه است. بین پانزده دقیقه تا 2.5 ساعت هم درمان سردرد خوشه ای به طول میانجامد.

 

نحوه تشخیص نوع سردردها از هم

به علت تشابه زیادی که بین این سردردها وجود دارد، برای تشخیص نوع دقیق سردرد خود حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. در کلینیک دکترHYPERLINK "https://dr-esfandiari.com/" فرشتهHYPERLINK "https://dr-esfandiari.com/" اسفندHYPERLINK "https://dr-esfandiari.com/"یHYPERLINK "https://dr-esfandiari.com/"ارHYPERLINK "https://dr-esfandiari.com/"ی نوع سردرد شما با استفاده از آپدیت ترین متد روز دنیا و پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی و با حداقل میزان خطا، تشخیص داده شده و درمانHYPERLINK "https://dr-esfandiari.com/" سردرد به طور کامل و قطعی صورت می گیرد.

بنا به شیوع انواع سردردها در سنین جوانی و میانسالی ،در جوامع پر استرس امروزی که انواع فشارهای اقتصادی و اجتماعی بر مردم تحمیل میشود، نیاز به کلینیک های تخصصی سردرد با هدف ارائه خدمات ویژه به افراد مبتلا به انواع سردردها، تحت نظر پزشک متخصص مغز و اعصاب، بیش از هر زمان دیگری احساس میشود.

گفتیم که میگرن سردردی تپش‌دار است که ممکن است در یک یا هر دو طرف سر ایجاد شود و با تهوع، استفراغ یا کاهش اشتها همراه باشد. این نوع سردرد یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که فعالیت و عملکرد افراد بسیاری را در دنیا دچار اختلال میکند و تا قبل از روش طب درد، دارویی برای درمان قطعی آن وجود نداشت.

افراد مبتلا به میگرن عموما با توصیه‌های مختلف اطرافیان مواجه هستند؛ بد نیست این را هم بدانید که اکثر افرادی که میگرن دارند، افراد سرد مزاجی هستند که سریع عصبی می‌شوند و به‌ دلیل این عصبانیت آنی، تغییراتی در طبع آن‌ها رخ می دهد که ممکن است دلیل بروز سردردهای این چنینی باشد. به همین علت بهتر است طبع این افراد گرم‌تر شود تا درمان سردرد سریعتر صورت بگیرد. شایان ذکر است که زنان سه برابر بیشتر از مردان به سردرد میگرنی دچار می‌شوند؛ حتی بر اساس پژوهشهای انجام شده از هر 20 خانم 4 نفر از میگرن رنج می‌برند، در حالی که این آمار در میان مردان 1 نفر از هر 20 نفر می باشد. اولین علامت های سردرد میگرنی می تواند در هر سنی مشاهده شود، اما این اختلال عمدتا از دوران نوجوانی آغاز می‌شود.

معمولا درمان میگرن با استفاده از مسکن ها ( قرص سردرد ) و یا بوتاکس میگرن انجام میشود که به صورت موقت باعث از بین رفتن سردرد شما میشود .

نحوه تشخیص نوع سردردها از هم

آشنایی با روش طب درد

طب درد یا Pain Medicine پس از پیدایش علم پزشکی نوین با تلاش و کوشش دکتر میشل اشتاینباخ و پروفسور حیدری که پایه گذاران این علم بودند، در سال 2008 طراحی شد.

در اکثر موارد دیده شده است که استفاده از روشهای مدرن و داروهای شیمیایی و حتی عملهای جراحی، علاوه بر عوارض جانبی که برای بیمار به همراه دارند، تا مدتها نتایج چندان مثبتی را ایجاد نمیکنند و در اکثر موارد موجب درمان قطعی نیز نمی شوند.

اما در این طب با استفاده از تکنولوژی های فوق پیشرفته، اقداماتی بر روی سیستم عصبی و عروقی و گردش خون انجام می شود که نتایج شگفت انگیزی به همراه دارد. این روش درمانی، نتایج خیره کننده ای را در زمینه درمان بیماری های مغز و اعصاب نمایان کرده است. تقریبا یک دهه است که این روش با اندازه گیری دقیق سیستم عصبی و ویژگی های سلولی وارد دنیای طب نوین شده و به طرز عجیبی مورد استقبال بیماران قرار گرفته است.

بر این اساس مطالعات دقیقی در رابطه با فعالیت سلولهای مختلف بدن انجام گرفت که نتایج آن نشان داد، سلولها و ماهیچه های بدن نیز همچون یک سیستم الکتریکی پیچیده عمل می کنند و میدان الکتریکی مینیاتوری دارند. با استناد به این روش سلولها و بافتهای بدن نیز قادر هستند جریانات و امواج مغناطیسی را از لحاظ مشخصات مختلف از قبیل شکل و فرکانس تشخیص دهند. با این اطلاعات می توان بسیاری از اثرات درمانهای آلترناتیو را شرح داد.

کلام پایانی

کلینیک تخصصی سردرد دکتر فرشته اسفندیاری مجری روش درمانی طب درد است که شیوه‌ای ترکیبی از علوم پاراکلینیک و بالینی است. این متد که توسط دو کشور آلمان و امریکا ابداع شده ، از تازه‌ترین روش‌های درمانی بیماری‌های اعصاب و روان بوده و به‌ویژه در رفع مشکلات سر و گردن، درمان سردرد و مشکلات تعادلی بسیار کارآمد است.

این مجموعه ضمن بررسی و تشخیص نوع بیماری، با استفاده از روش‌ها و تجهیزات روز دنیا در جهت درمان اقدام می‌کند.

برای برقراری ارتباط اینترنتی با مجموعه دکتر اسفندیاری و استفاده از مزایای طب درد جهت درمان انواع بیماری‌ها  و رفع عوارض مربوطه به سایت این مجموعه به آدرس  dr-esfandiari.comHYPERLINK "https://dr-esfandiari.com/"  مراجعه نمایید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۶:۲۰
milad gh
يكشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۴:۰۷ ب.ظ

انواع ارتودنسی

 

ما در ارتودنسی از تجهیزات و وسایل مختلفی جهت اطلاح نامنظمی‌های دندانی و فکی استفاده می‌کنیم. این تجهیزات که غالباً با نام “دستگاه ارتودنسی” نیز شناخته می‌شوند می‌توانند ثابت یا متحرک، نامرئی یا مرئی باشند. ما در این صفحه، به بررسی کامل دستگاه‌های متحرک  و این که ارتودنسی چیست که به استفاده از آن‌ها ارتودنسی متحرک گفته می‌شود خواهیم پرداخت. (توضیحات بسیار ساده است و با خواندن محتوای این صفحه به طور کامل با این نوع ارتودنسی آشنا خواهید شد.)

ارتودنسی متحرک چیست؟

گاهی اوقات برای اصلاح و بهبود موقعیت دندان‌ها از دستگاه‌هایی استفاده می‌شود که قابل جابجا شدن هستند. یعنی به دندان چسپانده نشدند و بیمار زمانی که می‌خواهد غذا بخورد و یا مسواک بزند آن ها را بر می‌دارد.

 

این دستگاه‌ها برخلاف دستگاه‌های ارتودنسHYPERLINK "http://drmoslemzadeh.com/?p=7169"یHYPERLINK "http://drmoslemzadeh.com/?p=7169" ثابت، که از ابتدا تا انتهای دوره درمان به دندان‌ها می‌چسپند، قرار نیست همیشه به دندان متصل باشند. بلکه بیمار می‌تواند آن‌ها را در موقعیت‌های خاصی بردارد و دوباره بدون کمک متخصص ارتودنسی در جایش قرار دهد. به استفاده از این دستگاه‌ها در اصطلاح، ارتودنسی متحرک گفته می‌شود.

چرا و چه زمان از دستگاه‌های متحرک ارتودنسی استفاده می‌شود؟

ما تعداد زیادی دستگاه متحرک داریم که در ادامه بیشتر با آن‌ها و کاربردهایشان آشنا خواهید شد. اما اجازه بدهید که آن‌ها را به 3 دسته تقسیم کنیم:

 

دستگاه هایی که قبل از درمان ارتودنسی استفاده می‌شوند (مثلا دستگاه ترک عاداتی مثل مکیدن انگشت شست توسط کودکان و …)

دستگاه‌هایی هستند که حین درمان ارتودنسی برای رفع ناهنجاری کاربرد دارند (مثل الاینرها یا پلاک ارتودنسی متحرک)

و دسته آخر دستگاه‌هایی هستند که پس از اتمام ارتودنسی استفاده می‌شوند (ریتینرها که به آن ها نگهدارنده ارتودنسی هم گفته می‌شود.)

بنابراین کابرد اول دستگاه‌های متحرک، پیشگیری از بروز نامنظمی‌های دندانی است، در مراحل بعدی دندان‌ها را صاف می‌کند و در نهایت به صاف ماندن دندان‌ها پس از ارتودنسی کمک می‌کنند (و به همه این موارد در نهایت ارتودنسی متحرک گفته می‌شود.)(منبع)

 

انواع دستگاه‌های متحرک ارتودنسی کدامند؟

تعداد دستگاه‌هایی که متحرک هستند زیاد است و ما در این مقاله تنها مهم‌ترین‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم. اجازه دهید با الاینر ارتودنسی یا پلاک شفاف ارتودنسی یا پلاک دندانی شروع کنیم که مهم‌ترین دستگاه متحرک است.

 

الاینر یا پلاک ارتودنسی

الاینر یا پلاک ارتودنسی نوعی قالب دندانی شفاف از جنس پلاستیک‌های مرغوب است که روی دندان‌ها سوار می‌شود و به مرور زمان به صاف و منظم شدن آن‌ها کمک می‌کند. به استفاده از این دستگاه‌ها در اصطلاح، “ارتودنسی بدون سیم” هم گفته می‌شود. (اغلب زمانی که از ارتودنسی نامرئی صحبت می‌شود منظور همین الاینر یا پلاک ارتودنسی است.)

 

ارتودنسی نامرئی

 به لطف تکنولوژی‌های جدید، این روزها شاهد شکل‌گیری انقلاب بزرگی در ارتودنسی دندان هستیم. یکی از تکنولوژی‌هایی که چندسالی است تمایل به درمان ارتودنسی را افزایش داده و نتایج خوبی نیز به دنبال داشته، تکنولوژی ارتودنسی نامرئی با کمک کلییر الاینرها (clear aligner) یا پلاک‌های شفاف ارتودنسی مانند اینویزیلاین است. در این مقاله به طور کامل با این روش ارتودنسی و تمام آنچه که باید درباره آن بدانید آشنا خواهید شد..

 

ارتودنسی نامرئی چیست؟

ما در ارتودنسی از تجهیزات و ابزارهای مختلفی برای منظم کردن دندان‌ها و تراز کردن فک‌ها استفاده می‌کنیم. این دستگاه‌ها بر اساس نوع اتصال و قابلیت جابجا شدن، یا ثابت (ارتودنسی ثابت) هستند یا متحرک (ارتودنسی متحرک).

 

 

یک نوع دسته‌بندی دیگر به صورت مرئی و نامرئی داریم. در این دسته‌بندی به دستگاه‌هایی که حین درمان قابل مشاهده بوده و برای همه قابل تشخیص هستند ارتودنسی مرئی و به استفاده از دستگاه‌هایی که کمتر قابل مشاهده و تشخیص هستند یا کلا دیده نمی شوند ارتودنسی نامرئی گفته می‌شود.

 

 

انواع سیستم‌های نامرئی در درمان ارتودنسی کدامند؟

 

زمانی که صحبت از نامرئی بودن دستگاه‌ها در درمان ارتودنسی می‌شود منظور معمولا 3 نوع دستگاه زیر هستند:

 

کلییر الاینرها یا پلاک‌های شفاف ارتودنسی

ارتودنسی سرامیکی

ارتودنسی لینگوال یا پشت دندانی

انواع ارتودنسی نامرئی

هر کدام از این دستگاه‌ها در طول درمان یا اصلا قابل مشاهده نیستند (مانند لینگوال و الاینتر شفاف) و یا به سختی قابل تشخیص هستند مانند ارتودنسی سرامیکی.

 

مهم‌ترین دستگاه نامرئی جهت منظم کردن دندان‌ها چیست؟

هر سه روش ذکر شده (در بخش قبلی) از اهمیت زیادی برخورداند و قادرند مشکلات مختلف ارتودنسی را برطرف کنند. اما در سراسر جهان بیشتر از کلییر الاینرها یا پلاک‌های شفاف مانند اینویزیلاین به عنوان ارتودنسی نامرئی یاد می‌شود. و ما قصد داریم در این مقاله به طور کامل به بررسی آن‌ها بپردازیم.

 

پیش‌تر به صورت جداگانه و مفصل به معرفی و توضیح دو روش سرامیکی و لینگوال پرداخته‌ایم. برای اینکه بیشتر درباره ارتودنسی سرامیکی و ارتودنسی لینگوال بدانید روی لینک‌های مشخص شده کلیک کنید و وارد صفحه توضیحات آن‌ها شوید.

 

الاینر شفاف ارتودنسی چیست؟

الاینر یا پلاک ارتودنسی نامرئی تعدادی قالب پلاستیکی دندانی هستند که در ایران به آن‌ها پلاک شفاف یا طلق ارتودنسی می‌گویند. برندهای مختلفی در دنیا با کمک تکنولوژی 3 بعدی این الاینرها را تولید می کنند و هر کدام نام خاصی دارند. به عنوان مثال اینویزیلاین مهم ترین برند در ارتودنسی نامرئی است.

 

خانومی که الاینر ارتودنسی نامرئی استفاده می کند

ارتودنسی نامرئی برای چه افرادی مناسب‌تر است؟

این پلاک‌های شفاف می‌تواند تعداد زیادی ناهنجاری و مشکلات ارتودنسی را به خوبی برطرف کند. اما یادمان باشد که این روش ارتودنسی محدودیت‌هایی دارد و بیشتر روی درمان مشکلات جزئی تا متوسط ارتودنسی تمرکز می‌کند.

 

این یعنی هرچه مشکل شما جزئی‌تر باشد، با ارتودنسی نامرئی بهتر می‌توانید آن را درمان کنید. اما با پیچیده‌تر شدن نامنظمی دندانی و فکی، به جای دستگاه‌های نامرئی، بهتر است به فکر ارتودنسی ثابت باشید. زیرا دستگاه‌های نامرئی محدودیت استفاده دارند.

 

در هر صورت بیایید روی مشکلاتی که می‌توان با کلییر الاینرها یا پلاک‌های ارتودنسی نامرئی اصلاح کرد تمرکز کنیم. (منبع)

 

کلییر الاینرها کدام مشکلات را بهتر درمان می‌کنند؟

چنانچه شما یا فرزندتان یکی از مشکلات زیر را دارید و شدت آن مشکل اندک تا متوسط است، می‌توانید با کمک ارتودنسی نامرئی مشکل خود را به خوبی برطرف کنید:

 

کج بودن دندان ها (اغلب مراجعانی که با این روش ارتودنسی می کنند تنها دندان‌هایشان کج است.)

اوربایت یا جلوزدگی فک بالا

آندربایت یا جلوزدگی فک پایین

فاصله بین دندان ‌ها

اپن بایت یا فاصله بین دندان‌ها در جلوی دهان حین بسته بودن دهان

کراودینگ یا ازدحام و شلوغی دندان‌ها به دلیل کمبود جا یا کوچک بودن فک

تصویر الات و مشکلاتی دندانی که ارتودنسی نامرئی برطرف می کند

چه کسانی نمی‌توانند ارتودنسی نامرئی انجام دهند؟

با اینکه کلییر الاینر‌ها می‌توانند طیف وسیعی از مشکلات ارتودنسی را برطرف کنند، اما محدودیت‌هایی هم دارند. آن‌ها نمی‌توانند هر نوع ناهماهنگی دندانی یا فکی را برطرف کنند. دلیل این محدودیت درمانی را نیز باید در میزان نیرویی که با پلاک‌های شفاف می‌شود روی دندان‌ها اعمال شود جستجو کرد.

 

 پلاک شفاف ارتودنسی نمی تواند نیروی موثرِ زیادی به دندان ها وارد کند. حتی اگر نیروی قابل توجهی برای صاف شدن دندان‌ها اعمال کند، باز هم یک مشکل وجود دارد. و آن مشکل این است که الاینرهای ارتودنسی نامرئی نمی‌تواند از جهات مختلف به دندان‌ها نیرو وارد کرده و آن‌ها را وادار به حرکت موثر کند.

 

پلاک شفاف ارتودنسی چه مشکلاتی را نمی‌تواند برطرف کند؟

اگر شما یا فرزندتان یکی از مشکلات زیر را دارید کلییر الاینرها یا پلاک‌های شفاف ارتودنسی برایتان گزینه مناسبی نیست:

 

مشکلاتی که ارتودنسی نامرئی حل نمی کند

اَشکال دندانی خاص

کوتاه، گرد یا کوچک بودن دندان‌ها باعث می‌شود که الاینرها نتوانند به درستی کار خود را انجام داده یا همه دندان‌ها را با هم تراز کنند.

 

موقعیت‌های دندانی بسیار نامناسب

با ازدحام دندان‌ها، آن‌ها می‌چرخند و کج می‌شوند. ازدحام را با پلاک شفاف ارتودنسی می‌توان اصلاح کرد. اما اگر دندان بیشتر از 20 درجه چرخیده باشد، دیگر نمی‌توان آن را با این روش به طور موثر صاف و منظم کرد.

 

فواصل بین دندانی زیاد

هرچند که ارتودنسی نامرئی بدون سیم گزینه بسیار ایده‌آلی برای بستن فاصله بین دندان‌ها است، اما با این روش نمی‌توان فواصل بیشتر از 0.6 میلی‌متر را بست.

 

اینتروژن و اکستروژن

اینتروژن و اکستروژن دو اصطلاح ارتودنسی هستند و به ترتیب به معنی فرورفتگی و بیرون زدگی دندان هستند. دندان نهفته و نیمه نهفته مثال خوبی برای فرورفتگی دندان هستند و موقعیت آن ها پایین‌تر از دندان‌هایی دیگر است. بیرون زدگی دندان هم زمانی است که یک دندان بلندتر از دندان های دیگر باشد.

 

متاسفانه با ارتودنسی نامرئی (کلییر الاینرها) نمی‌توان دندان‌ها را بالا و پایین برد و مشکلات اینتروژن و اکستروژن را اصلاح کرد. ارتودنسی ثابت با بریس بهترین روش برای برطرف کردن این دو مشکل است.

 

درمان‌های دندانپزشکی قبلی

افرادی گه بریج دندان دارند نیز نمی‌توانند الاینر شفاف استفاده کنند مگر با متخصص ارتودنسی و دندانپزشک خود صحبت کنند. (منبع)

 

آشنایی با مسیر و مراحل ارتودنسی با پلاک شفاف ارتودنسی

افرادی که تمایل دارند در کلینیک‌های ما درمان ارتودنسی نامرئی خود را آغاز کنند معمولا 6 مرحله ساده زیر را می‌گذرانند:

 

 

مرحله اول: مشاوره و ارزیابی تخصصی اولیه

مراجعان ابتدا به کلینیک‌های ما مراجعه می‌کنند و به صورت تخصصی تحت معاینه و ارزیابی قرار می‌گیرند. اولین مرحله این است که تشخیص داده شود آیا واقعا سیستم ارتودنسی نامرئی برای شما مناسب است یا خیر.

 

مرحله دوم: گرفتن تصاوی، اشعه ایکس و قالب دندان‌ها

پس از آنکه متخصص ارتودنسی تشخیص داد شما واجد شرایط ارتودنسی بی‌سیم با پلاک شفاف هستید، اکنون برای بررسی دقیق‌تر از دندان‌هایتان، تصاویری با کمک اشعه ایکس گرفته می‌شود. در نهایت از دندان های شما قالب یا ایمپرشن (impressionsتهیه شده و آن قالب برای ساخت پلاک‌های شفاف به لابراتوار فرستاده می‌شود.

 

مرحله سوم: ساخت الاینرهای شفاف در لابراتوار

قبل از آغاز ارتودنسی نامرئی، عکس‌هایی که از دندان‌هایتان گرفته شده به همراه ایمپرشن‌ها و تصاویر اشعه ایکس به لابراتوار فرستاده می‌شود. لابراتوار اطلاعاتی که برای‌شان فرستاده شده را به کامپیوتر می‌دهند تا مدل 3 بعدی دندان‌ها در کامپیوتر ایجاد شود.

 

کامپیوتر که مجهز به تکنولوژی شبیه سازی 3 بعدی است، مسیر صاف و منظم شدن دندان‌ها را شبیه سازی کرده و مدت زمان درمان را با دقت تمام محاسبه می‌کند. کامپیوتر کوچک‌ترین حرکت دندان تا صاف شدن را برآورد می‌کند و بر اساس این محاسبات، تعدادی پلاک شفاف اختصاصی ارائه می‌دهد که باید ساخته شوند.

 

مدل 3 بعدی سپس به همراه مشخصات پلاک‌ها برای ما فرستاده می‌شود تا مورد تایید دکتر داوودیان قرار بگیرد. اگر مدل‌ها مشکل داشته باشد دوباره برای برطرف کردن ایرادات به لابراتوار فرستاده می شود و در نهایت قالب‌ها برای چاپ آماده می شوند.

 

مرحله چهارم: ساخته شدن پلاک‌های ارتودنسی نامرئی

در این مرحله پلاک‌های ارتودنسی نامرئی در صف تولید در لابراتوار هستند و ممکن است چند هفته طول بکشد تا آن‌ها ساخته شده و به کلینیک ما فرستاده شوند.

 

مرحله پنجم: آماده شدن الاینرها و استفاده از آن‌ها

الاینرهای اکنون آماده‌اند و اولین چیزی که باید درباره آن‌ها بدانید این است که هیچکدام از الاینرها مانند هم نیستند. و همگی با هم تفاوت دارند. شما نمی توانید هر وقت خواستید آن ها را به هر شکل استفاده کنید. بلکه باید به ترتیب از آن ها استفاده شود.

 

در ارتودنسی نامرئی، هر الاینر بسته به شبیه سازی انجام شده ممکن است 1 تا 2 هفته مورد استفاده قرار بگیرد و پس از آن باید کنار گذاشته شود زیرا کار خود را انجام داده و مقداری دندان ها را صاف کرده. سپس شما باید الاینر بعدی را استفاده کنید. و این ماجرا تا آخرین الاینر ادامه دارد.

 

مرحله ششم: چکاپ و ویزیت‌های دوره ای تا اتمام درمان

برای اطمینان از اینکه مسیر درمان به درستی پیش می رود و همه چیز مطابق انتظارات است شما باید هر چند هفته یکبار به کلینیک ما سر بزنید تا توسط دکتر داوودیان معاینه شوید. در طول این جلسات همه چیز چک می شود و تمام نکات لازم به شما ارائه داده خواهد شد. (منبع 3)

 

مراحل ارتودنسی

دستورالعمل‌های استفاده از پلاک‌های ارتودنسی

برخی از مهم ترین دستورالعمل‌ها و توصیه‌هایی که باید حین استفاده از پلاک ارتودنسی به آن‌ها توجه داشته باشید عبارتند از (منبع 4):

 

پلاک ارتودنسی باید به مدت 22 ساعت در شبانه روز استفاده شوند مگر حین خوردن غذا یا مسواک زدن

هر دو هفته باید تعویض شوند

الانیرها را به درستی و به آرامی روی دندان ها سوار کنید

حین در آوردن آن ها بسیار دقت کنید

هر وقت پلاک های ارتودنسی نامرئی را در آوردید حتما در جای مناسبی نگهداری کنید

هر روز آن ها را تمیز کنید و هر هفته در داخل محلول ضدعفونی کننده ای که متخصص به شما معرفی می کند قرار دهید.

هزینه ارتودنسی بدون سیم چقدر است؟

اگر پلاک‌های ارتودنسی نامرئی شما در خارج از کشور ساخته شده باشند تمام هزینه‌ها بر اساس دلار محاسبه می‌شود و هزینه زیادی باید پرداخت کنید. اما اگر الاینرها در لابراتوارهای داخل کشور ساخته شده باشد هزینه ها به مراتب کمتر خواهد شد و حتی می توان گفت کمترین هزینه ارتودنسی برای شما در نظر گرفته خواهد شد.

هزینه ارتودنسی نامرئی با پلاک ها شفاف در ایران معمولا بین 8 تا 10 میلیون تومان متغییر استو برای اطلاع از جزئیات بیشتر تعرفه ها به صفحه هزینه ارتودنسی در سال 1400 مراجعه کنید.

 

ارتودنسی با الانیرهای شفاف چه مزایا و معایبی دارد؟

مزایا

بیمار در این روش درمان هیچ محدودیت غذایی خاصی ندارد (برعکس ارتودنسی ثابت)

رعایت بهداشت دهان و دندان آسان است (برعکس ارتودنسی ثابت)

پلاک ها در این روش کاملا قابل جابجا شدن هستند

بیماران راحتی بیشتری در استفاده از الاینرها دارند

هزینه ارتودنسی با الاینرهای شفاف کمتر است

مدت زمان ارتودنسی با پلاک های شفاف ارتودنسی سریع تر است

نیاز کمتری به مراجعه حضوری نزد متخصص دارد (منبع 5)

معایب

مشکلات پیچیده و جدی ارتودنسی را برطرف نمی کنند

به دلیل متحرک بودن پلاک های ارتودنسی نامرئی، ممکن است بیمار پس از در آوردن، فراموش کند آن ها را روی دندان هایش بگذارد

کیفیت ساخت پلاک ها در ایران هنوز به اندازه کیفیت نمونه های خارجی نیست

در صورت شکسته شدن یا استفاده نامناسب ممکن است طول دوره درمان افزایش یابد

برای ارتودنسی کودکان چندان مناسب نیستند

پاسخ به سوالات رایج

مدت زمان ارتودنسی نامرئی چقدر است؟

بسته به نوع ناهنجاری مدت زمان درمان با این روش می تواند از 8 ماه تا 1 سال طول بکشد.

 

هزینه ارتودنسی ثابت بیشتر است یا نامرئی؟

اگر پلاک ها یا الاینرهای شفاف در ایران ساخته شوند هزینه آن ها کمتر از هزینه ارتودنسی ثابت خواهد بود.

 

آیا می توان نزد یک دندانپزشک عمومی ارتودنسی نامرئی انجام داد؟

دندانپزشکان عمومی پروسه های زیبایی و ترمیمی را به خوبی انجام می دهند اما تخصصی در ارتودنسی ندارند. بنابراین واجد شرایط انجام هیچ نوع ارتودنسی نیستند مگر اینکه تخصص آن را گرفته باشند. برای هر نوع درمان ارتودنسی تنها به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کنید.

 

آیا بچه ها هم می توانند به روش نامرئی ارتودنسی کنند؟

بهتر است برای کودکان ارتودنسی ثابت انجام داده شود با این وجود اگر سنشان بالاتر باشد می توانند از این روش نیز جهت درمان استفاده کنند.

 

منبع : دکتر داودیان

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۶:۰۷
milad gh
پنجشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۰۱ ب.ظ

poostud

 

 

 

https://is.gd/ujACrp

https://is.gd/vUR62O

https://is.gd/65q5w2

https://is.gd/bk7GNf

https://is.gd/orzg5I

https://todaynewspk.win/4XErIBhXK3cQfiBCITr8z7Xr00fP

https://todaynewspk.win/rnL6C4NogBoB46

https://todaynewspk.win/cllg9PbT4F3Ldi5R1k6

https://todaynewspk.win/4bs82ACYq5dNHT5GFqpuOdTQ

https://todaynewspk.win/iruQ8q5iSS4hwXE

http://bc.vc/osoIWTJ

http://bc.vc/zpy8zPB

http://bc.vc/cpKHgOG

http://bc.vc/kZdT8zx

http://bc.vc/dDsyWdT

https://wi.cr/Pxvipi

https://wi.cr/mVeaIL

https://wi.cr/BjQCWCH9Pn

https://wi.cr/cVaXOtu

https://wi.cr/6Y4Bm

https://xip.li/XHOm98

https://xip.li/G1wZlV

https://xip.li/7uTisA

https://xip.li/dHywSZ

https://xip.li/wvchWr

https://zaya.io/lv5xq

https://zaya.io/3zy0a

https://zaya.io/bziao

https://zaya.io/s912a

https://zaya.io/2tflg

https://1da.ir/VsWxu

https://1da.ir/qdBADiEt

https://1da.ir/PCndfR9

https://1da.ir/sYnE4Wa

https://1da.ir/j4G54

https://yun.ir/69re26

https://yun.ir/4fi8z3

https://yun.ir/04vmyd

https://yun.ir/wh9bgd

https://yun.ir/84t8o3

https://tinyurl.com/aajasprp

https://tinyurl.com/bnn3hm8f

https://tinyurl.com/u9nx7m2r

https://tinyurl.com/etasp2jw

https://tinyurl.com/hsnh7chs

https://fi9.ir/44edyi

https://fi9.ir/bzse2h

https://fi9.ir/4n429m

https://fi9.ir/kzp6jn

https://fi9.ir/to01wc

 

shorturl.at/czIN2

 

shorturl.at/qHK07

shorturl.at/elLVX

shorturl.at/jluvR

shorturl.at/yCFV7

https://shorl.com/pagopumirydu

https://shorl.com/puhenobofrufu

https://shorl.com/grisekafafrada

https://shorl.com/sigrebunatodu

https://shorl.com/mypuprubyfruva

https://u.to/9RZGGw

https://u.to/-BZGGw

https://u.to/FhdGGw

https://u.to/GxdGGw

https://u.to/HhdGGw

https://adnangamer.com/nwaj2v

https://adnangamer.com/wqch

https://adnangamer.com/WfDT

https://adnangamer.com/1DkAR

https://adnangamer.com/tscZZ

 

https://bit-url.com/hC1HUp

 

https://bit-url.com/9uPmqT

 

https://bit-url.com/BI74ca2V

 

https://bit-url.com/afFqLGt

 

https://bit-url.com/oMEfjwOV

 

https://rshrt.com/uYmSwsgi

 

https://rshrt.com/LP0F

 

https://rshrt.com/SHuj8TE8

 

https://rshrt.com/qBDONLEv

 

https://rshrt.com/DCtq9eF

 

http://voxc.org/53q1TIcE

 

http://voxc.org/II9wD4Yx

 

http://voxc.org/Yb9OrQ

 

http://voxc.org/2aQRgbvF

 

http://voxc.org/NDeA

 

https://forex9c.com/jxji

 

https://forex9c.com/LZxj

 

https://forex9c.com/SVXDU

 

https://forex9c.com/GtDO

 

https://forex9c.com/Tsbi3SHQ

 

https://dz4link.com/BxhBq8oI

 

https://dz4link.com/34P0nCP

 

https://dz4link.com/hUqXHW

 

https://dz4link.com/Zi1Oec

 

https://dz4link.com/OckU

 

https://fc.lc/lXIc

 

https://fc.lc/DEpxUFS

 

https://fc.lc/3xKWlmW

 

https://fc.lc/0mgW

 

https://fc.lc/aGEWFKU1

 

https://uii.io/RPX9p9K

 

https://uii.io/iVFs

 

https://uii.io/qBgQIl

 

https://uii.io/VNO7

 

https://uii.io/fYpSD

 

https://l4s.cc/aq5x

 

https://l4s.cc/aq5u

 

https://l4s.cc/aq5v

 

https://l4s.cc/aq5t

 

https://l4s.cc/aq5w

 

http://shorten.sh/QQLd

 

http://shorten.sh/CF2gE

 

http://shorten.sh/WTmnq

 

http://shorten.sh/RQiucUi

 

http://shorten.sh/xI7O0lb

 

http://cutpaid.com/GtRMt

 

http://cutpaid.com/RNfuV

 

http://cutpaid.com/6HHHA61s

 

http://cutpaid.com/hkMq

 

http://cutpaid.com/ckvAzt

 

https://linkrex.net/h2vqLmMC

 

https://linkrex.net/ZoCCQ2qvS

 

https://linkrex.net/Vjf9oW90e

 

https://linkrex.net/FI0PngSh

 

https://linkrex.net/njx

 

http://gestyy.com/euSCLW

 

http://gestyy.com/euSCZ9

 

http://gestyy.com/euSCCY

 

http://gestyy.com/euSCVL

 

http://gestyy.com/euSCMK

 

https://tmearn.com/BNLFc

 

https://tmearn.com/fdFWDDa

 

https://tmearn.com/8kwg

 

https://tmearn.com/8Q6gV

 

https://tmearn.com/zIS3jICL

 

https://payskip.org/cIRKRQZn

 

https://payskip.org/lhM06u

 

https://payskip.org/o8MU6xHXBF

 

https://payskip.org/U3eb6Vlp8dK9

 

https://payskip.org/wgrh

 

http://linkjust.com/1i9FI

 

http://linkjust.com/WFIyNOyiBKqeNqqdskr

 

http://linkjust.com/2GccOR8b

 

http://linkjust.com/lqYPF61lJk0f85SL3v

 

http://linkjust.com/U85VutjgLmwGqaWDuwMCx

 

https://icutlink.com/nGMH7OF9R2

 

https://icutlink.com/KVh8OLqIT7

 

https://icutlink.com/K79SPu8vl

 

https://icutlink.com/MrsPSGg9Rh

 

https://icutlink.com/rsk5mWYbuf

 

https://short.pe/BCuxO

 

https://short.pe/d7voE

 

https://short.pe/UV3leZ

 

https://short.pe/7GTbD

 

https://short.pe/DSnSkU

 

https://cpmlink.net/TulsAQ

 

https://cpmlink.net/TOlsAQ

 

https://cpmlink.net/S-lsAQ

 

https://cpmlink.net/SulsAQ

 

https://cpmlink.net/SelsAQ

 

https://linktor.io/CttNOY

 

https://linktor.io/XkmzeAZDO

 

https://linktor.io/qchYFz

 

https://linktor.io/AsXs

 

https://linktor.io/eeXqAXgmh

 

https://www.crokes.com/sheilatabatabai/profile/

 

http://currencyb2b.4kia.ir/info2/380334/a/

 

https://www.40billion.com/post/400370

 

http://www.4mark.net/story/3548354/%d8%ae%d8%a8%d8%b1-%d8%b1%d9%88%d8%b2

 

http://www.4mark.net/story/3548353/%d8%ae%d8%a8%d8%b1-%d8%a7%d9%88%d9%84

 

http://www.4mark.net/story/3548351/%d8%a2%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%ae%d8%a8%d8%b1

 

http://www.4mark.net/story/3548348/%d8%ae%d8%a8%d8%b1-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af

 

http://omidmad20.royablog.ir/post/49/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D9%87%D8%A7%D9%8A+%D8%AE%D8%A8%D8%B1%D9%8A

 

http://www.4mark.net/story/3548344/%d8%ae%d8%a8%d8%b1-%d9%81%d9%88%d9%82-%d8%a7%d9%84%d8%b9%d8%a7%d8%af%d9%87

 

http://roozbehrezaei.blogfa.com/post/20

 

http://red-news.monoblog.ir/post-2.html

 

https://milad1.kowsarblog.ir/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DB%8C

 

http://beste1.aramblog.ir/post/40

 

http://khabaron.avablog.ir/post/2/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C+%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA+%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DB%8C

 

http://beste1.niloblog.com/p/53/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DB%8C

 

https://miladdel.farsiblog.com/1400/02/06/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DB%8C/

 

http://khabar-nasim.blog.ir/post/4

 

http://cryptocurrencyb2b.loxblog.com/post/460

 

https://bmxmuseum.com/forums/profile.php?section=personal&id=287692

 

http://bit.do/fQAVT

 

http://bit.do/fQAVR

 

http://bit.do/fQAVQ

 

http://bit.do/fQAVP

 

http://bit.do/fQAVN

 

https://bit.ly/2QeMZaa

 

https://bit.ly/3neUARZ

 

https://bit.ly/32J9nLg

 

https://bit.ly/3vjmQFT

 

https://bit.ly/3tUHsUO

 

http://gg.gg/rrf5e

 

http://gg.gg/rreb0

 

http://gg.gg/rrdht

 

http://gg.gg/rrbvo

 

http://gg.gg/rratr

 

http://drrank.ir/news-sky.ir

 

https://seo.7ho.st/domain/news-amazing.ir#

 

https://seositecheckup.com/seo-audit/day-news.ir

 

https://www.sitelinks.info/day-news.ir//

 

https://www.sitelinks.info/news-one.ir//

 

https://www.sitelinks.info/news-sky.ir//

 

https://www.sitelinks.info/news-amazing.ir//

 

https://www.sitelinks.info/new-news1.ir//

 

http://drrank.ir/new-news1.ir

 

http://drrank.ir/news-amazing.ir

 

http://www.urlrate.net/www/day-news.ir

 

https://similars.net/alternatives-to/day-news.ir

 

https://similars.net/alternatives-to/news-one.ir

 

http://www.urlrate.net/www/news-one.ir

 

https://similars.net/alternatives-to/news-sky.ir

 

http://www.urlrate.net/www/news-sky.ir

 

https://similars.net/alternatives-to/new-news1.ir

 

http://www.urlrate.net/www/new-news1.ir

 

http://www.urlrate.net/www/news-amazing.ir

 

https://similars.net/alternatives-to/news-amazing.ir

 

https://www.w3use.com/website/news-amazing.ir

 

https://www.w3use.com/website/new-news1.ir

 

https://www.w3use.com/website/news-sky.ir

 

https://www.w3use.com/website/news-one.ir

 

https://www.w3use.com/website/day-news.ir

 

https://www.woorank.com/en/www/day-news.ir

 

https://www.woorank.com/en/www/news-sky.ir

 

https://www.woorank.com/en/www/news-one.ir

 

https://www.woorank.com/en/www/new-news1.ir

 

https://www.woorank.com/en/www/news-amazing.ir

 

https://www.siteprice.org/AnalyzeSite.aspx?url=news-amazing.ir

 

https://www.sitelike.org/similar/new-news1.ir/

 

https://www.sitelike.org/similar/news-amazing.ir/

 

https://www.sitelike.org/similar/news-sky.ir/

 

https://www.sitelike.org/similar/news-one.ir/

 

https://www.sitelike.org/similar/day-news.ir/

 

https://www.siteprice.org/AnalyzeSite.aspx?url=new-news1.ir

 

https://www.siteprice.org/website-worth/news-sky.ir

 

https://www.siteprice.org/AnalyzeSite.aspx?url=news-one.ir

 

https://www.siteprice.org/AnalyzeSite.aspx?url=day-news.ir

 

https://www.instructables.com/member/sheilatabatabai299/?cb=1619015019

 

https://www.threadless.com/@sheilatabatabai/activity

 

http://notes.soliveirajr.com/user/profile/30174.page

 

https://subrion.org/members/info/sheilatabatabai/

 

https://www.tetongravity.com/community/profile/raminrezaeian/

 

https://www.misterpoll.com/users/1045188

 

https://www.chordie.com/forum/profile.php?id=1084393

 

http://www.forum.korepix.ir/User/raminrezaeian

 

http://forums.qrecall.com/user/profile/159604.page

 

http://anphucomplex.net/anphu/profile.php?section=personal&id=592147

 

https://www.producthunt.com/@sheila_tabatabai

 

https://www.goodreads.com/user/show/133974073-raminrezaeian

 

https://forums.ubisoft.com/member.php/6692529-sheilatabatabai

 

https://pbase.com/raminrezaeian/profile

 

https://www.patreon.com/user/creators?u=54452874

 

http://www.postcount.net/forum/member.php?85623-blimi

 

 

https://forum.rme-audio.de/profile.php?section=about&id=39732

 

http://www.weldeng.net/MyBB/User-raminrezaeian

 

https://triberr.com/raminrezaeian

 

https://es.radiocut.fm/user/raminrezaeian/

 

https://www.forexfactory.com/raminrezaeia

 

https://www.mobafire.com/profile/sheilatabatabai-994100?profilepage

 

https://talk.plesk.com/members/keyoka.223068/#about

 

https://www.warriorforum.com/members/Sheila%20Ta?batabai.html?utm_source=internal&utm_medium=user-menu&utm_campaign=user-profile

 

https://www.higherlevel.nl/profile/277705-keyoka/?tab=field_core_pfield_24

 

http://www.wikidot.com/user:info/keyoka

 

http://fan.fc-anji.ru/blogs/profile/keyoka/

 

https://www.4shared.com/u/uFR2K6Ut/sheilatabatabai299.html

 

https://www.blackhatprotools.info/member.php?163330-sheilatabatabai

 

https://cycling74.com/author/608038075f3fb95bfeb2ce3b

 

https://weheartit.com/sheilatabatabai299

 

http://www.searchgi.com/user/profile/sheilatabatabai

 

https://game-zombie.net/forum/profile.php?section=personal&id=549150

 

http://recipes.mentaframework.org/user/profile/123148.page

 

http://www.cruzroja.es/creforumvolint_en/user/profile/148116.page

 

https://ibbs.uu.cc/home.php?mod=space&uid=5121486

 

http://aytoloja.org/jforum/user/profile/137604.page

 

http://ask.3eo.ir/profile/raminrezaeian/

 

https://hub.docker.com/u/raminrezaeian

 

https://forums.kali.org/member.php?235550-raminrezaeian

 

https://angel.co/u/sheilata-batabai

 

http://forum.irmug.com/memberlist.php?mode=viewprofile&u=6120

 

https://www.turnkeylinux.org/user/1506168

 

https://www.mapleprimes.com/users/raminrezaeian

 

http://www.divephotoguide.com/user/raminrezaeian

 

https://wanelo.co/sheilatabatabai

 

https://sheilatabatabai.contently.com/

 

https://www.inprnt.com/profile/keyoka/

 

http://www.thewebhosting.ir/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1-keyoka

 

https://www.noas.ir/members/67497.html

 

http://forum.persianseven.ir/u=627405

 

https://www.overclock.net/members/keyoka.646877/#about

 

https://www.autocar.co.uk/users/keyoka

 

https://www.zintro.com/profile/zie91e6c76?ref=Zie91e6c76

 

https://www.slideserve.com/20040

 

http://www.effecthub.com/user/1912212

 

http://samkey.org/forum/member.php?210544-raminrezaeian

 

http://onlineboxing.net/jforum/user/profile/97555.page

 

https://www.gta5-mods.com/users/sheilatabatabai

 

http://realtimecheats.com/forum/member.php?action=profile&uid=39889

 

https://vwiin.com/forum/profile.php?section=personal&id=444984

 

http://konektia.pl/forum/member.php?action=profile&uid=184861

 

https://lifeafter.neteasegamer.jp/home.php?mod=space&uid=3008907

 

http://forum.barname.org/member.php?u=15394

 

http://www.mellifera.ir/Forum/member/raminrezaeian/

 

https://www.veoh.com/users/raminrezaeian

 

https://www.dalfak.com/raminrezaeian

 

https://www.theverge.com/users/raminrezaeian

 

https://www.lonelyplanet.com/profile/sheilatabataba739834

 

https://onedio.com/profil/raminrezaeian

 

https://issuu.com/raminrezaeian

 

https://sketchfab.com/raminrezaeian

 

https://pastebin.com/u/raminrezaeian

 

https://forums.prosportsdaily.com/member.php?963403-keyoka

 

https://store59696604.company.site/

 

https://slashdot.org/submission/13693912/the-dismissal

 

https://www.aswaqcity.com/members/371393/#about

 

https://www.craftfoxes.com/profiles/sheilatabatabai

 

https://community.mybbiran.com/user-45251.html

 

http://topostudio.ir/User-raminrezaeian

 

https://www.apoi.ru/profile/?id=119753

 

https://dafaclub.net/forum/profile.php?section=personal&id=429223

 

http://ciphertalks.com/memberlist.php?mode=viewprofile&u=190908

 

http://www.servinord.com/phpBB2/profile.php?mode=viewprofile&u=264267

 

http://www.varshavskoe1.ru/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=61304

 

http://www.rohitab.com/discuss/user/130017-raminrezaeian/

 

https://forum.gamefa.com/User-raminrezaeian

 

https://raminrezaeian.cgsociety.org/profile

 

https://seekingalpha.com/user/54180863/

 

http://www.authorstream.com/raminrezaeian/

 

https://ketabnak.com/profiles/raminrezaeian

 

https://unsplash.com/@sheilatabatabai

 

https://coub.com/raminrezaeian

 

https://my.archdaily.com/us/@sheila-tabatabai

 

https://www.blogtalkradio.com/sheilatabatabai299

 

https://www.kiva.org/lender/sheilata8801

 

https://www.pipeclubiran.com/user-1923.html

 

http://www.zibasho.com/forum/member.php?action=profile&uid=11628

 

https://www.animeforum.com/member.php?352415-neira

 

https://qelectrotech.org/forum/profile.php?section=about&id=4659

 

https://forum.walterfootball.com/member/211352-neira81/about

 

https://www.mioola.com/neira/

 

https://www.warriorforum.com/members/raminrezaeian.html?utm_source=internal&utm_medium=user-menu&utm_campaign=user-profile

 

http://forums.trovegame.com/member.php?70565611-raminrezaeian

 

https://forum.cs-cart.com/user/130187-raminrezaeian/

 

https://forums.zmanda.com/member.php?52225-sheilatabatabai

 

https://500px.com/p/sheilatabatabai299?view=photos

 

http://bbs.hygame.cc/home.php?mod=space&uid=20814894

 

http://www.cplusplus.com/user/raminrezaeian/

 

http://forum.pedal.ir/User-raminrezaeian

 

http://www.hypertemp.ir/Forum/User/raminrezaeian

 

https://www.librarything.com/profile/raminrezaeian

 

https://forums.2k.com/member.php?1715758-blimi

 

https://www.berlingoforum.com/user-26827.html

 

https://torgi.gov.ru/forum/user/profile/1370628.page

 

https://www.longisland.com/profile/raminrezaeian

 

https://www.emoneyspace.com/forum/index.php?action=profile;u=562520;sa=summary

 

https://forum.pjrc.com/members/82696-jacqulyne

 

https://devpost.com/jacquelyne277

 

https://forum.pjrc.com/members/82696-jacqulyne

 

http://rainonit.com/6kjH

 

http://rainonit.com/6kic

 

http://rainonit.com/6ki7

 

http://rainonit.com/6khc

 

http://rainonit.com/6kh6

 

https://ouo.io/rU3rdb

 

https://ouo.io/E0G3rL

 

https://ouo.io/piKfai

 

https://ouo.io/J2DXdU

 

https://ouo.io/iznOkQ

 

https://iir.ai/E2sEe

 

https://iir.ai/TyZ3

 

https://iir.ai/MThDgGy

 

https://iir.ai/NLAGw

 

https://iir.ai/auMdz

 

https://tii.ai/OCchRwrP

 

https://tii.ai/QoMLUK

 

https://tii.ai/sOb0IC

 

https://tii.ai/WvQCAG

 

https://tii.ai/2gQkD

 

https://exe.io/tG3X

 

https://exe.io/y0MpzW

 

https://exe.io/WezPAfn9

 

https://exe.io/KNkKbvgD

 

https://exe.io/1zHf8A

 

https://gplinks.co/r96qAS

 

https://2shrt.com/MsaSW

 

https://2shrt.com/sth

 

https://2shrt.com/ZOfy

 

https://2shrt.com/nzQUA

 

https://2shrt.com/KWRwO

 

https://dausel.co/NIyT6n

 

https://dausel.co/3s9IvN

 

https://dausel.co/XEIeau

 

https://dausel.co/mQRjZX

 

https://dausel.co/IzUycE

 

https://gurl.pw/lidW

 

https://gurl.pw/lidQ

 

https://gurl.pw/lidR

 

https://gurl.pw/lidU

 

https://gurl.pw/lidY

 

https://www.clictune.com/aPzV

 

https://www.clictune.com/aPzU

 

https://www.clictune.com/aPzT

 

https://www.clictune.com/aPzS

 

https://www.clictune.com/aPzR

 

http://cut-win.com/O9tXdyd

 

http://cut-win.com/DTCwY

 

http://cut-win.com/efP

 

http://cut-win.com/k6BOx74

 

 

https://www.pinterest.ca/pin/846958273676074110

 

https://www.pinterest.ca/pin/846958273676074107

 

https://www.pinterest.ca/pin/846958273676074098

 

https://www.pinterest.ca/pin/846958273676074083

 

https://www.pinterest.ca/pin/846958273676074074

 

https://spaces.hightail.com/space/VrF2hMHHDw/files/fi-36b4beba-59e0-49b3-a6ad-e215f4ad8938/fv-956e87ea-1522-446b-b303-fae8ce236f1f/day-news-ir-.pdf#pageThumbnail-1

 

https://anotepad.com/notes/2kdhjg63

 

http://www.iranmicro.ir/forum/members/raminrezaeian/

https://forum.zenstudios.com/member.php?3292197-raminrezaeian

 

 

https://www.kelidestan.com/forum/member.php?action=profile&uid=12730

 

http://progforum.ir/members/raminrezaeian.9531/#about

 

https://forum.talahost.com/user/9126.html

 

https://forum.talarearoos.ir/user-raminrezaeian--3163

 

http://raminrezaeian.simpsite.nl/

 

https://www.lumberjocks.com/raminrezaeian

 

https://www.siasat.pk/forums/members/sheilatabatabai.220864/#about

 

https://newspicks.com/user/6693801

 

https://www.warriorforum.com/members/Sheila%20Tabatabai.html?utm_source=internal&utm_medium=user-menu&utm_campaign=user-profile

 

https://app.gitbook.com/@sheilatabatabai299/s/raminrezaeian/

 

http://www.mappery.com/user.php?name=raminrezaeian

 

https://findery.com/raminrezaeian

 

https://sheila-tabatabai.jimdosite.com/

 

https://www.cutoutandkeep.net/users/713441

 

https://mm.tt/1866830601?t=420g9O12HT

 

http://www.consolegames.ro/forum/members/raminrezaeian/#vmessage10380

 

http://toplink1.2or.ir/post169.php

 

http://toplink1.blogtez.com/post169.php

 

http://appsplit.com/users/sheilatabatabai

 

http://forums.archeagegame.com/member.php?70565611-raminrezaeian

 

https://directory.yogajournal.com/events/profile/sheilataba-tabai/news

 

https://www.zotero.org/groups/2921283/sheilatabatabai

 

https://career.habr.com/sheila-tabatabai

 

https://3drpilots.com/members/sheilatabatabai.19879/#about

 

https://www.behance.net/sheilatabatabai

 

https://talkmarkets.com/member/sheilatabatabai/#

 

https://padlet.com/sheilatabatabai299/Bookmarks

 

https://www.pokecommunity.com/member.php?u=954554&vmid=4068762#vmessage4068762

 

https://profile.hatena.ne.jp/raminrezaeian/profile

 

https://my.desktopnexus.com/raminrezaeian/#ProfileComments

 

https://www.zabbix.com/forum/member/324959-sheilatabatabai/about

 

https://community.thewho.com/member/7449-raminrezaeian

 

https://forum.freeadvice.com/members/sheilatabatabai.710198/#about

 

https://forum.cyclingnews.com/members/sheilatabatabai.128646/#about

 

https://about.me/tabatabai/

 

http://de.virtualdj.com/user/user23676770/index.html

 

http://myskins.org/User-raminrezaeian

 

http://forum.vegankind.ir/members/10100.html

 

https://www.watchfreeks.com/members/raminrezaeian.156371/#about

 

https://www.lawyersclubindia.com/profile.asp?member_id=762150

 

https://www.insanelymac.com/forum/profile/2600586-raminrezaeian/?tab=field_core_pfield_13

 

https://www.linkcentre.com/profile/raminrezaeian/

 

http://forums.pichak.net/member49175.html#friends

 

https://www.eca.ir/forums/members/raminrezaeian.html

 

https://www.nowaroos.com/User-raminrezaeian--146431

 

https://forum.iranphp.org/User-raminrezaeian

 

https://www.ulule.com/sheilatabatabai299/#/projects/followed

 

http://kpnu-csc.ir/forum/members/raminrezaeian/

 

http://kocholo.org/forum/member122182.html

 

http://forum.firooz.com/memberlist.php?mode=viewprofile&u=16286

 

https://educatorpages.com/site/raminrezaeian/pages/about-me?

 

https://forum.persiantools.com/members/raminrezaeian.456259/#about

 

https://www.10thcivicforum.com/members/raminrezaeian.38893/#about

 

https://www.boxerforums.com/members/raminrezaeian.198587/#about

 

http://atamalek.ir/User-raminrezaeian#comments/1

 

http://p30city.net/member.php?u=101977

 

https://moz.com/community/users/17270795

 

https://www.minecraftforum.net/members/raminrezaeian

 

https://forum.persianscript.ir/members/raminrezaeian.78628/#about

 

https://barnamenevisan.org/Profile/68916/raminrezaeian

 

http://www.shopkeeper.ir/forum/member.php?u=62773

 

https://noandishaan.com/forums/profile/559690-raminrezaeian/

 

https://www.freehostforum.com/member/98813-raminrezaeian/about

 

https://forum.exceliran.com/member.php/125201-raminrezaeian

 

http://www.forum.persianadmins.ir/member/74747-raminrezaeian/about

 

https://www.woddal.com/post/399109_http-news-amazing-ir-http-new-news1-ir-http-news-sky-ir-http-news-one-ir-http-da.html

 

https://docs.google.com/drawings/d/14XONMxuNLP0geSubPgJdK_yt56hKzsaaUyLf3TuTDTs/edit?usp=sharing

 

https://worldlink1.loger.ir/post/60/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%a8%d8%b1%db%8c

 

https://worldlink1.loger.ir/post/61/%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%a8%d8%b1%db%8c

 

http://cryptocurrencyb2b.rozblog.com/post/360

 

https://docs.google.com/document/d/15D2NxITgbBvouBVJgSiFBemXcK2qH1NlzbLEjBkp-Yo/edit?usp=sharing

 

https://cryptocurrencyb2b.wordpress.com/2021/04/16/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%a8%d8%b1%db%8c/

 

http://cryptocurrencyb2b.parsiblog.com/Posts/409/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%d9%8a+%d8%b3%d8%a7%d9%8a%d8%aa+%d9%87%d8%a7%d9%8a+%d8%ae%d8%a8%d8%b1%d9%8a/

 

https://www.dewiring.com/post/39336_http-news-amazing-ir-http-new-news1-ir-http-news-sky-ir-http-news-one-ir-http-da.html

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ ارديبهشت ۰۰ ، ۲۳:۰۱
milad gh
يكشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۳:۴۹ ب.ظ

تاریخچه ساخت اتو بخار و معرفی انواع اتو تفال

 

امروزه کمتر کسی پیدا میشود که در خانه حداقل 1 عدد اتو بخار نداشته باشد و از این وسیله پر کاربرد استفاده نکرده باشد.

برندهای تولیدکننده این محصول بسیار زیاد است اما معروف ترین آن ها اتو تفال میباشد.

البته بهتر است بدانید اتو در گذشته به این شکل و شمایل نبوده است و با گذشت زمان شکل و ظاهرش پیشرفت کرده و بهبود یافته و به شکل امروزی رسیده است.

شاید جذاب باشید بدانید در گذشته یک تکه سنگ سنگین را صاف میکردن و سپس آن را بر روی حرارت آتش داغ میکردند و بر روی لباس و پارچه قرار میدادن مطمئنا تا اینجا به سختی این کار پی برده اید که اگر در گذشته زندگی میکردید سختی بسیار زیادی باید میکشیدید برای اتو کردن یک لباس!

 

اما خب به لطف پیشرفت تکنولوژی دیگر از این خبرها نیست و با وجود یک پریز برق به راحتی میتوانید انواع لباس و پارچه را اتو کنید.

در این مقاله قرار است بپرداریم به تاریخچه ساخت اتو بخار و معرفی انواع اتو بخار تفال که مطمئنا هنگام خرید به شما کمک خواهد کرد.

عکسی که در حال مشاهده آن هستید نمونه ای از اتو قدیمی میباشد که بسیار ظاهر جالبی دارد و همانطور که مشخص است ساختاری همانند اتو بخار های امروزی دارد.

اگر بخواهیم دلیل به وجود آمدن این وسیله را توضیح دهیم در اصل اتو به وجود آمد تا لباس های خیس را خشک کند این تعریفی کلی برای این محصول میباشد اما رفته رفته کاربری آن مقداری تغییر کرد و تبدیل شد به وسیله ای برای از بین بردن چین و چروک لباس ها!

اگر بخواهیم کلمه اتو را ریشه یابی کنیم ایم کله در اصلی ترکی هست ( utu ) و اصلیت این کلمه به ترکی استانبولی بر میگردد و به معنای شعله ور شدن میباشد.

اما اتو ها از اختراعشون تا به امروز از هر لحاظ تغییرات اساسی بسیار زیادی کردند. اگر بخواهیم از نظر ظاهر صحبت کنیم خب عکس هایی که در بالا مشاهده میکنید رو با اتو بخار امروزی مقایسه کنید تا متوجه پیشرفت علم و تکنولوژی بشوید.

اتوهای امروزی دارای فناوری ها و تکنولوژی های بسیار پیشرفته تری نسبت به اتوهای قدیمی هستند یکی از جذاب ترین ویژگی های که چند سال است به اتو بخار اضافه شده است قابلیت خاموشی خودکار میباشد.

همه ما حداقل یکبار تجربه سوزاندن انواع لباس و پارچه را داریم اما با ویژگی که در بالا ذکر شد و در اتو تفال هم وجود دارد باعث میشود دیگر لباس ما دچار سوختگی نشود به طوری که اگر بیشتر از 10 ثانیه اتو ثابت و بدون حرکت بر روی لباس و پارچه قرار بگیرد به صورت خودکار خاموش میشود.

این فقط یکی از کاربرد اتوهای امروزی میباشد ویژگی هایی که طی این سال ها به اتو اضافه شده است بسیار زیاد است که به ترتیب به آن ها خواهیم پرداخت.

 

1 - تنظیم خودکار بخار

به وسیله این ویژگی دیگر نگران سوختن لباس در اثر حرارت بیش از حد نباشید . تنظیم بخار خودکار باعث میشود حرارت اتو بر اساس نوع لباس و پارچه به صورت خودکار تنظم شود و نیازی به تنظیمات دستی نیست.

 

2 - سیستم ضد چکه

شاید اگر 6-7 سال پیش با اتو کار میکردید چکه کردن آب و لک شدن لباس امری کاملا طبیعی بود اما امروزه این یک ایراد بسیار بزرگ است که به کمک سیستم ضد چکه حل شده است

 

3 - بخاردهی عمودی

بخاردهی عمودی هم از آن ویژگی هایی است که اگر بخواهید مبل و پرده و لباس های نازک را بخاردهی کنید بسیار کارآمد خواهد بود به وسیله این ویژگی بخاردهی عمودی باعث میشود بدون چسباندن اتو به لباس یا پارچه موردنظر چین و چروک های سطحی را از بین ببرید.

 

4 - سیستم رسوب گیر

تمامی محصولات برقی که با آب سروکار دارند بعد از مدتی رسوب آب باعث میشود نتوانند کارکرد سابق را داشته باشند که سیستم رسوب گیر این مشکل را حل میکند اما....

 

5 - مخزن رسوب گیر

مخزن رسوب گیر هم در اتوهای سری بالا در پشت اتو قرار دارد که رسوب در آن جمع شده و میتوانید آن را تخلیه کنید .

 

* فرق مخزن رسوب گیر و سیستم رسوب گیر چیست ؟!

اگر قصد خرید اتو تفال دارید سمت اتوهایی بروید که دارای مخزن رسوب گیر هستند که پشت اتو قرار دارند و به کمک یک دستگیره بیرون کشیده و میتوان رسوب آب را تخلیه کرد. اما سیستم رسوب گیر که در اتوهای سرو پایین تر و اقتصادی تفال وجود دارد به صورت یک سوزن هست که میتوان رسوب را تخلیه کرد.

 

6 - قدرت بیشتر یا حجم بخار بیشتر ؟!

قدرت و حجم بخار 2 عامل اساسی در انتخاب اتو بخار هستند . قدرت میزان حرارت اتو و حجم بخار میزان خروجی بخار را تایین میکند که هرچه قدر این حجم بیشتر باشد سریعتری چین و چروک های لباس برطرف میشود.

 

 

مقایسه مهمترین رکن در خرید هر محصولی در بازار میباشد ، ما هم قرار است بهترین اتو بخار های تفال را به شما معرفی کنیم تا بهترین تصمیم را هنکام خرید بگیرید.

1 - اتو بخار تفال مدل FV9848

 

 

با اطمینان میتوانیم بگوییم اتو تفال 9848 بهترین اتو بخار ساخته شده تفال میباشد لازم به ذکر است این اتو بخار تفال ساخت فرانسه است و در زیر به مشخصات آن خواهیم پرداخت.

قدرت : 3200 تا 3400 وات

حجم بخار : 280 گرم حجم بخار

دارای سیستم خاموشی خودکار بسیار حرفه ای

دارای سیستم رسوب گیر و مخزن رسوب گیر

دارای فناوری ضد چکه

دارای تنظیم بخار اتوماتیک

از حق نگذریم ظاهر این اتو بخار هم بسیار جذاب است همچنین به دلیل طراحی جدید که دارد بسیار ارگونومیک و خوش دست است و باعث میشود حس بسیار خوبی هنگام اتو کشی لباس داشته باشیم.

نکته قابل توجه درباره اتو 9848 تفال جدید بودن آن میباشد و ساخت سال 2019 میباشد.

 

2 - اتو بخار تفال مدل FV9845

اتو تفال 9845 هم تمامی ویژگی های بالا را دارد و تنها تفاوتش در رنگ میباشد که آن را بسیار پرطرفدار کرده است .

 

قدرت : 3200 تا 3400 وات

حجم بخار : 280 گرم حجم بخار

دارای سیستم خاموشی خودکار بسیار حرفه ای

دارای سیستم رسوب گیر و مخزن رسوب گیر

دارای فناوری ضد چکه

دارای تنظیم بخار اتوماتیک

دارای بخاردهی عمودی

 

 

این اتو هم برای سال 2019 میباشد و رنگ مسی آن بسیار پرطرفدار و جذاب است به همین دلیل هم رقابت بسیار تنگاتنگی با اتو 9848 دارد.

 

3 - اتو بخار تفال مدل FV9747

اتو تفال 9747 هم از آن اتو های خوش فروش بازار است که به دلیل قیمت پایینتر نسب به رقبایش فروش بسیار عالی را تجربه کرد

قدرت 3000 واتی

دارای حجم بخار 230 گرم در دقیقه

سیستم خاموشی خودکار

مخزن رسوب گیر

بخاردهی همودی

این اتو محصول سال 2018 میباشد و به سبب زیایی ساخت فروش چندهزارتایی را در ایران تجربه کرد

 

4 - اتو بخار تفال مدل FV9740

اتو 9740 تفال هم مانند اتو قبلی است و همان مشخصات را دارد با این تفاوت که رنگش متفاوت است و قدرت و حجم بخار کمتری هم دارد

قدرت 3800 واتی

دارای حجم بخار 230 گرم در دقیقه

سیستم خاموشی خودکار

مخزن رسوب گیر

بخاردهی همودی

درباره این اتو میتوان به رنگ بسیار جذابش اشاره کرد که هر خریداری را مجذوب خودش میکند.

 

5 - اتو بخار تفال مدل FV4981

حالا میرسیم به یک اتو بخار اقتصادی تفال که دارای بسیار از آپشن ها است و همچنین به خاطر قیمت مناسبش حسابی پرفروش است

 

دارای قدرت 2700 وات

حجم بخار 180 گرم در دقیقه

سیستم قطع کن خودکار

سیست رسوب گیر

تنظیم خودکار بخار

همانطور که مشخصات رو خوندید این اتو دارای بسیاری از ویژگی های اتو های رده بالا است با این تفاوت که قدرت پایینی دارد اما برای استفاده روزمره مناسب است.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به تاریخچه و دلیل پیدایش اتو بخار پرداختیم و ویژگی هایی که انو بخار امروزی دارند را گفتیم همچنین بهترین مدل اتو بخار تفال هم بررسی کردیم برای خرید انتخاب های شما بسیار زیاد است سعی کنید قبل از خرید اتو این مقاله را به خوبی بخونید.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۵:۴۹
milad gh