پزشکی و سلامتی

معرفی مقالات پزشکی

۲ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

يكشنبه, ۱۸ مهر ۱۴۰۰، ۰۴:۲۲ ب.ظ

قارچ شیتاکه

قارچ شیتاکه یکی از شناخته شده ترین قارچ های دارویی است. این قارچ یک قارچ عجیب و غریب است که به دلیل طعم غنی , و خواص بی نظیر خود مشهور است و در انواع مختلف و دستور العمل های مختلف غذایی در سراسر جهان استفاده می شود. در گیاه شناسی چینی، گزارش شده است که این قارچ "Qi" را در بدن افزایش می دهد. Qi در طب چین انرژی ضروری است که از نصف النهار در بدن عبور می کند. در طب چینی از گیاهان دارویی و سوزن ها برای تنظیم جریان Qi استفاده می کنند.
قارچ شیتاکه، که در حال حاضر در جامعه علمی Lentinules edodes نامیده می شود ، اولین قارچی بوده که در تاریخ آسیا و شاید حتی در تاریخ بشر پرورش داده شد. در قرن دهم، کشاورزان در یک دره خاص در کوههای شرق چین یاد گرفتند که چگونه این قارچ گران قیمت را روی چوب کنده درخت پرورش دهند. شیتاکه در حال حاضر بعد از قارچ دکمه ای، دومین قارچ پر کشت در جهان است .

فواید قارچ شیتاکه

شیتاکه برای تقویت کبد و حمایت از سلامت کلی سیستم ایمنی استفاده می شود. تحقیقات مدرن نشان می دهد که قارچ شیتاکه همچنین ممکن است به حفظ سطح کلسترول سالم در محدوده طبیعی کمک کند. در ادامه به مهترین فواید قارچ شیتاکه اشاره می کنیم.

پشتیبانی سیستم ایمنی

قارچ شیتاکه حاوی لنتینان است . لنتینان یک ترکیب فعال است که از پاسخ ایمنی سالم پشتیبانی می کند.اعتقاد بر این است که مصرف منظم شیتاکه سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند. این قارچ دارویی همچنین حاوی کلسیم ، فسفر ، ویتامین ها و مواد معدنی و اسیدهای آمینه ضروری مانند لیزین ، آرژنین و بسیاری دیگر است.

تسکین کبد

حاوی بتا گلوکان و آنزیم هایی است که ممکن است عملکرد کبد را بهبود بخشد.

سلامت استخوان ها

شیتاکه در واقع سطوح متوسطی از ویتامین D را به شکل ergocalciferol (vit.D-2) حمل می کند. این یک ویتامین محلول در چربی ضروری برای رشد استخوان و متابولیسم کلسیم است. 10 گرم قارچ شیتاکه حاوی 16 درصد RDI فسفر است. میزان کافی کلسیم و فسفر در خون برای کانی سازی مناسب استخوان و دندان بسیار مهم است.

اعصاب و روان

این قارچ حاوی نیاسین، اسید پانتوتنیک، پیریدوکسین بیشتر از قارچ دکمه ای است . پیریدوکسین سطح انتقال دهنده های عصبی GABA را در مغز بهبود می بخشد.

سلامت قلب

سلنیوم یک ماده مغذی مشترک برای آنزیم آنتی اکسیدان ، گلوتاتیون پراکسیداز است . این ماده نقش حیاتی در یکپارچگی بافت قلب دارد.

. خواص ضد میکروبی شیتاکه (باکتریایی ، قارچی و مخمر)

مقاومت آنتی بیوتیکی توسط میکروب ها به مشکلی در حال تحول تبدیل شده است که محققان به دنبال بهره برداری از محصولات طبیعی برای تقویت مبارزه با عوامل بیماری زا هستند. شیتاکه روی گروهی از باکتری ها، مخمرها و عوامل بیماری زای قارچی مورد آزمایش قرار گرفت و در برابر 85 درصد مواردی که مورد آزمایش قرار گرفتند، ضد میکروب مثبت نشان داد. تاثیرات مثبت شیتاکه بر سویه های باکتری سودوموناس و سالمونلا بسیار مهم بود.همچنین پاسخ خوبی در برابر استافیلوکوکوس اورئوس (MRSA) مشاهده شد.

خواص ضدسرطانی

اثرات ضد توموری در چندین سرطان مشاهده شده است. برخی از مطالعات در زیر شرح داده شده است. گزارشات مثبتی برای سرطان سینه نیز وجود دارد.

سرطان روده بزرگ

تصور می شود که لنتینان یکی از مولکول های مهم زیست فعال در شیتاکه است. اثرات قارچ بر سلولهای سرطانی روده انسان در موشهای تغذیه شده با لنتینان مشاهده شد و کاهش قابل توجهی در اندازه تشکیل تومور در موشهایی که از قبل تغذیه شده بودند در مقایسه با گروه شاهد مشاهده شد

سرطان معده

تجزیه و تحلیل بیماران مبتلا به سرطان معده ، دریافت ایمونوشیمی علاوه بر لنتینان انجام شد. نتایج نشان داد که بیماران تحت درمان معمولی علاوه بر لنتینان میزان بقای طولانی تری دارند. همچنین اشاره شد که نتایج ممکن است در بیماران مبتلا به متاستاز غدد لنفاوی (گسترش سرطان به غدد لنفاوی) در مقایسه با متاستاز غدد لنفاوی موثرتر باشد.

سرطان پانکراس

25 بیمار مبتلا به سرطان پانکراس پیشرفته تحت درمان با لنتینان قرار گرفتند و زمان بقا بر اساس پیگیری سه ساله مورد بررسی قرار گرفت. 20 درصد از بیماران (5 نفر از 25 نفر) 3 سال زنده ماندند، اگرچه میانگین 12.1 ماه بود. همچنین بین کیفیت زندگی و درمان با لنتینان رابطه معنی داری وجود داشت. شواهد در حمایت از بهبود کیفیت زندگی در بیماران تحت تجویز ترکیبات استخراج شده ازshiitake است.

ضد HIV

محققان عصاره شیتاکه را به یک آنزیم (ترانکریپتاز) مهم برای ویروس HIV-1 اضافه کردند زیرا این ویروس را قادر می سازد تا خود را تکثیر کند. قارچ قادر به جلوگیری از فعالیت آنزیم بوده و سرعت تولید مثل ویروس را کند می کند.

تاثیر قارچ شیتاکه بر HPV

همانطور که گفته شد، قارچ شیتاکه حاوی لنتینان است. این ماده سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از بدن در برابر عفونت های مختلف محافظت می کند. مصرف قارچ شیتاکه به دلیل خاصیت ضد ویروسی و ضد قارچی آن برای درمان بسیاری از عفونت ها از جمله عفونت ویروسی HPV یا زگیل تناسلی مفید می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مهر ۰۰ ، ۱۶:۲۲
milad gh
چهارشنبه, ۷ مهر ۱۴۰۰، ۰۷:۱۴ ب.ظ

خرید اینترنتی قهوه گانودرما

قهوه گانودرما و خواص بینظیرش

اخیرا قهوه گانودرما که ترکیب یک قهوه فوری با پودر قارچ است، به علت خواص دارویی که آن قارچ دارد بسیار محبوب شده است.

گانودرما خواص معجزهآسایی در درمان بعضی بیماریها دارد. قهوه گانودرما که از عصاره این قارچ گرفته میشود، نوعی پودر با مزایای فراوان است. گانودرما به قارچ جاودانگی نیز شهرت پیدا کرده است و چینیان معتقد بودند مواد مغذی فراوانی دارد و باعث طول عمر میشود. به نقل از وب سایت ویکی پدیا ********* lucidum یک گونه قارچ با رنگی مایل به قرمز است که دارای توزیع محدودی در اروپا و مناطقی از چین می باشد، جایی که در آن درختان سخت چوب رشد می کند. گونه وحشی گانودرما در ایالات متحده مخصوصا کالیفرنیا و یوتا یافت شده است.

با مصرف این پودر میتوانید مصرف قهوه را کم کنید، اما همچنان انرژی لازم را داشته باشید. در واقع افراد زیادی به همین دلیل قهوه گانودرما را مصرف میکنند تا از فواید این قارچ  همراه با قهوه بهره ببرند.

خرید قهوه گانودرما تضمینی برای سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن است، در ادامه با ما همراه باشید.

قهوه سوپریم گانودرما دکتر بیز 

علت محبوبیت قهوه گانودرما

مصرف این قهوه سطح انرژی را بالا میبرد و به افزایش ایمنی بدن، رفع خستگی و تقویت حافظه کمک میکند. گانودرما ویتامینها و مواد معدنی زیادی دارد. این قارچ جلوی فرآیند پیر شدن را میگیرد و گردش خون را بهبود میبخشد.

گانودرما را به صورت ترکیبی با قهوه مصرف میکنند و طعمهای مختلفی دارد. مقدار شکر موجود در قهوه گانودرما استاندارد است و برای مبتلایان به دیابت مشکلی ایجاد نمیکند.

خواص معجزهآسای قهوه گانودرما

تحقیقات زیادی در مورد قهوه گانودرما انجام شده است که نشان میدهد این قارچ خواص زیادی دارد و میتواند در طب سنتی به کار گرفته شود. از جمله خواص آن میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

گانودرما و کاهش خطر ابتلا به سرطان

گانودرما با داشتن موادی چون ترپنوئید و پلی ساکارید خاصیت ضد سرطانی دارد. این قهوه با داشتن اسید آمینه و آنتی اکسیدان از سرطان جلوگیری میکند.

گانودرما و پیشگیری از دیابت

قهوه گانودرما لاته قند خون بدن را کنترل میکند و از بدن در برابر دیابت محافظت میکند.

تقویت سیستم ایمنی بدن با قهوه گانودرما 

گانودرما در درمان ویروسها و عفونتها مفید است و اختلالات ریوی را درمان میکند. همچنین در تقویت سیستم ایمنی موثر است. قهوه گانودرما با داشتن ویتامین C برای درمان بیماریهای ویروسی استفاده میشود.

این قارچ سیستم ایمنی را متعادل میکند و التهابات را از بین میبرد.

درمان پارکینسون با گانودرما

گانودرما دارویی سنتی است، التهابات عصبی را کاهش میدهد و از پارکینسون جلوگیری میکند. طبق تحقیقات دلیل اصلی این بیماری التهابات عصبی هستند.

مبارزه با روند پیری با گانودرما

با مصرف گانودرما به جنگ پیری بروید. قهوه گانودرما حاوی مواد ضد پیری است و مصرف طولانی مدت آن از ریزش مو و نیز سفید شدن آن جلوگیری میکند.

درمان کبد چرب با مصرف قهوه گانودرما

اگر کبد چرب دارید، مصرف روزانه قهوه گانودرما را فراموش نکنید. این قارچ خواص سم زدایی دارد و کبد را پاکسازی میکند.

درمان برص و پیسی با قهوه گانودرما

برخی افراد در سن پیری به علت از دست دادن رنگدانههای پوست دچار پیسی و برص میشوند. این افراد باید قهوه گانودرما موکا مصرف کنند.

نحوه مصرف گانودرما برای پیسی پوست به این شکل است که دو قاشق چایخوری از پودر قهوه گانودرما را در ظرفی میریزید وکمی آب جوشیده به آن اضافه میکنید تا یک مادهخمیری شکل به وجود آید. این ترکیب را برای درمان پیسی به صورت ماسک 5 ساعت روی صورت بزنید.

مصرف گانودرما و بهبود سردردهای عصبی

سردردهایی که ریشه عصبی دارند، با مصرف گانودرما بهتر میشوند. گانودرما موادی مانند آدنوزین، تری ترپن و مونو فسفات دارد که چربی، کلسترول و لختههای خون را در مغز از بین میبرند.

گانودرما همچنین برای درمان سردردهای میگرنی موثر است. قهوه گانودرما با داشتن مقادیر زیادی منیزیم این سردردها را رفع میکند.

قهوه گانودرما به عنوان مکمل برای ورزشکاران

این قهوه گیاهی به عنوان مکمل نیز استفاده میشود. گانودرما یکی از مکملهای عالی برای تقویت، ایجاد انرژی و عضلهسازی است. مصرف گانودرما باعث پاکسازی کبد ورزشکاران میشود.

کمک به درمان اختلال خواب 

قهوه گانودرما با داشتن خواص آرامبخشی یک ماده بسیار عالی برای رفع تنش و استرس و همچنین درمان بیخوابی است.

چون این قهوه کافئین کمی دارد، بنابراین نه تنها بیخوابی نمیآورد، بلکه آن را درمان نیز میکند. یک فنجان قهوه گانودرما، در مقایسه با یک فنجان قهوه معمولی 50 درصد کافئین کمتر دارد.

گانودرما و درمان مشکلات پوستی

علاوه بر خواصی که گفته شد، قهوه گانودرما خاصیت ضد آکنه دارد. این ماده برای رفع جای زخم نیز مفید است. گانودرما همچنین خاصیت مرطوبکنندگی برای پوست دارد.

درمان آلزایمر با گانودرما

این قهوه حافظه را تقویت میکند و در درمان بیماری زوال عقل یا آلزایمر موثر است.

تقویت سیستم گوارشی با گانودرما

این قهوه به دلیل داشتن میزان اسیدیته کمتر از قهوه معمولی، برای افرادی که از بیماریهای گوارشی و زخم معده رنج میبرند، بسیار مفید است.

قهوه سوپریم گانودرما دکتر بیز 

خرید از خاص باکس برای علاقهمندان به یک قهوه خاص

حالا که با تمام خواص این قهوه معجزه آسا آشنا شدید، بهتر است بدانید که افراد زیادی در سایتهای اینترنتی مشغول به فروش آن هستند.

متاسفانه بعضی از این سایتها قهوه گانودرمای اصل ندارند یا آن را با قیمت بالایی میفروشند. برخی از این فروشندگان مجاز نیستند و تضمینی برای اصل بودن محصولاتشان وجود ندارد.

اما فروشگاهی مانند خاص باکس موقعیتی را فراهم کرده است که علاقهمندان به خرید قهوه گانودرما بتوانند به راحتی و با امنیت کامل خرید کنند.

اگر میخواهید لذت یک خرید بیدغدغه را داشته باشید، میتوانید از طریق خاص باکس محصول و قهوه گانودرمای مورد نظر را خریداری کنید. یکی از مزایای خرید از این فروشگاه پشتیانی بعد از خرید از مشتریان است.

با جستجو در سایت و نام محصول مورد نظرتان میتوانید خرید بی دردسری را تجربه کنید. پس از تکمیل خرید و پرداخت، اطلاعات خود را در محل تعیین شده وارد میکنید.

این فروشگاه محصولات خود را با تضمین کیفیت و با بهترین قیمت به دست شما میرساند. ضمنا ارسال محصول به موقع خواهد بود. نام خاص باکس را برای خرید قهوه گانودرما فراموش نکنید.

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مهر ۰۰ ، ۱۹:۱۴
milad gh