پزشکی و سلامتی

معرفی مقالات پزشکی

۲ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

يكشنبه, ۲۲ فروردين ۱۴۰۰، ۰۳:۳۱ ب.ظ

ماساژ چیست؟

ماساژ در تهران به معنای دستکاری بافت های نرم بدن است. تکنیک های ماساژ معمولاً با دست ، انگشتان ، آرنج ، زانوها ، بازوها ، پا یا دستگاه انجام می شود. هدف از ماساژ به طور کلی برای درمان استرس یا درد بدن است. فردی که به طور حرفه ای برای انجام ماساژ آموزش دیده است ، به طور سنتی در کشورهای اروپایی به عنوان ماساژور (مرد) یا ماساژور (زن) شناخته می شود. در ایالات متحده ، این افراد اغلب تحت عنوان ماساژ درمانی شناخته می شوند ، زیرا آنها باید تحت عنوان "قیمت ماساژ در منزل مجاز" مجاز و دارای مجوز باشند.

در محیط های حرفه ای ، مشتریان در حالی که روی میز ماساژ دراز کشیده اند ، روی صندلی ماساژ نشسته اند یا روی تشک روی زمین دراز کشیده اند ، تحت درمان قرار می گیرند. روشهای مختلفی در صنعت ماساژ وجود دارد از جمله: محدود به: سوئدی ، بافت عمیق ، یکپارچه سازی ساختاری ، نقطه ماشه ، تخلیه لنفاوی دستی ، ماساژ ورزشی ، ماساژ تایلندی و ماساژ پزشکی.

این کلمه از ماساژ در منزل "اصطکاک ورز دادن" گرفته شده است ، که به نوبه خود ، از کلمه عربی مَسَّ massa به معنای "لمس کردن ، احساس کردن" است.

برخی دیگر ادعا می کنند که از آماسار پرتغالی "knead" ، از لاتین massa به معنی "جرم ، خمیر" ، از فعل یونانی μάσσω (massō) "به کار بردن ، لمس کردن ، کار کردن با دستان ، ورز دادن خمیر" است. در تمایز کلمه ماساژ یونان باستان anatripsis بود و لاتین frictio بود.

شواهد باستان شناسی ماساژ در بسیاری از تمدن های باستان از جمله چین ، هند ، ژاپن ، کره ، مصر ، روم ، یونان و بین النهرین یافت شده است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۰۰ ، ۱۵:۳۱
milad gh
يكشنبه, ۲۲ فروردين ۱۴۰۰، ۰۳:۲۷ ب.ظ

تجربه یک بیمار از هزینه جراحی بواسیر با لیزر

تجربه یک بیمار از هزینه جراحی بواسیر با لیزر

تقریبا دو سالی میشد که من دچار هموروئید بودم ، هر راهی که برای درمان پیشنهاد میدادند ، عملی میلکردم از طرفی شده بودم – مستر تستر – که انواع روشهای درمانی و پمادها و داروهای ضد بواسیری را تست میکردم ، نتیجه هم میگرفتم اما بصورت مقطعی بود یعنی یه چند روزی از درد و سوزش خبری نبود ولی با توجه به اینکه شغلم طوری بود که باید از صبح تا شب پشت سیستم باشم . مرتبا درد بواسیرم عود میکرد روزانه 2 یا 3 بار توی لگن اب گرم با محلول بتادین می نشستم ولی ثمری نداشت.

تا اینکه تصمیم به جراحی هموروئیدم با لیزر گرفتم به مراکز درمانی و کلینیک های مختلفی سر زدم هر کی قیمتی پیشنهاد میداد تا اینکه به سفارش یکی از دوستانم به پزشکی در شهرستان رشت مراجعه کردم و با یک کلینیک تخصصی توافق کردیم که بستری بشم . حدود ساعت 11 صبح در کلینیک پذیرش شدم و ساعت 5 غروب منو به اطاق عمل بردند بعد از اینکه به هوش امدم فردا صبح ساعت 11 با نظر پزشکم ترخیص شدم . و الان بعد از اون مدت دیگه خبری از درد نیست . هزینه جراحی هموروئید من با لیزر بعلاوه هزینه یک شب بستری در بیمارستان خصوصی حدود 2300000 تومان در سال 94 شدو در همین سال هزینه جراحی در یکی از کلینیکهای تهران 4500000 تومان بهم پیشنهاد شد که خارج از توان مالی بنده بود .

بهترین جراح بواسیر در تهران

            ·         شقاق مقعدی : شقاق یک نوع زخم دهانه مقعدی است که بصورت چاک خوردگی میباشد . در این نوع بیماری معمولا هنگام توالت رفتن و دفع مدفوع با خون ریزی و سوزش و خارش شدیدی همراه است باید بهتون بگم که این نوع هموروئید بدترین و دردناکترین نوع ان است .

            ·         هموروئید داخلی : که بصورت یک زائده گوشتی داخل ناحیه مقعدی رشد کرده و بعد از هر یک اجابت مزاج متورم شده و حتی در معدود مواردی بیرون زده گی دارد درد کمتری دارد با اب سرد شستشو شود درد کمتری احساس میشود ولی بهتر ان است که هر چه زودتر این زائده جراحی شود چرا که با هر دفعه اجابت مزاج این زائده گوشتی متورم شده و بزرگ و بزرگتر میشود

            ·         هموروئید بیرونی که باز هم بصورت یک زائده گوشتی بیرون دهانه مقعد رشد میکند تقریبا در صورت تداوم تبدیل به شقاق از نوع دسته اول میشود . این نوع بیرون زدگی بواسیر هم نیاز به جراحی دارد .

            ·         خانمهای باردار در مورد درمان بواسیر خونی در بارداری یک مقدار حوصله به خرج بدهید و با پزشکی متخصص زنان و زایمان مشورت کنید .

 

قیمت تقریبی جراحی هموروئید با لیزر در تهران و کرج

این هزینه ها برای شهر تهران براورد شده در سایر استانها ممکن است قیمتها تا حدودی کمتر باشد . اما اگر میخواهید یه امار تقریبی قیمتی داشته باشید . میتوان به جدول استناد کرد از انجا که هیچ تعرفه ای برای این گونه جراحی ها در نظر گرفته نشده است با توجه به فرمی که در اطاق پزشک پر میکنید و یک سری معیارهای دیگر برای شما هزینه ای در نظر میگیرند که جای چک چک و چونه هم دارد .

در ضمن هزینه و دستمزد جراحی که قراره شما را جراحی یا لیزر کند ، جدای از هزینه بستریی شدن در کلینیک خصوصی میباشد . معمولا هر جراحی با یک سری کلینیکهای خصوصی قرارداد دارد که بیماران خود را برای بستری شدن به انجا معرفی میکنند . که هزینه این کلینیکها بعلاوه دستمزد جراح تا سقف 5 یا 6 میلیون تومان با توجه به نرخ تورم حاکم بر جامعه اب میخورد . جراح خانم برای بواسیر

 

قطعا هر بیماری باید 24 ساعت کامل تحت نظر در کلینیک مد نظر باشد چیزی به نام سرپایی و جراحی فوری هم نداریم .

البته در جراحی سنتی هم به این منوال است منتها پذیرش در اکثر بیمارستانها که پزشکان متخصص و جراح انجا حضور دارند صورت میگیرند . با یکی دو میلیون تومان تفاوت قیمت میتوانید خودتان را جراحی کنید . دستمزد جراح سنتی از یک میلیون تا زیر دو میلیون تومان میرسد . هزینه یک شبانه روز بستری در بیمارستان اگر بیمه در نظر نگیریم از یک تا یک و نیم میلیون میرسد.

 

اگر از هزینه بالای جراحی هموروئید با لیزر بگذریم . به جرائت میتوان گفت این نوع جراحی قابل قبولتر است چون هم وقت کمی از بیمار میگیرد و هم روند بهبودی سریعتر صورت میگیرد درصد عود مجدد بواسیر در این نوع جراحی تقریبا کمتر است . بیمار خیلی زودتر میتواند بعد از عمل سرپا شده و به کارهای روزمره اش برسد درد کمتری هم دارد . البته بعد از گذشت 48 ساعت تقریبا ناحیه لیزر شده دردی ندارد . در این روش سرعت بهبودی بالاتره و درد کمتری احساس میشود .

اما در جراحی انواع هموروئید به روش سنتی شاید یک مقدار هزینه های ان کمتر باشد اما این نوع درمان یه مقدار دست و پا گیره به مدت یک هفته کامل بیمار زمینگیر میشه . انواع پمادها را هنگام دوران نقاهت باید مصرف کند چند بار نزد جراح خود برگردد برای پانسمان و این قبیل کارها در طول مدت درمان رژیم غذایی خاصی باید دنبال کند و حجم مواد غذایی خود را تقیل دهد .

 

عمل بواسیر با لیزر هیچ گونه تعرفه ای ندارد مانند جراحی زیبایی بینی و صورت است که تعرفه بخصوصی ندارد و اکثر پزشکان هم بیمه قبول نمیکنند و قیمتها را بصورت عرفی و با توجه به تورم حاکم بر جامعه تعیین میکنند ولی اگر این هزینه ها خارج از توان مالی شما است و یا اینکه از جراحی میترسید

 

حتما با یک پزشک عمومی در این رابطه مشورت کنید ممکن است نیاز به جراحی نداشته باشید و با روشهای درمانی خانگی ، هموروئید شما قابل درمان و بهبودی باشد . سعی کنید در مدت زمانی که برای خودتان تعیین میکنید حتما بخش قابل توجهی از درامدتان را پس انداز کنید تا از پس هزینه های جراحی بیایید .

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۰۰ ، ۱۵:۲۷
milad gh