پزشکی و سلامتی

معرفی مقالات پزشکی

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

رژیم تخم مرغ ادعا دارد که در بازه زمانی خاصی می‌تواند وزن را به سرعت کاهش دهد. برای کاهش وزن رژیم‌های متعددی وجود دارد که از یک ماده غذایی برای پایین آوردن وزن به کار برده می‌شود. اما آیا این روند صحیحی برای کاهش وزن است؟

با ادامه متن همراه باشید تا علاوه بر پی بردن به پاسخ این سوال، به بررسی مواردی از جمله گزینه‌های زیر در مورد رژیم تخم مرغ بپردازیم:

            ·         تاثیر رژیم تخم مرغ بر کاهش وزن

            ·         مزایای این رژیم

            ·         فواید این ماده غذایی برای بدن

            ·         روند رژیم تخم مرغ روزه و کاهش وزن 3 کیلویی

            ·         بایدها و نبایدهای در طول این رژیم

            ·         روند رژیم تخم مرغ هفته‌ای و کاهش وزن

            ·         معایب و مضرات مصرف بیش از حد تخم مرغ

            ·         معایب این رژیم برای لاغری

رژیم تخم مرغ برای کاهش وزن موثر است؟

تخم مرغ از جمله مواد غذایی به شمار می‌رود که به تنهایی به عنوان یک غذای کامل و پر خاصیت می‌توان از آن استفاده کرد. البته جزء اصلی برای تهیه برخی از غذاها مانند انواع کوکو نیز به شمار می‌رود. این موضوع به دلیل وجود انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی در این ماده غذایی در دسترس است.

 

تخم مرغ به دلیل داشتن کلسترول بالا تیتر اخبار مربوط به کاهش وزن قرار گرفته است، به همین دلیل است که افراد فقط در پی بهره بری از فواید لاغر کننده و عضله‌سازی آن هستند و از خواص تغذیه‌ای دیگر آن بی خبر هستند.

دلیل اصلی برخی افراد برای مصرف نکردن تخم مرغ، کلسترول بالای آن است که این موضوع را پژوهشگران بر اساس انجام پژوهشی در سال 2012 رد کردند. در پایان این پژوهش مشخص شد که مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته مغزی را افزایش نمی‌دهد.

مصرف هفته‌ای، 7 تخم مرغ یا بیشتر برای بسیاری از افراد مشکل ایجاد نمی‌کند و هیچ اثر منفی روی بیماران قلبی ندارد، حتی باعث کاهش حملات قلبی نیز می‌شود.همینطور افراد مبتلا به دیابت می‌توانند در طول هفته تخم مرغ مصرف کنند و نگران افزایش سطح قند خون و کلسترول خون نباشند.

چرا رژیم تخم مرغ خوب است؟

 رژیم تخم مرغ از جمله رژیم‌های لاغری سریع به شمار می‌رود. با کمک آن می‌توانید وزن خود سریع تر از رژیم‌های دیگر کم کنید، تخم مرغ با افزایش سوخت و ساز بدن باعث از بین رفتن چربی‌ها می‌شود. این رژیم یک روش عالی برای لاغری است. اگر شما بر رژیم خود پایبند باشید، وزن از دست رفته، بر نمی‌گردد.

 

در این مطلب قصد داریم تا با بهره گیری از خواص فوق العاده تخم مرغ، که بیان خواهیم کرد، به همراه مقداری از انواع سبزیجات، در حین رساندن مواد مغذی و مورد نیاز به بدن، به وزن ایده آل و کاهش وزن دست یابید. تنها در سه روز، سه کیلو وزن اضافی بدن کم می‌شود.

از مزایای دیگر رژیم تخم مرغ

            ·        ساده و آسان بودن پیروی از دستورات آن

            ·         مجبور به خوردن غذاهای بی مزه نیستید و تخم مرغ مورد علاقه اکثریت است

            ·         در دسترس بودن برای خرید

            ·         آماده شدن آن زمان زیادی نیاز ندارد

            ·         پروتئین بالایی دارد که باعث می‌شود بیشتر احساس سیری کنید و دیرتر گرسنه شوید

            ·         با رعایت نکات آن به تناسب اندام ایده آل دست خواهید یافت

10 خاصیت برجسته تخم مرغ برای رژیم لاغری

                    ·بهبود عملکرد بدن: هر تخم مرغ حاوی 76 کیلو کالری انرژی است، مصرف روزانه یک تخم مرغ حدود 5 گرم پروتئین به بدن می‌رساند. به دلیل داشتن ویتامین B انرژی بدن در طول روز را تامین می‌کند.

                     ·جبران کمبود آهن: آهن نقش حیاتی در سیستم ایمنی بدن دارد و باعث انرژی زایی در بدن می‌شود. آهن موجود در زرده تخم مرغ برای بدن بسیار مفید بوده و زود هضم ترین نوع آهن به حساب می‌آید.

                     ·جبران کننده کمبود مواد مغذی: تخم مرغ 30 درصد فولات و 40 درصد ویتامین‌های A,E,B12  بدن را تامین می‌کند. همچنین حاوی ویتامینD است، که موجب تقویت استخوان‌ها خواهد شد.

                     ·پایین آورنده کلسترول: در گذشته باور بر این بود که تخم مرغ کلسترول را بالا می‌برد. اما طی تحقیقاتی به تازگی نتیجه گرفته شد که رابطه‌ای معکوس بین تخم مرغ و بیماریهای قلبی وجود دارد. این به دلیل تفاوت نوع کلسترول موجود در تخم مرغ و تاثیر متفاوت آن بر بدن است. تخم مرغ کلسترول خوب بدن را افزایش می‌دهد.

                     ·کاهش دهنده وزن: شروع روز با خوردن تخم مرغ باعث می‌شود تا در طول روز فرد احساس سیری داشته و مواد مغذی مورد نیاز بدن تامین شود.

                     ·سلامت مغز: ترکیبات موجود در تخم مرغ باعث سلامت مغز و بهبود حافظه و دقت نیز می‌شود. تخم مرغ منبع خوبی برای تامین نیاز بدن به کولین به شمار می‌رود.

                     ·تقویت کننده قوه بینایی: تخم مرغ حاوی دو آنتی اکسیدان مهم است که چشم را در برابر مشکلات مربوط بر اثر اشعه خورشید محافظت می‌کند. همچنین از ایجاد آب مروارید و تباهی لکه زرد پیشگیری خواهد کرد.

                     ·تامین کننده پروتئین مورد نیاز بدن: پروتئین موجود در یک عدد تخم مرغ برابر با 40 گرم گوشت پخته شده است، بدن برای رشد اعصاب جدید و ترمیم اعصاب قدیمی به پروتئین نیاز دارد.

                     ·محافظ سلامت پوست و مو: با استفاده متعادل از تخم مرغ در رژیم غذای، حتما شاهد رشد سریعتر موهای خود خواهید شد. ویتامین Aموجود در این ماده غذایی موجب ترمیم بافت‌های پوست می‌شود.

                     ·تقویت کننده سیستم ایمنی بدن: بیشترین بهره برای سیستم ایمنی بدن از تخم مرغ است که سیستم ایمنی بدن را در مقابل بیماری‌ها و ویروس تقویت می‌کند.

 

 

با وجود خواص متعددی که این ماده غذایی دارد، در کشور ما، ایران، سرانه مصرف تخم مرغ بسیار پایین است. از جمله دیگر خواص آن به حفظ سلامت کبد، کاهش ریسک ابتلا به سرطان سینه، ترمیم سلول‌ها، گردش خون بهتر و… می‌توان اشاره کرد. با مطلع شدن از مهمترین خواص تخم مرغ لازم است تا روندی از رژیم تنظیم شده با این ماده غذایی را برایتان بیان کنیم. با ما همراه باشید.

بایدها و نبایدهای رژیم تخم مرغ

این رژیم غذایی نیز مانند بسیاری از رژیم‌های کاهش وزن، قوانین و اصول مخصوص به خود را دارد که در طول آن باید به آنها پایبند بود تا به کاهش وزن مطلوب دست یافت.

 

این رژیم، یک رژیم با مصرف کربوهیدرات پایین و پروتئین بالا است که بر اثر مصرف پروتئین به تقویت عضلات می‌پردازد. در طول این رژیم باید قوانین و موارد زیر به طور کامل رعایت شود:

            ·         روزانه بین 8 تا 12 لیوان آب بنوشید. اینکار باعث می‌شود که بیشتر احساس سیری کنید، پوستتان شل نشود و یبوست نگیرید. نوشیدن آب باعث دفع سموم بدن شده و بدن را هیدراته نگه خواهد داشت.

            ·         از مصرف تنقلات، مواد غذایی بی ارزش و فست فود دوری کنید. انواع میوه و سبزیجات را جایگزین آنها کنید.

            ·         از نوشیدنی‌ها با قند زیاد و نوشیدنی‌های الکلی دوری کنید. چای سبز و قهوه می‌توانند جایگزین سالم‌تری برای آنها باشند.

            ·         قند مصنوعی، شکر و نمک را در رژیم خود کم یا تا جای ممکن حذف کنید.

            ·         برای خوردن سالاد از روغن زیتون، نمک و انواع سس استفاده نکنید. (آبلیمو، سرکه یا آبغوره گزینه‌های سالم‌تری هستند)

            ·         در حین رژیم سعی کنید ورزش را در برنامه روزانه خود داشته باشید.

            ·         گوشت بدون چربی و مرغ بدون پوست استفاده کنید.

 

شروع رژیم تخم مرغ سه روزه و کاهش وزن سه کیلویی

از مزایای این رژیم اینکه تمام مواد موجود در این رژیم غذایی، در دسترس است. از طرف دیگر این ماده غذایی پرخاصیت قابل تهیه برای بسیاری از افراد است که می‎‌توانند این رژیم را پیش گرفته و به نتیجه ایده‌آل و تناسب اندام دست یبند.

روز اول

صبحانه: دو عدد تخم مرغ آبپز به همراه یک عدد گریپ فروت (و یا 2 عدد گوجه)  یک فنجان چای سبز بدون قند و شکر میتوانید در این وعده میل کنید.

ناهار: دو عدد سفیده تخم مرغ و 120 گرم ماهی آبپز شده به همراه یک لیوان چای سبز بدون قند برای این وعده در نظر گرفته شده است.

برای میان وعده عصرانه مجاز هستید یک عدد سیب میل کنید.

شام:  یک عدد هویج متوسط آبپز شده به همراه نصف پیمانه کلم بروکلی خرد شده، نصف پیمانه نخود سبز، نصف پیمانه لوبیا سبز، نصف پیمانه گل کلم خرد شده را می‌توانید برای این وعده میل کنید. یک فنجان چای سبز بدون قند نیز برای این وعده مجاز است.

 

روز دوم

صبحانه: دو عدد تخم مرغ آبپز شده به همراه یک عدد موز متوسط و یک فنجان چای سبز بدون قند را می‌توان مصرف کرد.

 

ناهار: دو عدد تخم مرغ آبپز بدون زرده به همراه 120 گرم مرغ آبپز بدون چربی و یک لیوان چای سبز برای این وعده غذایی مجاز است.

شام: یک قطعه نان سوخاری، یک عدد تخم مرغ، 120 گرم از پنیر لور به همراه یک پیمانه شیر کم چرب مناسب برای این وعده شام است.

روز سوم

صبحانه: دو عدد تخم مرغ آبپز شده به همراه یک لیوان آب گوجه فرنگی برای این وعده در نظر گرفته شده است.

ناهار: تخم مرغ آبپز بدون زرده به همراه 130 گرم گوشت قرمز بدون چربی آبپز شده و یک فنجان چای سبز را می‌توان نوش جان کرد.

شام: دو عدد سیب زمینی متوسط آبپز شده به همراه چند برگ کاهو و یک لیوان چای سبز را شامل می‌شود.

نوع دیگری رژیم غذایی که کمتر رایج است، رژیم غذایی سخت تخم مرغ است که توصیه نمی‌شود. زیرا ضمن مشکل بودن، به دلیل کم کردن خیلی از مواد غذایی می‌تواند باعث سوء تغذیه شده و خطرات جبران ناپذیری مثل زخم معده را برای فرد به بار آورد.

 

تخم مرغ انواع مختلفی از مواد مغذی را در خود دارد، این ارزش غذایی بستگی به این دارد که زرده آن مصرف شود یا سفیده آن. سفیده از 90 درصد آب و 10 درصد پروتئین تشکیل شده است که در این رژیم زرده تخم مرغ برای برخی از وعده‌ها حذف شده و بیشتر سفیده آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. وجود پروتئین در سفیده ارزش غذایی تخم مرغ را  به مقدار قابل توجهی تغییر داده است.

 

سفیده تخم مرغ دارای کالری و انرژی بسیار کمی است اما همانطور که گفتیم حاوی مقدار زیادی پروتئین است. در واقع سفیده تخم مرغ دارای 76 درصد از تمام پروتئین‌های موجود در تخم مرغ را شامل می‌شود. علاوه بر این، تخم مرغ حاوی پروتئین کامل است و اسید آمینه ضروری برای بدن را در خود به همراه دارد که از این طریق بدن می‌تواند قدرت بهترین عملکرد را داشته باشد.

عوارض جدی مصرف بیش از حد تخم مرغ

در کنار فواید زیادی که تخم مرغ دارد نمی‌توان از مضرات آن چشم پوشی کرد و برای رژیم در نظر نگرفت. زمانی که تخم مرغ بیشتری در رژیم غذایی مصرف می‌کنید، بهتر است سعی کنید از محصولات فرآوری شده گوشتی تا جای ممکن پرهیز کنید. زیرا می‌تواند به دلیل داشتن چربی بالا به سلامت شما آسیب وارد کند.

مصرف یک تخم مرغ در روز و چند بار در هفته، برای افراد سالم قابل قبول است. اما بیماران دیابتی و بیماران قلبی بهتر است برای حفظ سلامتی‌شان حداکثر سه بار در هفته از این ماده مغذی استفاده کنند.

شروع رژیم تخم مرغ دو هفته‌ای و کاهش وزن 5 الی 10 کیلویی

به دنبال رژیم سه روزه‌ای که معرفی شد، نوع دیگری از این رژیم کاهش وزن وجود دارد که به کمک آن می‌توان در عرض 14 روز به کاهش وزن بالایی دست یافت. اما روند آن کمی متفاوت‌تر است که در ادامه برایتان به طور کامل آورده‌ایم.

هفته اول برای رژیم تخم مرغ

 

در این هفته بهتر است مو به مو آنچه که لازم است و برایتان خواهیم گفت را انجام دهید تا به نتیجه دلخواه برسید. پرخوری‌های گذشته را کنار گذاشته و روندی متعادل را برای کاهش وزن پیش بگیرید.

 

روز اول

صبحانه: دو عدد تخم مرغ آبپز شده به همراه یک واحد میوه

ناهار: سه واحد میوه و دو قطعه نان سبوس دار

شام: نصف سینه مرغ به همراه سالاد بدون سس

روز دوم

صبحانهدو عدد تخم مرغ آبپز شده به همراه یک واحد میوه

ناهار: مرغ آبپز به همراه سالاد سبزیجات با برگ سبز

شامسالاد سبزیجات به همراه دو عدد تخم مرغ آبپز و یک پرتقال

روز سوم

صبحانه: دو عدد تخم مرغ آبپز به همراه یک واحد میوه

ناهار: یک قطعه نان سبوس دار به همراه پنیر فاقد چربی و یک عدد گوجه فرنگی

شام: مرغ آبپز شده به همراه سالاد بدون سس

روز چهارم

صبحانه: دو عدد تخم مرغ آبپز به همراه یک واحد میوه

ناهار: فقط میوه می‌توانید مصرف کنید

شام: مرغ بخار پز شده به همراه سالاد بدون سس

 

روز پنجم

صبحانه: دو عدد تخم مرغ آبپز شده به همراه یک واحد میوه

ناهار: دو عدد تخم مرغ آبپز به همراه سبزیجات بخارپز

شام: ماهی یا کباب به همراه سالاد

روز ششم

صبحانه: دو عدد تخم مرغ آبپز شده به همراه یک واحد میوه

ناهار: انواع میوه‌ها را برای این وعده می‌توانید مصرف کنید

شام: مرغ بخارپز شده به همراه سبزیجات

 روز هفتم

صبحانه : دو عدد تخم مرغ آبپز شده به همراه یک واحد میوه

ناهار: مرغ آبپز به همراه سالاد گوجه و سبزیجات بخارپز شده

شام: سبزیجات بخارپز شده

 

هفته دوم برای رژیم تخم مرغ

در این هفته بدن به روند رژیم کاهش وزن عادت کرده است و کم کم شروع به چربی سوزی بیشتری نسبت به سابق خواهد داشت تا از چربی‌های جمع شده در بدن برای تامین انرژی استفاده کند.

روز اول

صبحانه: دو عدد تخم مرغ آبپز به همراه یک واحد میوه

ناهار: مرغ آبپز شده به همراه سالاد بدون سس

 

شام: دو عدد تخم مرغ آبپز به همراه سالاد بدون سس و یک پرتقال

روز دوم

صبحانه: دو عدد تخم مرغ آبپز و یک واحد میوه

ناهار: دو عدد تخم مرغ آبپز به همراه سبزیجات بخارپز

شام: ماهی و یا کباب به همراه سالاد بدون سس

روز سوم

صبحانه: دو عدد تخم مرغ آبپز به همراه یک واحد میوه

ناهار: مرغ پخته به همراه سالاد بدون سس

شام: دو عدد تخم مرغ آبپز به همراه سالاد سبزیجات و یک پرتقال

روز چهارم

صبحانه: دو عدد تخم مرغ آبپز به همراه یک واحد میوه

ناهار: دو عدد تخم مرغ آبپز به همراه سبزیجات بخارپز شده و پنیر فاقد چربی

شام: مرغ بخارپز شده به همراه سالاد بدون سس

روز پنجم

صبحانه: دو عدد تخم مرغ آبپز به همراه یک واحد میوه

ناهار: سالاد ماهی تن

شام: دو عدد تخم مرغ آبپز به همراه سالاد

روز ششم

صبحانه: دو عدد تخم مرغ آبپز به همراه یک واحد میوه

ناهارمرغ بخارپز به همراه سالاد بدون سس

شام: انواع میوه

روز هفتم

صبحانه: دو عدد تخم مرغ آبپز شده به همراه یک واحد میوه

ناهار: مرغ بخارپز شده به همراه سبزیجات

شام: سالاد ماهی تن

عوارض خطرناک رژیم تخم مرغ

این رژیم نیز مانند رژیم‌های سرعتی دیگر است که ادعا دارد طی دو هفته وزن را به مقدار چشمگیری کاهش می‌دهد. این رژیم نیز مانند رژیم کانادایی یا رژیم پروتئین است اما در پوست و قالبی دیگر طراحی و تنظیم شده است، تا بتواند طرفدارانی را به خود جلب کند.

در این رژیم مانند رژیم پروتئین یا رژیم کانادایی، پروتئین بیشتری نسبت به سایر مواد مورد نیاز بدن از جمله کربوهیدرات به بدن می‌رسد. این در حالتی است که بدن بیشتر انرژی خود را از کربوهیدرات تامین می‌کند. مثلا فردی با وزن 70 کیلو می‌تواند حداکثر 70 گرم گوشت در طول روز مصرف کند که بیشتر از آن ممکن است در آینده برای او عوارضی را به همراه داشته باشد.

 

در کل بهتر این است که از هرم غذایی اصولی پیروی کرد تا از تمام مواد مغذی بهره ببریم. زیرا اگرچه وزن بدن کم می‌شود اما اصولی نبوده و به دلیل مصرف کم یک سری از مواد غذایی ممکن است فرد دچار افت قند خون، سرگیجه، بی حالی، ضعف، سردرد و مشکلات دیگر شود.

این رژیم فقط برای دو هفته دستور غذایی در اختیار قرار داده و برای بعد از آن هیچ دستوری ندارد. پس فرد به روال سابق برگشته و وزن از دست رفته برمی‌گردد یا حتی دچار اضافه وزن نیز می‌شود. یعنی این کاهش وزن دوام نخواهد داشت و وزن پایداری حاصل نشده است.

برای ثابت نگه داشته شدن وزن ایده آل بهتر است برای هرگونه رژیم، یک رژیم نگه دارنده نیز برای بعد از دوره رژیم در نظر گرفته شود. پس نیاز به یک برنامه ریزی طولانی مدت است. که در واقع در این مدت چربی سوزی شکل نگرفته و فقط بدن آب خود را در این مدت از دست داده است. علاوه بر این موارد، در طول این رژیم هیچ محدودیتی برای بیماری‌های مختلف در نظر گرفته نشده است.

سخن پایانی

توصیه می‌کنیم اگر فردی قصد پیش گرفتن رژیم لاغری برای کاهش وزن دارد از رژیم سرخود و ظاهری پیروی نکند و بحث علمی کاهش وزن را جدی بگیرد. زیرا بعضی از رژیم‌ها نه تنها به لاغری کمک نمی‌کند بلکه سلامتی فرد را به خطر می‌اندازند. تنها باید برای داشتن تناسب اندام رو به تغذیه متعادل سالم و فعالیت بدنی متناسب روزانه مانند ورزش هوازی و ورزش قدرتی رو آورد.

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مرداد ۹۹ ، ۱۷:۱۷
milad gh
پنجشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۳۴ ب.ظ

نحوه مصرف قرص میزوپروستول

میزوپروستول، که در بین دیگران با نام تجاری Cytotec فروخته می شود ، دارویی است که برای پیشگیری و درمان زخم معده ، شروع زایمان ، ایجاد سقط جنین و درمان خونریزی پس اززایمان به دلیل ضعف رحم مورد استفاده قرار می گیرد. برای سقط جنین به خودی خود و با مییفپریستون یا متوترکسات استفاده می شود.

نحوه مصرف قرص میزوپروستول

پس از خرید قرص سقط جنین سایتوتک وقتی که از سایتوتک برای سقط جنین استفاده می‌شود معمولا قرص میفپریستون نیز همراه آن تجویز می‌شود؛ بنابراین ابتدا یکقرص ۲۰۰ میکروگرم میفپریستون مصرف کرده و ۲۴ تا ۴۸ ساعت صبر کنید. ممکن است پس از مصرف آن خونریزی خفیفی داشته باشید. بعد از ۲۴ ساعت و قبلاز ۴۸ ساعت از ۴ قرص ۲۰۰ میکروگرم سایتوتک استفاده کنید.دو روش برای استفاده از قرص سایتوتک وجود دارد:

·             قرار دادن قرص در واژن

·             در دهان به صورت زیر زبانی

که هر دو روش تاثیر گذار است.

در این مقاله به سوالات رایجی که ممکن است برای شما پیش آید پاسخ داده می شود.

برگرفته از cytotec.cf

داروی میزوپروستول دارویی برای چه استفاده می شود؟

این دارو برای جلوگیری از زخم معده در هنگام مصرف NSAIDs (به عنوان مثال ، آسپیرین ، ایبوپروفن ، ناپروکسن) استفاده می شود ، به خصوص اگر سابقا در معرض خطر ابتلا به زخم معده هستید یا سابقه زخم دارید. میسوپروستول به کاهش خطر عوارض جدی زخم مانند خونریزی کمک می کند.

آیا میوزوپروستول به تنهایی می تواند بارداری زودرس را خاتمه دهد؟

اطلاعات بدست آمده از 13000 زن حاکی از آن است که میزوپروستول مورد استفاده به تنهایی می تواند برای ایجاد سقط جنین در سه ماهه اول مؤثر و بی خطر باشد. در کل مطالعات ، حدود 78٪ از خانمها بدون مراجعه به جراحی سقط جنین کامل داشتند.

قرص میزو پروستول

 

تاثیر میزوپروستول بر بدن چقدر زمان بر است؟

فشار معمولاً یک تا چهار ساعت پس از قرار دادن میزوپروستول در مهبل شروع می شود. خونریزی معمولاً بین ۴ تا ۳۰ ساعت پس از قرار دادن میزوپروستول در واژن شروع می شود. با این حال ، ممکن است برای برخی از خانمها 24 ساعت طول بکشد.

اگر بعد از مصرف میزوپروستول خونریزی نکنید چه اتفاقی می افتد؟

اگر خونریزی واژن ، گرفتگی شکم و انقباضات رحم را در مدت 4 ساعت پس از مصرف میزوپروستول (داروی دوم) تجربه نکنید ، این ممکن است نشان عدم موفقیت باشد. اگر این اتفاق برای شما رخ داد ، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

آیا میزوپروستول بر بارداری در آینده تأثیر می گذارد؟

درمان با میسوپروستول ، برای خانم ها ، یک درمان قابل قبول و تایید شده از FDA هست و بدون تاثیر زیان آور بر باروری آینده است.

 

آیا می توان میزوپروستول را به صورت خوراکی مصرف کرد؟

بیشتر حاملگی ها در 24 ساعت اول پس از تشخیص با مصرف مناسب دوز میزوپروستول پایان می یابد. در غیر اینصورت ، به طور معمول دوز دوم میزوپروستول مصرف می شود. میسوپروستول را می توان به صورت خوراکی ، کبدی (محلول بین لثه و گونه) یا به صورت واژینال تجویز کرد. میزوپروستول وقتی از طریق واژینال مصرف می شود مؤثرتر خواهد بود.

 

بعد از مصرف میزوپروستول چه مدت خونریزی خواهم کرد؟

در حالت نرمال بین ۴ تا ۲۴ ساعت در صورت بیشتر شدن زمان خونریزی به دستورالعمل ها توجه شود.

جهت دریافت مشاوره با شماره 09197131087 دکتر شکوهی تماس حاصل فرمایید.

عوارض جانبی طولانی مدت میزوپروستول چیست؟

عوارض جانبی میزوپروستول شامل:اسهال
درد شکم.سردرد
واکنش آلرژیک شدید (آنافیلاکسی)کم خونی
ضربان قلب غیر طبیعی.درد قفسه سینه.گاز (نفخ)

 

 

آیا میزوپروستول باعث افزایش وزن می شود؟

اگر شما با افزایش وزن و یا ورم (احتباس مایعات یا تورم بدن) همراه شدید ، به پزشک یا مشاور خود اطلاع دهید. این دارو ممکن است در برخی افراد باعث اسهال شود. با تنظیم بدن شما به دارو ، اسهال معمولاً طی چند روز از بین می رود.

 

آیا میوزوپروستول برای بارداری ۵ ماهه موثر است؟

با ترکیب از 200 میلی گرم مییفپریستون و میزوپروستول به صورت واژینال و یک رژیم ایمن ، برای خاتمه دادن به حاملگی بین 12 تا 20 هفته موثر است.

برگرفته از cytotec.cf

بعد از مصرف سایتوتک چه اتفاقی می افتد؟

درد شکمی که معمولا از ۲ ساعت بعد از مصرف قرص سایتوتک شروع می شود. اگر دل درد شدید بود میتوان از قرص ژلوفن یا هیوسین برای کاهش درد استفاده کرد.اسهال و استفراغ که البته با شدت کمتری و به سرعت قطع می شود تب و لرزش بدنی مانند سرماخوردگی که به مرور کم می شود خونریزی و سقط جنین.خونریزی به شکل دفع لخته خون بصورت ناگهانی یا ذره ذره اتفاق میوفتد که با کنده شدن جفت افت فشارخون اتفاق میوفتد. فقط زمان این خونریزیها نباید بیشتر از ۱ هفته بطول بیانجامد و بعد از ان باید برسی شود که علت چیست.در خانمهایی که سابقه سزارین دارند به هیچ عنوان خودسرانه استفاده نکنند چون احتمال پارگی رحم وجود دارد که بایستی حتما تحت نظر پزشک از این قرصها استفاده کنند. ولی معمولا در ۸ تا ۱۲ ساعت اول پس از مصرف قرصها جنین سقط می شود.گاهی با مصرف یک دوره از قرص های سایتوتک خونریزی شروع نمیشود وباید مجددا بعد از ۳روز دارو را تکرار کرد. هرگز خودسرانه شیاف میزوپروستول یا امپول استفاده نکنید چون شما با عوارض ان اشنا نیستید حتی بسیاری مواقع خانمها دچار یک خونریزی کاذب میشوند در صورتیکه هنوز ساک حاملگی در رحم وجود دارد.بهرحال شما باید تا ۱هفته بعد یک سونوی مجدد تکرار کنید تا از سقط کامل اطمینان حاصل کنید.وباز یاداوری میکنم که در ۸۰درصد موارد با این داروها سقط کامل صورت نمیگیرد و ممکن است شما مجبور به کورتاژ یا ساکشن شوید. چون باقی ماندن بقایای جفتی اجتناب ناپذیراست.وابن بقایای جفتی ممکن است باعث عفونت رحمی یا خونریزی منجر به مرگ شود.

 

جهت دریافت مشاوره با شماره 09197131087 دکتر شکوهی تماس حاصل فرمایید.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ مرداد ۹۹ ، ۱۳:۳۴
milad gh