پزشکی و سلامتی

معرفی مقالات پزشکی
شنبه, ۴ آبان ۱۳۹۸، ۰۱:۳۲ ق.ظ

یبوست چیست؟

یبوست به حرکات روده ای گفته می شود که نادر است و یا این که عبور آنان طاقت فرسا است . مدفوع اکثر اوقات دشوار و کم آب است . علامتها دیگر ممکن است دربرگیرنده دل درد , نفخ و شم نظیر این که فرد کاملا از تلاش روده عبور نکرده باشد . عارضه ها ناشی از یبوست ممکن است مشتمل بر بواسیر , شقاق مقعد یا این که انقباض مدفوع باشد . فرکانس ارگانیک جنبش روده در بزرگسالان در میان سه نفر طی روز و سه در هفته است . نوزادان معمولاً روزمره سه عدد چهار جنبش روده دارا هستند , در حالی که کودک ها خردسال معمولاً دو تا سه درطول روز دارا هستند .

 

یبوست عارضه ها متعددی دارااست . علل شایع مشتمل بر تکان آرام مدفوع در روده بزرگ , سندرم روده تحریک پذیر و اختلالات کف لگن است . بیماریهای مربوط به بیماری دربرگیرنده کم کاری تیروئید , دیابت , بیماری پارکینسون , بیماری سلیاک , آلرژی به گلوتن غیر سلیاک , سرطان روده بزرگ , دیورتیکولیت و بیماری التهابی روده است . داروهای مربوط به یبوست دربرگیرنده مواد افیونی , آنتی اسیدهای مختص , مسدود کننده کانال کلسیم و ضد کلرژیکها می‌باشند .

 

از دربین اشخاصی که مواد مخدر مصرف می نمایند , حدود 90 % مبتلا یبوست می‌شوند . یبوست درخصوص کاهش وزن یا این که کم خونی بیشتر نگران کننده است , خون در مدفوع موجود هست , سوابق بیماری التهابی روده یا این که سرطان روده بزرگ در خانواده یک شخص موجود است , یا این که در هر که پیرتر است آغاز جدیدی است .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۸/۰۴
milad gh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی