پزشکی و سلامتی

معرفی مقالات پزشکی
دوشنبه, ۱۶ آبان ۱۴۰۱، ۰۷:۳۷ ب.ظ

جدیدترین اخبار پزشکی افزایش شیوع آنفولانزا

اخبار پزشکی آنفولانزا و سرما خوردگی در مدنیوز

 آنفلوآنزا در حالیکه هنوز زمستان نیامده، زودتر از انتظار رسید، اکنون در جامعه با یک جهش و تعداد رو به افزایش بیماران مبتلا به آنفلوآنزا به خصوص دانش آموزان روبه‌رو شدیم، در واقع آنفلوآنزا امسال زودتر از سال‌های قبل شیوع پیدا کرد، در سال‌های قبل معمولا از اواسط آبان با افزایش موارد آنفلوآنزا مواجه می‌شدیم اما امسال چند هفته زودتر شروع شد و ادامه خواهد داشت.

برخی از پزشکان بر این باورند که دلیل همه گیری شیوع آنفلوآنزا زودتر از معمول کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، در یکی دو سال قبل مردم به دلیل نگرانی از شیوع کرونا از ماسک استفاده می‌کردند اما الان که آمار موارد ابتلا و مرگ ناشی از ویروس کرونا کاهش پیدا کرده واز وقتی که مردم ماسک‌ها را کنار گذاشتند در چنین شرایطی اگر یک نفر به آنفلوآنزا مبتلا شود زنجیره ابتلای سایر افراد هم شروع خواهد شد و گسترش پیدا می کند. جدید ترین اخبار پزشکی مد نیوز مربوط به آنفولانزا را می توانید از طریق سایت مد نیوز دنبال کنید.

آنفلوانزا را با سرماخوردگی اشتباه نگیرید

آنفلوانزا یکی از شایع ترین بیماری های فصل سرماست که منشا آن ویروسی بوده وباعث عفونت دستگاه تنفسی انسان می شود، این  عفونت ویروسی بینی، گلو و ریه‌ها را درگیر کرده ولی  معمولا از نظر بالینی با سرماخوردگی معمولی اشتباه می‌شود ولی از آن خیلی شدیدتر است و به صورت  ناگهانی بروز می‌کند.

وی، لرز، تب، سردرد، گلودرد، سرفه، آبریزش و گرفتگی بینی، درد و ضعف عضلانی و بی‌حالی را از شایع ترین علایم آنفلوآنزا دانست و افزود: ممکن است برخی از بیماران تهوع، استفراغ و اسهال هم داشته باشند و  این بیماری دارای عوارض جدی در کودکان زیر ۲ سال و افراد بالای ۶۵ سال می باشد. 

نحوه انتشار آنفلوانزا چگونه است؟

خسرونیا اظهار داشت: ویروس آنفلوانزا از طریق ترشحات تنفسی بیماران در اثر سرفه یا عطسه گسترش می‌یابد ولی از طریق دست دادن و تماس با وسایلی که فرد مبتلا به آن‌ها دست زده است نیز منتقل می‌شود. این بیماران از دو روز قبل تا ۲۴ ساعت پس از فروکش کردن تب، ناقل بیماری هستند. بعضی از افراد ممکن است مبتلا به این ویروس شوند ولی هیچ علائمی نداشته باشند و همزمان ویروس را به دیگران منتقل کنند.

وی با بیان اینکه مکانهای پر جمعیت مانند اتوبوس و مترو می تواند عامل انتقال ویروس آنفلوانزا باشد، تصریح کرد: در شرایطی که ویروس آنفلوآنزا ممکن است ساعت ها در محیط سرد و رطوبت کم در محیط زنده بماند و ترشحات آلوده را منتقل کند، به همین دلیل به همه افراد توصیه می شود در این مکانهای بسته حتما ماسک بزنند و دستهای خود را ضدعفونی کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۸/۱۶
milad gh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی