پزشکی و سلامتی

معرفی مقالات پزشکی

۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

چهارشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۹، ۰۳:۱۳ ب.ظ

روانشناسی بالینی

در گفت و گوهایی که داشتیم تا به الان درباره اینکه دانشجوییان روانشناسی میتوانند وارد چه مشاغلی بشند ؟ و یا از تخصص های مهم درزمینه روانشناسی چی هست؟ صحبت شد اما در ادامه تخصص ها خب مسلما باید درباره هرکدوم بیشتر بدونید تا راحت تر انتخاب کنید پس با من همراه بمونید.. 

من سارا امیری هستم یک عضو کوچک در قلب شما  

روانشناسی بالینی و مشاوره از تخصص هاست

 

روانشناسی بالینی که یکی از تخصص های بسیار پر طرفدار و چالشی از زمینه های روانشناسی در زمان حال است دربیشتر مواقع میتواند بهترین راهکار ها را بدهد ریشه این نوع تخصص برمیگردد به فیزیولوژیک اعصاب و غدد که گفتم باید تا ترم حداق 4 حتما عمومی هارا پاس نمایید وگرنه نمیتوانید به راحتی وارد تخصص مورد علاقه خودتون بشید پس بیا پاراگراف بعدی تا براتون بیشتر از این تخصص بگم..

روانشناسی بالینی و مشاوره:

روانشناسی بالینی و مشاوره شناخته ترین روانشناسی  است که مشکلات روان شناختی مردم را تشخیص میدهد ودرمان میکند روانشناسان مشاوره گاهی اوقات با آدم هایی سروکار دارند که شدت مشکلاتشان کم تر است برای مثال گاهی اوقات به مشکلات دانشجویان رسیدگی میکنند وآنان را در زمینه، شخصی و برنامه ریزی شغلی کمک میکنند..

روانشناسی بالینی و مشاوره از تخصص هاست

روانشناسان بالینی معمولا دارای مدرک دکتری روانشناسی هستند که اخذ آن مستلزم 3 تا 4 سال تحصیلات تکمیلی و یک سال کارورزی در یکی از مراکز بهداشت درمانی است..

روانشناسان بالینی با روانپزشکان فرق دارند...روانپزشکی یکی از شاخه های پزشکی است و توسط پزشکانی که مدرک دکترای پزشکی دارند و دوره های تخصصی  رفتار نابهنجار و روان درمانی دیده  اند اجرا می شود..

روانشناسی بالینی و روانپزشکان هردو دنبال بهبود زندگی آدم ها هستند که مشکلات روانی دارند.. 

یک تفاوت مهم آن ها این است که روانپزشکان اجازه دارند دارو تجویز کنند درحالی که روانشناسان چنین حقی را ندارند.

روانشناسی بالینی و مشاوره از تخصص هاست

بعضی از روانشناسان بالینی متخصص کار با گروه سنی خاص هستند لوییز وارگاس که از دانشمندان روانشناسی بالینی کودک  است .او به آن دسته از مشکلات فرهنگی که سنجش و درمان کودکان دارای پیشینه را تحت شعاع قرار میدهد علاقه دارد و همچنین دنبال دلیل یافتن این است که کودکان بزهکار و نوجوانان با معتادان به مواد مخدر است.

 

روانشناسی بالینی و مشاوره از تخصص هاست

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۹۹ ، ۱۵:۱۳
milad gh