پزشکی و سلامتی

معرفی مقالات پزشکی

۳ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

شنبه, ۲۹ خرداد ۱۴۰۰، ۰۳:۵۶ ب.ظ

روش‌های منحصر به‌فرد زیباسازی صورت

در یک الی دو دهه پیش تنها راه برای حل مشکلات ناشی از سستی پوست صورت، از جمله رفع غبغب و افتادگی گونه ها، عمل جراحی و لیفت با نخ برای زیبایی پوست بود.

فکر کنید که پوست صورت شما یک بار دیگر نرم و شفاف باشد، دقیقا همانطور که در اوج زیبایی آن بود؛ بدون هیچگونه چین و چروک، افتادگی و خطوط اضافی، پس از فکر کردن به زیبایی پوست، تنها چیزی که هرکس می خواهد، این است که چهره اش جوان تر به نظر برسد. مطمئن باشید که زیبایی پوست و لیفت و جوانسازی صورت، آرزوی شما را برای داشتن چهره ای جذاب و درخشان تحقق می بخشد. ما قصد داریم به طور کامل و ساده نحوه رفع نقایص گردن و صورت را در این مقاله بررسی کنیم. پس از آن، ما روش های مختلفی از عمل های زیبایی صورت و گردن را به طور کامل بررسی خواهیم کرد تا بهترین روش ممکن را در بین روش های مختلف مانند لیفت با نخ و فرم دهی بینی را انتخاب کنیم.

لیفت با نخ

مزایای استفاده از روش لیفت با نخ:

  •  ایمن است.

  • نیازی به آمادگی خاصی ندارد.

  • هیچ مراقبت ویژه دیگری لازم نیست.

  • اثرات درمان بلافاصله قابل مشاهده است.

  • اثرات درمان با گذشت زمان از بین نمی رود.

  • هیچ زخمی روی پوست دیده نمی شود.

  • این روش از سن 20 سالگی قابل استفاده است.

زیبایی پوست و صورت

مهم نیست که خطوط پیشانی شما بسیار عمیق باشد یا تمام پوست صورت و گردن شما چروکیده باشد، قطعا می توانید تمام مشکلات پوستی خود را برطرف کرده و با لیفت صورت و تزریق ژل و بوتاکس به اوایل دهه سنی 20  ساله خود بازگردید. فقط باید دقیقا بدانید که چه تغییراتی را باید در صورت خود اعمال کنید. برای مثال برای زیبایی پوست گردن، چند تغییر بزرگ در لیفت گردن و چانه اتفاق می افتد. اول از همه، آنها چربی های اضافی، چروک ها و افتادگی پوست را از زیر چانه جدا می کنند. پس از آن، آنها عضلات و بافت های زیر پوست را تقویت می کنند. سرانجام، آنها نوارهای عمودی اطراف گردن را درمان می کنند تا گردن و چانه ها زیباتر شود. معمولا انجام این عمل ماندگار است و مطمئنا در زیبایی چهره و جوانسازی پوست تاثیر بسیاری خواهد داشت.

روش های مختلف فرم دهی بینی

امروزه زیبایی از اهمیت بالایی برخوردار است.یکی از بخش های زیبایی صورت بینی میباشد که با فرم دهی بینی میتوانید صورت خود را یباتر کنید.جراحی و یا راه های خانگی از جمله روش های فرم دهی بینی میباشد. روش های بدون عمل جراحی نیز موجود میباشد که در بخش فرم دهی بینی مورد استفاده قرار میگیرد.از جمله روش های بسیار زیاد فرم دهی بینی میتوان به فرم دهی بینی بدون جراحی ( لیفت بینی با نخ ) نیز اشاره کرد که به دلیل آسان بودن و طبیعی بودن آن , این روش امروزه مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفته است.

D:\w\##Seo Arman\PhotoGrid_1604743258237.jpg

 

زیبایی پوست و بوتاکس 

احتمالا شما این روش پاک کننده خطوط صورت را شنیده اید، زیرا با خیال راحت توسط میلیون ها نفر استفاده و تصویب شده است. این کلمه نشان می دهد که سمی وجود دارد که توسط Clostridium botulinum تولید شده است؛ همان باکتری که مسئول نوعی مسمومیت غذایی به نام بوتولیسم است. اما هنگامی که به عضلات صورت تزریق می شود، سم بوتولینوم تاثیر بسیار متفاوتی دارد: می تواند به طور موقت ماهیچه هایی را که باعث ایجاد چین و چروک پوست می شوند، فلج کند (به عنوان مثال بین ابروها). همچنین در معالجات خاص از "لبخند لثه" مفید است؛ یعنی، لبخندی که بافت لثه را بیش از حد صورتی را نشان می دهد. تزریق بوتاکس می تواند مانع از بالا آمدن عضلات صورت و بالا آمدن لثه شود و زیبایی پوست و صورت را چند برابر کند.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۰۰ ، ۱۵:۵۶
milad gh

واکسن گارداسیل بعد از ابتلا | اطلاعات کامل در مورد hpv

ابتلا به HPV یا همان زگیل تناسلی بسیار ترسناک است، تا جایی که حتی بعضی از آنها بعد از ابتلا به افسردگی دچار می‌شوند. البته درست است که این بیماری خطرناک است اما با توجه به پیشرفت علم و به وجود آمدن درمان‌ها، قطعا آنقدرها هم ترسناک نیست که بخواهید تا این حد نگرانش باشید.

در هر حال بعد از ابتلا به HPV، یکی از سوالات رایج، تاثیر تزریق واکسن گارداسیل است. در این مقاله هم می‌خواهیم دقیقا در مورد همین موضوع صحبت کرده و ببینیم که آیا تزریق واکسن گارداسیل بعد از ابتلا اثری دارد یا نه؟

واکسن گارداسیل چیست؟

برای اینکه بدانیم واکسن گارداسیل چیست، باید ابتدا به‌طور خلاصه با HPV آشنا شویم. HPV ویروسی است که در اغلب مواقع (نه همیشه) از طریق تماس جنسی به انسان منتقل می‌شود.

این ویروس ممکن است باعث به وجود آمدن زگیل‌هایی در ناحیه تناسلی شده و همینطور گاها باعث ایجاد سرطان‌هایی مثل سرطان دهانه رحم شود.

اما در مورد واکسن HPV: ببینید، تا الان نزدیک به 100 تیپ از ویروس HPV شناخته شده که واکسن گارداسیل  می‌تواند از بدن در برابر 9 نوع از این ویروس‌ها مراقب کند. البته گارداسیل در 3 نوع دو، چهار و نُه کاناله ساخته شده که هر کانال بدن را در مقابل یک نوع ویروس مقاوم می‌کند. این یعنی اگر واکسن 9 کاناله تزریق کنید، بدن‌تان در برابر 9 تیپ از ویروس اچ پی وی مقاوم خواهد شد.

9 تیپ در برگیرنده در واکسن 9 ظرفیتی گارداسیل جز شایع ترین تیپ های ویروس پاپیلومای انساتی هستند که با تزریق این واکسن میتوانید خود را در برابر آنها ایمن سازید

تاثیر واکسن گارداسیل بعد از ابتلا

همانطور که بالاتر هم گفتیم، در واقع گارداسیل نه یک واکسن درمانی بلکه یک واکسن پیشگیری از ابتلا به HPV است. اما با این‌حال خیلی از پزشکان حتی بعد از ابتلای بیمار به زگیل تناسلی، تزریق گارداسیل را تجویز می‌کنند. چرا؟

چون تزریق این واکسن بعد از ابتلا، در مرحله اول باعث جلوگیری از ابتلا به دیگر انواع HPV می‌شود. علاوه بر این، تحقیقات نشان داده‌اند که استفاده از گارداسیل می‌تواند قدرت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با این بیماری را افزایش بدهد.

به جز اینها، بعضی از مراکز تحقیقاتی گفته‌اند که گارداسیل، خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم بعد از مبتلا شدن به زگیل تناسلی را کاهش می‌دهد.

از کجا گارداسیل بخریم؟

 

بالاتر گفتیم که تا الان 3 نوع از واکسن گارداسیل روانه بازار شده است. اگر قصدتان خرید واکسن 2 کاناله و پیشگیری از ابتلا به 2 نوع از HPV است که باید به یکی از داروخانه‌ها یا مراکز بهداشتی کشور مراجعه کرده و از آنها این واکسن را بخرید. اما اگر می‌خواهید واکسنی بزنید که خطر ابتلای شما را بیشتر از این کاهش بدهد، باید به سراغ واکسن 4 یا 9 کاناله بروید.

متاسفانه این واکسن‌ها در کشور خودمان تولید نمی‌شوند و شرکت تولیدکننده آن در خارج از کشور هم ایرانیان را تحریم کرده. اما در مقابل، بعضی از مراکز معتبر بهداشتی کشور توانسته‌اند با دور زدن تحریم‌ها، اقدام به وارداتش کنند. از جمله این مراکز، کلینیک اورولوژی یوروطب  میباشد.

آیا تزریق واکسن گارداسیل بی خطر است؟!

با توجه به اینکه هنوز درمان قطعی برای بیماری HPV پیدا نشده، خیلی‌ها از تزریق واکسن گارداسیل ترس دارند. چراکه تصور می‌کنند با وارد کردن این ویروس به بدن‌شان ممکن است به خود بیماری مبتلا شوند.

اما خب باید بدانید که واکسن گارداسیل اصلا حاوی ویروس HPV نیست! در واقع این واکسن موادی دارد که با وارد شدن‌شان به بدن شما، بدن‌تان را در مقابل خود ویروس اصلی مقاوم کرده و آن را آماده مبارزه با آن خواهند کرد. بنابراین نسبت به تزریقش نگران نباشید.

پیشنهاد میکنیم در این ویدیو ( طرز کار واکسن گارداسیل ) رو حتما مشاهده کنید

در این ویدیو شما را طرز کار این واکسن و چگونهگی ایمن سازی بدن در مقابل ویروس اچ پی وی آشنا میشوید و خواهید فهمید که چرا میبایست این واکسن را در 3 دوره بزنید! راستی در این رابطه چیزی نگفتیم ! اشکالی ندارد ، این ویدیو را مشاهده فرمایید تا اطلاعات کافی در باره این موضع پیدا کنید.

 

در نهایت و به عنوان کلام آخر: بهترین راه پیشگیری از HPV، داشتن رفتار جنسی سالم است. بعد از آن، تزریق گارداسیل می‌تواند احتمال ابتلای‌تان به این بیماری  ( ابتلا به ویروس اچ پی وی ) را بسیار کاهش دهد.

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۰۰ ، ۱۹:۰۳
milad gh
دوشنبه, ۳ خرداد ۱۴۰۰، ۰۷:۳۵ ب.ظ

درمان میگرن

به طور کلی درمان میگرن به دو نوع روش دارویی درمان میگرن و روش غیر دارویی درمان میگرن تقسیم می شود . بسیاری از داروها در درمان میگرن به کار می روند . درمان دارویی میگرن به دو دسته تقسیم می شود .

 

1 ) درمان دارویی مرحله حاد حمله میگرن که در آن شخص داروهای مسکن را موقع شروع حمله میگرن استفاده می کند تا سردرد قطع شود و حمله فرو کش کند

 

2 ) درمان دارویی پیشگیری کننده میگرن شامل داروهایی است که به صورت مرتب و معمولا روزانه مصرف می شوند تا از تعداد و شدت حمله های میگرن پیشگیری و آن ها را کم کند.

 

انتخاب درمان میگرن توسط متخصص سردرد بستگی به شدت و فرکانس حملات سردرد میگرنی در فرد دارد .

 

اگر تهوع و استفراغ هم همراه سردرد وجود داشته باشد باید به صورت جداگانه درمان شود تا نتیجه مطلوب بدست آید .

 

درمان مرحله حاد حمله میگرن

مسکن ها وقتی بهترین اثر را در قطع سردرد میگرنی دارند که به محض شروع سردرد و اول حمله میگرن استفاده شوند در غیر این صورت داروهای خوراکی به علت کاهش جذب دستگاه گوارش در طی حمله حاد میگرن جذب نشده و جواب نمی دهند و شخص ناچار به استفاده از انواع دیگر داروها مثل نوع تزریقی دارو می شود.

 

انواع مسکن ها

انواع مسکن های در دسترس و بدون نسخه یا با تجویز پزشک شامل : آسپیرین . بروفن . ادویل . ناپروکسن . دیکلوفناک و... است .

 

این مسکن ها اگر مدت زمان طولانی مصرف شوند می توانند سردرد های ریباند وابسته به مسکن(medication   oversuseheadache ) را ایجاد کنند و همچنین عوارض گوارش مثل خونریزی معده یا روده و یا زخم معده ایجاد کنند .مسکن ترکیبی مثل ترکیب کافئین آسپیرین و استامینفون که اکسدرین (exedrine )نام دارد می تواند در انواع خفیف تا متوسط میگرن تاثیر گذار باشد .

 

تریپتانها

این دارو ها توسط متخصص مغز و اعصاب برای درمان مرحله حاد حمله میگرن تجویز می شوند مثل سوما تریپتان و ریزاتریپتان (maxalt). این دسته دارویی راه های درد در مغز را بلاک می کند و باعث قطع سردرد میگرن می شوند . تریپتانها به اشکال مختلف قرص . اسپری و تزریقی وجود دارند . مصرف زیاد این دسته به علت نوسانات فشار خون و تغییرات قلبی و عروقی که ایجاد می کنند در افراد دارای مشکلات قلبی . سابقه سکته مغزی و سنین بالای 50 سال توصیه نمی شود .

 

ارگوتامین

دی هیدروارگوتامین به صورت اسپری بینییا تزریقی موجود است . اثرات آن تقریبا مشابه با تریپتانها است بیشترین اثر را زمانی دارد که بلافاصله پس از شروع علائم میگرن خورده شود . مهم ترین عارضه جانبی آن تشدید تهوع و استفراغ ناشی از میگرن است .

 

لازم به ذکر است که ارگوتامین را نباید هر روزه یا به عنوان پیشگیری از حملات میگرن استفاده کرد چرا که ممکن است منجر به ارگوتیسم شده و علائم مسمومیت دارویی ایجاد کند و همچنین سردرد های واکنشی به وجود آورد .

 

افراد با سابقه بیماری های قلبی عروقی . تنگی عروقی کرونر قلب . فشار خون بالا یا بیماران مبتلا به بیماری های کلیوییا کبدی باید از مصرف آن پرهیز کنند .

 

Lasmiditan

داروی خوراکی جدید که برای درمان مرحله حاد حمله میگرن با و بدون اورا تایید گرفته است ولی متاسفانه در ایران وجود ندارد . این دارو به طور موثری درد و تهوع و حساسیت به نور و صدا را در حمله حاد میگرن از بین می برد .

 

این دارو نباید با الکل و سایر داروهای خواب آور استفاده شود

 

ترکیبات اپیوئیدی (مخدرها)

در بیمارانی که به دو دلیل قادر به مصرف بقیه انواع داروهای کاهنده درد مرحله حاد میگرن نیستند . ترکیبات مخدر مثل کدئین و انواع ترکیبی آن با مسکن ها مثل استامینوفن کدئین می تواند کمک کننده باشد . به علت ایجاد وابستگی که این ترکیبات در فرد ایجاد می کند حتی الامکان باید در مواردی که بقیه انواع داروهای مرحله حاد میگرن موثر نیستند و یا فرد قادر به استفاده از آنها نیست استفاده شوند و حتما باید توسط پزشک متخصص سردرد تجویز شوند .

 

داروهای ضد تهوع

اگر میگرن همراه با تهوع و استفراغ باشد مصرف داروهایضد تهوع مثل کلرپرومازین متوکلوپراید می تواند موثر باشد . این دسته دارویی بهتر است همراه با مسکن ها برای کنترل بهتر علائم حاد میگرن استفاده شوند

 

دارو های پیشگیری کننده حمله میگرن

پزشک متخصص مغز واعصاب ممکن است برای پیشگیری از ایجاد حمله میگرنی داروهایی را تجویز کند، سوالی که مطرح می شود این است که میگرن چه موقع نیاز به درمانهای نگهدارنده و پیشگیری کننده دارد که به صورت روزانه توسط فرد استفاده شوند؟

 

پاسخ این است که هرگاه حمله میگرن بیشتر از هفته اییک بار ایجاد شود و یا کمتر از این مقدار باشد اما حمله آنقدر شدید باشد که فرد را از فعالیتهای روزانه بازدارد و به درمانهای مسکن معمول پاسخ ندهد باید توسط پزشک متخصص سردرد داروهای پیشگیری کننده میگرن تجویز شود.

 

بعضی از دارو های پیشگیری کننده میگرن شامل موارد زیر است :

 

داروهای مهار کننده گیرنده بتا (بتا بلاکر) مثل پراپرونولول یا متوپرولول

 

داروهای ضد افسردگی 3 حلقه مثل آمی تریپتیلین، نورتریپتلین و داکسپین که عوارض جانبی خواب آلودگی و افزایش وزن و خشکی دهان و یبوست می دهد.

 

داروهای ضد تشنج مثل والپروات سدیم ، توپیرامات (TopoMax) که می تواند به کاهش حملات میگرن کمک کند ولی عوارض جانبی زیاد مثل سرگیجه، لرزش دست، ریزش مو، گزگز دست و پا، اختلالات حافظه و عوارض کبدی دارد.

 

داروهای مهارکننده کانال کلسیم مثل فلوناریزین

 

داروهای مهارکننده آنتی بادیCGRP

 

Aimovigیک داروی جدید از این گروه است. CGRPیک مونوکلونال آنتی بادی است که در هنگام حمله میگرن توسط پایانه های عصبی اطراف عروق مغز آزاد می شود و حمله میگرن را آغاز می کند، این دارو مانع آزاد شدن CGRP ودر نتیجه مانع شروع حمله میگرن می شود، متاسفانه این دارو بعلت هزینه بالایی که دارد هنوز در ایران موجود نیست.

تزریق بوتاکس

در صورتیکه فرد به داروهای معمول پیشگیری کننده میگرن پاسخ ندهد تزریق بوتاکس تخصصی میگرن توسط متخصص مغز و اعصاب توصیه می شود.

 

این دارو در 31 نقطه سر و گردن توسط متخصص مغز و اعصاب تزریق می شود و در واقع از آزاد شدن نوروترسمیترهای درد از پایانه های عصب اطراف عروق مغز جلوگیری می کند. تزریق بوتاکس تخصصی میگرن برایدرمان میگرن مزمن مقاوم به درمان بزرگسالان توسط FDA تاییدیه دارد.(میگرن مزمن طبق تعریف میگرنی است که فرد بیشتر از 15 روز در ماه سردرد میگرنی داشته باشد که حدود 3 ماه طول کشیده باشد).

 

درمانهای غیر دارویی میگرن

وقتی که علائم حمله میگرن شروع شد سعی کنید به محل آرام و تاریکی بروید و چشمهایتان را ببندید. بهتر است بخوابید.

 

پک یخ را در که در حوله ای پیچیده اید روی پیشانی و پشت گردن بگذارید. بعضی بیماران به کیسه آب گرم پاسخ بهتری می دهند. هر دو را امتحان کنید وببنید کدامیک نتیجه بهتری می دهد.

 

تکنیک های ریلکسیشن را امتحان کنید.

 

بیوفیدبک و CBT (روشهای شناختی رفتاری) و مایندفولنس (Mindfulness) می توانند استرس و تنش را کاهش داده و در نتیجه موجب کاهش تعداد حمله های میگرن شوند.

 

خواب و غذای منظم داشته باشد.

 

خیلی زیاد یا خیلی کم نخوابید سعی کنید الگوی خواب منظم داشته باشید. ساعت مشخص به رختخواب بروید و ساعت مشخص از خواب بیدار شوید.

 

سعی کنید وعده های غذایی را مرتب و سر وقت بخورید و از افت قند خون جلوگیری کنید.

 

آب زیاد بنوشید.

 

روزانه 6 الی 8 لیوان آب در مبتلایان به میگرن برای کاهش سردرد های میگرن توصیه می شود.

 

دفترچه یادداشت روزانه میگرن تنظیم کنید

 

ساعت ها ، تعداد و شدت حمله های سردرد و میگرن و تریگرها و عوامل محرک آن را یادداشت کنید و به پزشک متخصص سردرد خود نشان بدهید.این کار پزشک شما را در درمان مناسب تر میگرن کمک می کند.

 

به طور مرتب ورزش کنید

 

ورزش ایروبیک (هوازی ) تنش شما را کم می کند. اگر پزشک متخصص مغز و اعصاب شما موافق است ورزش های هوازی را که از آن لذت می برید مثل پیاده روی و شنا و دوچرخه سواری را در برنامه روزانه خود بگنجانید.ابتدا خود را به آهستگی گرم کنید و سپس ورزش را شروع کنید.

 

ورزش شدید و ناگهانی بدون آمادگی خود می تواند سردرد ایجاد کند.

 

ورزش منظم همچنان می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.چاقییکی از عواملی مستعد کننده حمله های میگرن است.

 

بعضی ویتامین ها و مواد معدنی را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

 

مصرف گیاه Batterbur (بابا آدم کوهی ) و Feverfew به خصوص ترکیب آن ها می تواند در پیشگیری از حمله های میگرنی نقش داشته باشد.

 

ویتامین B2 (ریبوفلاوین) با دوز کافی 200-400 می تواند از تعداد حمله های میگرن بکاهد.

 

منیزیم با دوز کافی (500-600) و کوآنزیم کیو 10 (coQ10) می تواند در پیشگیری از میگرن کمک کننده باشد.

 

با مراجعه به کلینیک سردرد تهران با بهره گیری از بهترین متخصص های مغز و اعصاب، می توانید از نوع میگرن خود مطلع شده و بهترین روش درمان را آغاز کنید.

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ خرداد ۰۰ ، ۱۹:۳۵
milad gh