پزشکی و سلامتی

معرفی مقالات پزشکی
دوشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۸، ۰۱:۰۸ ق.ظ

تیفوس چیست؟

تیفوس ، همچنین به عنوان تب خفیف نیز شناخته می شود ، گروهی از بیماریهای عفونی است که شامل کلیه اپیدمی ، گزش اسکراب و کچل موش است. علائم شایع شامل تب ، سردرد و بثورات می باشد. به طور معمول اینها یکی دو هفته بعد از قرار گرفتن در معرض شروع می شوند.

 

این بیماری ها ناشی از انواع خاص عفونت باکتریایی است. کچل اپیدمی به دلیل انتشار Rickettsia prowazekii توسط شپش بدن است ، کتف اسکراب به دلیل گسترش tsutsugamushi Orientia توسط چیگگرها است و کبود موش در اثر توفیه Rickettsia است که توسط کک ها پخش می شود.

 

در حال حاضر هیچ واکسنی از نظر تجاری در دسترس نیست. پیشگیری با کاهش قرار گرفتن در معرض ارگانیسم هایی که بیماری را گسترش می دهند ، است. درمان با داکسی سایکلین آنتی بیوتیک است. در صورت وجود شرایط بهداشتی ضعیف و شلوغی ، بیماری حصبه اپیدمی به طور کلی در شیوع بیماری رخ می دهد. اگرچه روزی معمول است ، اکنون نادر است. کتف اسکراب در جنوب شرقی آسیا ، ژاپن و شمال استرالیا رخ می دهد. حصبه موش در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری جهان رخ می دهد.

تیفوس از حداقل سال 1528 میلادی توصیف شده است. این نام از یونانی tufos (τύφος) گرفته شده است که به معنی مه آلود است و وضعیت ذهن افراد آلوده را توصیف می کند. در حالی که "حصبه" به معنای "تایفوس مانند" است ، تب و حصبه بیماریهای مجزا ناشی از انواع مختلف باکتری است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۱/۲۸
milad gh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی