پزشکی و سلامتی

معرفی مقالات پزشکی
يكشنبه, ۵ آبان ۱۳۹۸، ۰۱:۲۶ ق.ظ

درمان میگرن

معالجه پیشنهاد شده نخستین با داروهای معمولی ای از درد مثل ایبوپروفن و پاراستامول ( استامینوفن ) برای سردرد , داروهای تهوع و خودداری از ساخت محرک است . داروهای یگانه نظیر تریپتان یا این که ارگوتامین ممکن است در افرادی که داروهای معمولی درد موءثر نیستند , استعمال شود . ممکن است کافئین به مورد ها فوق بیشتر شود . تنی چند از داروها برای خودداری از حمله ها از جمله متوپرولول , والپروات و توپیرامات موءثر میباشند .

 

در تراز عالم , تقریباً 15 % از اشخاص در گیر به میگرن می باشند . این اکثر زمان ها در دوران بلوغ شروع میشود و در دوران میانسالی بدترین شرایط است . در بعضا از خانمها , بعد از یائسگی شایع خیس میگردند . از سال 2016 , این یک کدام از معمول ترین عارضه ها ناتوانی است . شرح نخستین سازگار با میگرن در پاپیروس Ebers موجود هست , که نزدیک به 1500 سال پیش از به دنیا آمدن مسیح در مصر باستان مندرج شده‌است . کلمه و واژه ( میگرن ( از یونانی ( ικμικρανία ( ( hemikrania ) , ( درد از یک طرف راز ( , از ἡμι - ( hemi - ) , ( نصفه ( , و κρανίον ( kranion ) , ( جمجمه ( است .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۸/۰۵
milad gh

میگرن

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی