پزشکی و سلامتی

معرفی مقالات پزشکی
جمعه, ۳ آبان ۱۳۹۸، ۰۱:۳۹ ق.ظ

آنفو لانزا چیست؟

یک بیماری عفونی ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی است که در مرتبه نخستین بینی را ذیل تأثیر قرار می‌دهد . گلو , سینوسها و حنجره هم ممکن است دچار شوند . نشانه ها و علامت ها ممکن است کمتر از دو روز بعداز قرار به دست آوردن در معرض ویروس ظواهر شود . اینها ممکن است مشتمل بر سرفه , گلودرد , آبریزش بینی , عطسه , سردرد و تب باشد . اشخاص معمولاً در هفت عدد روستا روز بهبود مییابند , البته بعضا از علامتها ممکن است تا سه هفته ادامه یابد . گاهی اوقات ممکن است اشخاص با مشکلات بهداشتی دیگر مبتلا طینت الریه شوند .


بیش تر از 200 سویه ویروس در تولید آنفولا‌نزا نقش دارا هستند و رایج ترین رینو ویروس ها می‌باشند . آن ها در طی تماس نزدیک با اشخاص آلوده و کثیف یا این که به صورت غیرمستقیم از روش تماس با شی ءها جان دار در محیط , از روش هوا پخش می‌شوند و در ادامه آن انتقال به دهن یا این که بینی انجام می شود . کارداران خطر مشتمل بر مراجعه به مرکز ها حفظ از نوباوه , خوابیدن مطلوب و فشار دیوانه نیست . این علامتها بیشتر ناشی از جواب ایمنی تن به عفونت است خیر تخریب بافت بوسیله خویش ویروس ها . علیه , مبتلایان به آنفلوانزا می‌توانند نشانه ها شبیه اشخاص دچار به آنفو لانزا را نشان دهند البته معمولاً علامتها آن شدیدتر است . علاوه بر این , آنفلوانزا احتمالاً باعث به تولید آبریزش بینی می شود .

 

 

 

منبع : wikipedia

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی