پزشکی و سلامتی

معرفی مقالات پزشکی
شنبه, ۶ آذر ۱۴۰۰، ۰۷:۱۴ ب.ظ

کابل rg 59

کابل های کواکسیال با استفاده کابل RG59  دوربین مداربسته از رتبه RG باعث تمایز بین انواع مختلف کابل شده است. RG قدیمی به مدت طولانی فراموش شده است که مخفف دوره نظامی “راهنمای رادیویی” است  تعداد مشخصات متفاوتی برای کابل نکته: در انواع با کیفیت تر کابل RG59 دوربین مداربسته محافظ دیگری میان عایق و شیلد قرار می دهند تا نویز کمتری جذب کابل شود.

 

کابل RG59

کابل RG59 مدت طولانی در اطراف ما مورد استفاده قرار میگیرد نکته: در کابل کواکسیال هرچه قطر مغزی بیشتر باشد، افت سیگنال در مسافت طولانی تر کمتر خواهد شد. این کابل توسط اکثر مردم , برای کابل تلویزیون مورد استفاده قرار می گرفته است . الزامات سیگنال های مدرن در چند سال گذشته , 

RG 59 برای سیگنال هایی با فرکانس پایین تر (هرچیزی در زیر حدود 50 مگاهرتز) مناسب است که باعث می شود آن یک انتخاب خوب برای یک تلویزیون مداربسته (CCTV)  جنس مغزی و شیلد می تواند از نوع مس، آلومینیوم و آلیاژ این دو باشد.

 

مشخصات کابل ترکیبی RG59 چیست

با توجه به این که در کابل ترکیبی ساختاری از کابل RG59 وجود دارد در این نوع کابل نیز جنس مواد به کار رفته در قیمت کابل تاثیر گذار است. در این نوع کابل نیز کابل های تمام مسی از کیفیت و قیمت بالاتری برخوردار هستند. کابل هایی با مغزی مس، شیلد مس و برق آلومینیوم و همچنین مغزی مس، شیلد آلومینیوم و برق آلومینیوم نیز وجود دارند که ارزان تر هستند.

 

قسمتی از کابل RG 59 در پایان خود تکمیل نشده می باشد .

غلاف پلاستیکی بیرونی

محافظ به هم تابیده ی مسی

عایق دی الکتریک داخلی

هسته مس آبکاری شده (و گاهی هسته جامد) 

 

کابل کواکسیال که معمولاً به کابل های “کواکس” نیز معروفند، نوعی کابل برق سنگین هستند که در انواع کاربرد های انتقال سیگنال رادیوفرکانسی (RF) استفاده می شود. کابل های کواکسیال می توانند انواع مختلفی از تداخل را تجربه کنند. نشت سیگنال زمانی اتفاق می افتد که میدان الکترومغناطیسی از محافظ خارج کابل عبور می کند. در موارد دیگر، سیگنال خارجی می تواند از طریق عایق نشت کند.


 

در مطالب قبلی شما را با کانکتور کابل کواکسیال اشنا کردیم. در ادامه همراه ما باشید تا در خصوص این نوع کابل ها اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار دهیم. کابل کواکسیالیک کابل کواکس سرعت انتقال 10 مگابیت در ثانیه را ارائه می دهد. آنها همچنین دارای ظرفیت انتقال 80 برابر بیشتر از کابل های جفت پیچ خورده هستند.


 

کابل کواکسیال چیست؟

مطمئنا اکثر مردم در مورد کابل کواکسیال یا کابل RG-59 شنیده اند و یا می دانند ضخامت این کابل ها معمولاً در حدود 0.5 اینچ تا 1.75 است که قطر آنها را نسبت به انواع دیگر کابل کواکسیال بزرگتر می کند. برای چیست و چه کاربردی دارد. حتی امکان دارد که اسم مستعار آن به نام کواکس یا نام های اختصاری RG-6  یا کابل RG-59 را زیاد شنیده باشید.

اولین لایه روی رسانای مرکزی دی الکتریک نام دارد، حد فاصل بین رسانای مرکزی و لایه های خارجی قرار دارد که نقش عایق را ایفا می کند. لایه های بعدی که به طور کلی شیلد گفته می شود، مانع تداخل امواج الکتریکی و انتقال رادیویی خواهند شد.

کابل کواکسیال نوع خیلی رایج از کابل انتقال داده های محافظت شده می باشد که از دو رسانا ساخته شده است و به طور هم محور جهت دار شده اند اما توسط یک لایه عایق از هم جدا شده اند. اجزای درون کابل کواکسیال به طور جزیی در زیر توضیح داده می شود:

کابل کواکسیال RF چیست؟

از کابل های کواکسیال RF برای انتقال سیگنال های فرکانس رادیویی استفاده می شود. آنها کابل ورودی استاندارد در تلویزیون ها هستند و دارای یک پین واحد که به ورودی RF دستگاه متصل می شود.

هسته کابل کواکسیال شامل سیمی فلزی می باشد که اولین رسانای مود در سیم است. این هسته با یک لایه از عایق ضد برق غیر رسانا پوشیده شده است که دور خود این عایق با تور فلزی، فویل و یا قطیان پوشیده شده است.

این کابل ها در اطراف ما هستند و از ابتدای قرن بیستم تاکنون وجود داشته اند. آنها کاربرد های مهمی در تلفن، کابل و اینترنت دارند که باعث می شود همه جا در خانه ها و محل کار مردم حضور داشته باشند.

 

فناوری کابل های کواکس به طور مداوم در حال پیشرفت است. قیطان رسانای دوم این سیم می باشد. در آخر کل سیم در جلد خارجی محافظی یا پوششی پیچیده شده است که همه چیز را کنار هم نگه می دارد. به همین ترتیب، به خاطر سپردن هر نوع کابل کواکس موجود ممکن است دشوار باشد.

عملکرد کابل کواکسیال

برای اینکه بفهمیم کابل های کواکس چگونه کار می کنند، ابتدا باید با چهار لایه مختلف آن آشنا شویم.

 

بعلاوه، این امر آنها را به یکی از بادوام ترین انواع کابلهای مورد استفاده در عملیات انتقال فرکانس رادیویی تبدیل می کند. نام “کواکسیال” از محور مشترک دو هادی کابل گرفته شده است.

کابل کواکسیال هارد لاین

این نوع کابل کواکسیال متداول ترین نوع کابل کواکس در کاربردهایی که به قدرت سیگنال بالا نیاز دارند می باشد.

 

کابل کواکسیالکاربرد کابل کواکسیال اری

این سوال واقعا به جاست! کواکس طراحی شده است تاسیس سیگنال هایی با فرکانس بالا را حمل کند و از آن سیگنال ها در برابر اینترفرنس های الکترو مغناطیسی (EMI) محافظت کند.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۹/۰۶
milad gh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی