پزشکی و سلامتی

معرفی مقالات پزشکی
يكشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۳:۴۹ ب.ظ

تاریخچه ساخت اتو بخار و معرفی انواع اتو تفال

 

امروزه کمتر کسی پیدا میشود که در خانه حداقل 1 عدد اتو بخار نداشته باشد و از این وسیله پر کاربرد استفاده نکرده باشد.

برندهای تولیدکننده این محصول بسیار زیاد است اما معروف ترین آن ها اتو تفال میباشد.

البته بهتر است بدانید اتو در گذشته به این شکل و شمایل نبوده است و با گذشت زمان شکل و ظاهرش پیشرفت کرده و بهبود یافته و به شکل امروزی رسیده است.

شاید جذاب باشید بدانید در گذشته یک تکه سنگ سنگین را صاف میکردن و سپس آن را بر روی حرارت آتش داغ میکردند و بر روی لباس و پارچه قرار میدادن مطمئنا تا اینجا به سختی این کار پی برده اید که اگر در گذشته زندگی میکردید سختی بسیار زیادی باید میکشیدید برای اتو کردن یک لباس!

 

اما خب به لطف پیشرفت تکنولوژی دیگر از این خبرها نیست و با وجود یک پریز برق به راحتی میتوانید انواع لباس و پارچه را اتو کنید.

در این مقاله قرار است بپرداریم به تاریخچه ساخت اتو بخار و معرفی انواع اتو بخار تفال که مطمئنا هنگام خرید به شما کمک خواهد کرد.

عکسی که در حال مشاهده آن هستید نمونه ای از اتو قدیمی میباشد که بسیار ظاهر جالبی دارد و همانطور که مشخص است ساختاری همانند اتو بخار های امروزی دارد.

اگر بخواهیم دلیل به وجود آمدن این وسیله را توضیح دهیم در اصل اتو به وجود آمد تا لباس های خیس را خشک کند این تعریفی کلی برای این محصول میباشد اما رفته رفته کاربری آن مقداری تغییر کرد و تبدیل شد به وسیله ای برای از بین بردن چین و چروک لباس ها!

اگر بخواهیم کلمه اتو را ریشه یابی کنیم ایم کله در اصلی ترکی هست ( utu ) و اصلیت این کلمه به ترکی استانبولی بر میگردد و به معنای شعله ور شدن میباشد.

اما اتو ها از اختراعشون تا به امروز از هر لحاظ تغییرات اساسی بسیار زیادی کردند. اگر بخواهیم از نظر ظاهر صحبت کنیم خب عکس هایی که در بالا مشاهده میکنید رو با اتو بخار امروزی مقایسه کنید تا متوجه پیشرفت علم و تکنولوژی بشوید.

اتوهای امروزی دارای فناوری ها و تکنولوژی های بسیار پیشرفته تری نسبت به اتوهای قدیمی هستند یکی از جذاب ترین ویژگی های که چند سال است به اتو بخار اضافه شده است قابلیت خاموشی خودکار میباشد.

همه ما حداقل یکبار تجربه سوزاندن انواع لباس و پارچه را داریم اما با ویژگی که در بالا ذکر شد و در اتو تفال هم وجود دارد باعث میشود دیگر لباس ما دچار سوختگی نشود به طوری که اگر بیشتر از 10 ثانیه اتو ثابت و بدون حرکت بر روی لباس و پارچه قرار بگیرد به صورت خودکار خاموش میشود.

این فقط یکی از کاربرد اتوهای امروزی میباشد ویژگی هایی که طی این سال ها به اتو اضافه شده است بسیار زیاد است که به ترتیب به آن ها خواهیم پرداخت.

 

1 - تنظیم خودکار بخار

به وسیله این ویژگی دیگر نگران سوختن لباس در اثر حرارت بیش از حد نباشید . تنظیم بخار خودکار باعث میشود حرارت اتو بر اساس نوع لباس و پارچه به صورت خودکار تنظم شود و نیازی به تنظیمات دستی نیست.

 

2 - سیستم ضد چکه

شاید اگر 6-7 سال پیش با اتو کار میکردید چکه کردن آب و لک شدن لباس امری کاملا طبیعی بود اما امروزه این یک ایراد بسیار بزرگ است که به کمک سیستم ضد چکه حل شده است

 

3 - بخاردهی عمودی

بخاردهی عمودی هم از آن ویژگی هایی است که اگر بخواهید مبل و پرده و لباس های نازک را بخاردهی کنید بسیار کارآمد خواهد بود به وسیله این ویژگی بخاردهی عمودی باعث میشود بدون چسباندن اتو به لباس یا پارچه موردنظر چین و چروک های سطحی را از بین ببرید.

 

4 - سیستم رسوب گیر

تمامی محصولات برقی که با آب سروکار دارند بعد از مدتی رسوب آب باعث میشود نتوانند کارکرد سابق را داشته باشند که سیستم رسوب گیر این مشکل را حل میکند اما....

 

5 - مخزن رسوب گیر

مخزن رسوب گیر هم در اتوهای سری بالا در پشت اتو قرار دارد که رسوب در آن جمع شده و میتوانید آن را تخلیه کنید .

 

* فرق مخزن رسوب گیر و سیستم رسوب گیر چیست ؟!

اگر قصد خرید اتو تفال دارید سمت اتوهایی بروید که دارای مخزن رسوب گیر هستند که پشت اتو قرار دارند و به کمک یک دستگیره بیرون کشیده و میتوان رسوب آب را تخلیه کرد. اما سیستم رسوب گیر که در اتوهای سرو پایین تر و اقتصادی تفال وجود دارد به صورت یک سوزن هست که میتوان رسوب را تخلیه کرد.

 

6 - قدرت بیشتر یا حجم بخار بیشتر ؟!

قدرت و حجم بخار 2 عامل اساسی در انتخاب اتو بخار هستند . قدرت میزان حرارت اتو و حجم بخار میزان خروجی بخار را تایین میکند که هرچه قدر این حجم بیشتر باشد سریعتری چین و چروک های لباس برطرف میشود.

 

 

مقایسه مهمترین رکن در خرید هر محصولی در بازار میباشد ، ما هم قرار است بهترین اتو بخار های تفال را به شما معرفی کنیم تا بهترین تصمیم را هنکام خرید بگیرید.

1 - اتو بخار تفال مدل FV9848

 

 

با اطمینان میتوانیم بگوییم اتو تفال 9848 بهترین اتو بخار ساخته شده تفال میباشد لازم به ذکر است این اتو بخار تفال ساخت فرانسه است و در زیر به مشخصات آن خواهیم پرداخت.

قدرت : 3200 تا 3400 وات

حجم بخار : 280 گرم حجم بخار

دارای سیستم خاموشی خودکار بسیار حرفه ای

دارای سیستم رسوب گیر و مخزن رسوب گیر

دارای فناوری ضد چکه

دارای تنظیم بخار اتوماتیک

از حق نگذریم ظاهر این اتو بخار هم بسیار جذاب است همچنین به دلیل طراحی جدید که دارد بسیار ارگونومیک و خوش دست است و باعث میشود حس بسیار خوبی هنگام اتو کشی لباس داشته باشیم.

نکته قابل توجه درباره اتو 9848 تفال جدید بودن آن میباشد و ساخت سال 2019 میباشد.

 

2 - اتو بخار تفال مدل FV9845

اتو تفال 9845 هم تمامی ویژگی های بالا را دارد و تنها تفاوتش در رنگ میباشد که آن را بسیار پرطرفدار کرده است .

 

قدرت : 3200 تا 3400 وات

حجم بخار : 280 گرم حجم بخار

دارای سیستم خاموشی خودکار بسیار حرفه ای

دارای سیستم رسوب گیر و مخزن رسوب گیر

دارای فناوری ضد چکه

دارای تنظیم بخار اتوماتیک

دارای بخاردهی عمودی

 

 

این اتو هم برای سال 2019 میباشد و رنگ مسی آن بسیار پرطرفدار و جذاب است به همین دلیل هم رقابت بسیار تنگاتنگی با اتو 9848 دارد.

 

3 - اتو بخار تفال مدل FV9747

اتو تفال 9747 هم از آن اتو های خوش فروش بازار است که به دلیل قیمت پایینتر نسب به رقبایش فروش بسیار عالی را تجربه کرد

قدرت 3000 واتی

دارای حجم بخار 230 گرم در دقیقه

سیستم خاموشی خودکار

مخزن رسوب گیر

بخاردهی همودی

این اتو محصول سال 2018 میباشد و به سبب زیایی ساخت فروش چندهزارتایی را در ایران تجربه کرد

 

4 - اتو بخار تفال مدل FV9740

اتو 9740 تفال هم مانند اتو قبلی است و همان مشخصات را دارد با این تفاوت که رنگش متفاوت است و قدرت و حجم بخار کمتری هم دارد

قدرت 3800 واتی

دارای حجم بخار 230 گرم در دقیقه

سیستم خاموشی خودکار

مخزن رسوب گیر

بخاردهی همودی

درباره این اتو میتوان به رنگ بسیار جذابش اشاره کرد که هر خریداری را مجذوب خودش میکند.

 

5 - اتو بخار تفال مدل FV4981

حالا میرسیم به یک اتو بخار اقتصادی تفال که دارای بسیار از آپشن ها است و همچنین به خاطر قیمت مناسبش حسابی پرفروش است

 

دارای قدرت 2700 وات

حجم بخار 180 گرم در دقیقه

سیستم قطع کن خودکار

سیست رسوب گیر

تنظیم خودکار بخار

همانطور که مشخصات رو خوندید این اتو دارای بسیاری از ویژگی های اتو های رده بالا است با این تفاوت که قدرت پایینی دارد اما برای استفاده روزمره مناسب است.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به تاریخچه و دلیل پیدایش اتو بخار پرداختیم و ویژگی هایی که انو بخار امروزی دارند را گفتیم همچنین بهترین مدل اتو بخار تفال هم بررسی کردیم برای خرید انتخاب های شما بسیار زیاد است سعی کنید قبل از خرید اتو این مقاله را به خوبی بخونید.

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۲/۱۲
milad gh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی