پزشکی و سلامتی

معرفی مقالات پزشکی
دوشنبه, ۲۲ شهریور ۱۴۰۰، ۰۴:۵۷ ب.ظ

رشته پزشکی

رشته پزشکی یکی از رشته های پرطرفدار در کشور ما محسوب می شود که بسیاری از جوانان در بدو ورود به دانشگاه آرزوی آن را در سر می پرورانند.اما بسیاری از دانشجویان که در ابتدای ورود به این رشته خود را بر قله آرزوها می بینند، بعد از مدتی دچار افسردگی می شوند. چراکه این رشته دارای مباحث سنگینی هستند که پاس کردن آن کار ساده ای به نظر نمی آید!

دروس رشته پزشکی به گونه ای هستند که تمامی قسمت های بدن را به صورت تخصصی بررسی می کند و اساسا کتاب پزشکی یا رفرنس های موجود در این حیطه دارای عناوین تخصصی و دشوار هستند. از این رو یکی از دغدغه های اساسی دانشجویان پزشکی، خواندن رفرنس های پزشکی و کتاب های تخصصی این حوزه است. 

کتب مورد استفاده در این حیطه معمولا به صورت ترجمه بوده و به قلم دانشمندان خارج از ایران می باشد؛ در همین راستا موضوع ترجمه کتاب پزشکی از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

ویژگی های مهم برای تهیه کتاب پزشکی

یکی از موارد مهمی که دانشجویان پزشکی برای تهیه کتب تخصصی روی آن حساس هستند، استفاده صحیح و به جا از اصطلاحات طب پزشکی می باشد. گاها در یک فصل از کتاب، اگر یک واژه در مکانی نادرست استفاده شود، می تواند کل متد و ریتم مشروح را تغییر دهد.

کتاب های معروف پزشکی هم که توسط مترجمین مختلفی به فارسی ترجمه و بازنگری شده اند، معمولا دانشجویان بر این باور هستند که تفاوتی با یکدیگر ندارند، اما اگر دقیق به بطن کتاب دقت کنند، متوجه خواهند شد که ترجمه و تفاسیر و همچنین استفاده از اصطلاحات دارای تفاوت های زیادی است. پس همواره برای خرید کتاب پزشکی از مترجمین به نام و برجسته استفاده کنید.

مورد مهم دیگر در این باره، استفاده از اطلاعات به روز می باشد. علم طب هر روز دستاوردهای نو و جدیدی را به دنیا عرضه می کند. به گونه ای که گاهی یک دستاورد جدید، دستاورد چند روز قبل خود را باطل کرده و متدی جدید را عنوان می کند.

حال اینکه نگارنده ی کتاب از اطلاعات به روز و معتبر دنیای پزشکی آگاه باشد، امر مهمی برای دانشجویان در این حیطه محسوب می شود. همواره کتب علمی از اهمیت والایی در زمینه ی اعتبار برخوردار هستند که بایستی توسط ناشران این عرصه به خوبی ارزیابی شود.

اگر به دنبال منابع معتبری هستید که به صورت حقیقی و مطلق، سطح دانایی شما در زمینه علوم پزشکی را ارتقا دهد، می توانید از گروه مشاورین بانک کتاب روز استفاده کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۶/۲۲
milad gh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی