پزشکی و سلامتی

معرفی مقالات پزشکی
جمعه, ۱۵ مرداد ۱۴۰۰، ۰۵:۳۸ ب.ظ

سقط جنین با زعفران

زعفران وسقط جنین، در این مقاله از زعفروش قراره به صفر تا صد باور های درست و غلطی بپردازیم که درباره زعفران و سقط شدن جنین وجود داره، قول می دم خیلی از این حرف هایی که توی این مقاله زده شده رو تو هم نمی دونی!

یادآوری می کنم در مقاله قبلی که به تاثیر زعفران بر باز شدن پریود خانم ها پرداختیم، ونتایج علمی که زعفران بر PMS یا همان درد های قبل ازقاعدگی می گذاره زدیم، اونجا بحث سقط جنین با زعفران و شیوه استفاده و مضرات اش رو نشد بگیم برای همین در این مقاله به این موضوع پرداختیم.

ببین من فاطمه درویشی ام ، می دونم شاید خیلی از شما ها اصلا زعفروش رو نشناسید عب نداره و می دونم از گوگل اومدید و اولین بارتون هست که وارد سایت زعفروش دارید میشید.

پس بزار اول برم سراغ اصل مطلب و در آخر خودم و زعفروش رو بهتون معرفی می کنم.

امروز (1400/2/1) وسط ظهر یک آقایی باهام تماس گرفت و گفت که می خواد راهنمایی بگیره، خانم شون باردار شده یک ماه هست و می خوان بچه رو سقط کنند، منم اولش ترسیدم چون من نه پزشک بودم و نه ماما.( اتفاقا مکالمه مون رو ضبط کردم. ) چون ترسیدم که نکنه بعدا دردسر بشه، و اتفاقی برای خانمه بیفته و بهم بگن که من توصیه ای کردم.

و اون آقا می گفت بهمون بگید که اگر این خانم الان زعفران بخوره بچه سقط میشه یا نه؟ بعد بگید چقدر زعفران بخوره تا بچه رو سقط کنه؟ لطفا کمک مون کنید و … .

بعد از مکالمه، خیلی رفتم توی فکر، که این موضوع خرافات هست و از این مدل حرف های خاله زنکی هست که زعفران باعث سقط جنین میشه یا نه واقعا درست هست ؟

شروع کردم به زبان انگلیسی دنبال تحقیقات و آزمایش هایی گشتن و از طرفی هم توی ایران دانشکده های پزشکی رو یه سرچ زدم و دنبال تحقیقات علمی و آزمایشگاهی شون بودم که ببینم آیا واقعا این موضوع سندیت داره یا نه؟

  1. و اگر داره چقدر زعفران باید بخورن تا بچه سقط بشه؟

  2. چجوری باید زعفران رو مصرف کنند تا باعث سقط جنین بشه؟

  3. آیا شرایط سنی مادر در سقط شدن بچه موثره ؟

  4. چند روز بعد از خوردن زعفران بچه سقط میشه؟

  5. جنین باید چندماهه باشه که با خوردن زعفران بشه سقط اش کرد؟

من جواب تک تک این سوالات رو با ذکر منبع و اسامی پزشکان و تحقیقات بهتون میگم، فقط فقط یک قول بده

تا آخر این مقاله رو با دقت و حوصله بخون، جواب تمام سوالات ات رو میگیری و اصلا بعد از خوندن این مقاله تو نیازی نداری که مطلب دیگه ای رو بخونی، به تمام سوالات ذهنی تو جواب می دم. فقط باید بشینی پای حرف هام و تا آخر مقاله همراه من باشی. باشه؟ قول می دی ؟ این صفحه رو تا آخرش بخونی؟

در آخر مقاله هم می تونی سوالاتی که کاربرها زعفروش پرسیدن رو ببینی، و حتی می تونی تو هم اگه تجربه ای داری توی کامنت همین مقاله با بقیه به اشتراک بزاری. و منم قول می دم که هر مطلب جدید علمی و یا تجربه کاربر ها بود رو توی همین مقاله بیام و اضافه کنم تا این مقاله بهترین مقاله در حوزه زعفران و اثرات اش بر سقط جنین بشه.

خوب اگر آماده اید بریم سراغ نتایج تحقیقات من ، تمام منابع هم با لینک خدمت شما ارائه میشه که خیالتون رو راحت کنم، اسم اشخاص و سابقه شون رو هم کامل براتون می یارم

سقط جنین با زعفران | زعفروش

آیا خوردن زعفران باعث سقط جنین میشه؟

جواب اش بله هست. امااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا شرایط داره(تا آخر مقاله رو بخونید متوجه شرایط اش میشید)

احتمال سقط جنین با زعفران و دارچین و گلاب

برخی پزشکان معتقدند که احتمال سقط جنین با زعفران و دارچین و گلاب حدود 87 درصد هست. اول به این آمار شک کردم، ولی توی ویدیویی که از کارشناس تغذیه صدا و سیما در برنامه دکتر سلام دیدم متوجه شدم که خوردن شربت زعفران رو به هیچ عنوان به خانم های باردار مخصوصا اوایل بارداری شون اصلا توصیه نمی کنند. (ویدیو رو آخر همین پاراگراف براتون گذاشتم تا شما هم ببینید)

یکی از فالور های پیج اینستاگرام زعفروش هم اتفاقا یک تجربه شخصی گفتن که اوایل بارداری متوجه نبودن که باردار بودن و در مراسم عاشورا و تاسوعا کلی شربت زعفران می خوردن و بعد بچه سقط میشه اونجا متوجه میشن که حامله بودن!!!!

نتایج تحقیق دانشگاهی درباره تجربه سقط با زعفران

از طرفی هم یک تحقیقی رو آقای دکترهادی سالاری و خانم طیبه ریحانی و دکتر زهرا زارع از دانشکده علوم پزشکی گناباد بر روی خانم های باداری که در فصل برداشت زعفران به سر زمین می روند و در ارتباط نزدیک با زعفران هستند انجام دادن و نتیجه آن تحقیق هم جالب بود که بین دو گروه خانم که یک عده در تماس با زعفران بودن و یک عده در تماس با زعفران نبودن میزان سقط گروهی که در تماس با زعفران بودن و به سر مزارع می رفتند و گل زعفران برداشت می کردن و گل زعفران رو پاک می کردن میزان سقط شون بیشتر بوده. خودتون می تونید متن این تحقیق رو از اینجا دانلود کنید.

یک دکتر هندی به نام دکتر دیپیکا آگرووال که بیش از دو دهه تجربه بالینی داره ، و یکی از معتمدترین متخصصان زنان و زایمان در Gurgaon است. و به خاطر همکاری در زمینه زنان و زایمان در سطح بین المللی شناخته شده و عضو کالج سلطنتی زنان و زایمان لندن هست یک مقاله نوشته بود و گفته بود

1.5 گرم در روز زعفران خالص مصرف کنی اوکی هست بیش تر از 5 گرم باشه خاصیت سمی خواهد داشت و مخصوصا برای خانم باردار این دوز زعفران باعث سقط جنین میشه و گفته بود که روی موش ها به شکل مصرف خوراکی زعفران داده شده و باعث زایمان زودرس و سقط جنین شده. ولی چیزی درباره ازمایش روی انسان ها و خانم های باردار اشاره نکرده بود. مقاله ای که ایشون درباره زعفران و اثرات اش بر زنان باردار نوشته بودن رو می تونید اینجا بخونید.

ببینید از نظر علمی نمی تونند بیان و روی خانم باردار این رو تست کنند، چرا؟ چون چه کسی حاضر میشه بیاد و زعفران بخوره تا ببیند سقط جنین میشه یا نه؟ کدوم خانم بارداری حاضره خودش رو بده دم تست و آزمایش؟ ولی دانشگاه علوم پزشکی یزد اثر دم کرده زعفران (crocus sativas) بر سقط و جنین ناقص الخلقه در موش سوری انجام داده، و طبق اون به این رسیدن که زعفران بر جنین های مرده و جذب شده موش ها اثرگذار بوده، تحقیق رو می تونید اینجا بخونید.

نتیجه گیری : زعفران بر سقط جنین موثر هست. ولی بسته به سن مادر، هفته چندم بارداری هست؟ سابقه سقط جنین قبلا مادر داشته یا نه؟ سابقه بیماری در مادر بوده یا نه؟ مشکل رحم مادر داشته یا نه؟ میزان مصرف زعفران چقدر بوده؟ وآیا زعفران اش تازه بوده یا مصرف گذشته بوده؟ اصلا زعفران اش اصل بوده یا از زعفران های به درد نخور که ارزون هست توی بازار بوده؟ همگی این عوامل دخیل هستند، حتی عوارض خوردن زعفران از شخصی به شخص دیگراثرگذاری متفاوتی خواهد داشت و لزوما برای همه افراد منجر به سقط نخواهد شد.

 

بهترین زمان سقط جنین با زعفران 

بعد از اینکه یک رابطه جنسی داشتید، و حدس زدید که امکان بارداری از طریق این رابطه رو داشتید می تونید زعفران رو مصرف کنید، شربت زعفران رو با گلاب درست کنید یا حتی چای نبات زعفران بخورید.

و به طور کلی بهترین برای سقط جنین با زعفران زمان همان هفته های اول بارداری تون هست، هر چی که زمان بگذره اینکار دیگه خیلی سخت تر میشه و یا حتی انجام نمیشه، و دوز زیاد زعفران رو کلا در سه ماهه اول بارداری به خانم ها توصیه نمی کنند دقیقا به دلیل همین خطر سقط و ضعف جفت رحم، ولی میزانی که توی برنج یا مثلا خورشت یا میزان اندکی که به غذا می زنیم کلا هیچ ایرادی برای مصرف خانم باردار نداره، و جای نگرانی نیست.

چقدر باید زعفران بخورم تا سقط کنم؟

دوز پیشنهادی برای سقط جنین با زعفران؛ حدود یک مثقال زعفران رو یعنی 4.6 گرم یا راحت تر بگم 5 گرم زعفران رو بردارید، حواستون باشه زعفران تون اصل باشه هر چی تازه تر بهتر حواب می ده، چون خواص اش خیلی بالا تر هست، از زعفران های ارزان توی بازار که معلوم نیست از چند سال قبل موندن توی انبار ها یا حتی اینکه بهشون ناخالصی زدن یا نه؟ استفاده نکنید!!

بعد این زعفران رو بسابید، تا رنگ اش رو بهتر پس بده( دلیل سابیدن زعفران و مقایسه قدرت رنگ دهی زعفران رو قبلا بهتون گفتم یادتون که هست؟) حالا زعفران رو با یخ دم اش کنید. چند قالب یخ بردارید و زعفران های سابیده شده رو روی یخ ها بریزید. بعد از 10 دقیقه که بگذره شما یک ماده قرمز جیگری فوق العاده خوش رنگ رو خواهید داشت مخصوصا که یک مثقال زعفران رو دم کردید. این رو بریزید داخل یک شیشه. حالا هر روز 5-7 بار ازش به میزان 3-4 قاشق چای خوری بخورید. ( رقیق نکنید ها بهش آب اضافه نمی کنید باشه؟) عین شربت دارویی بخورید. تا تموم شدن اون شیشه ای که درست کردید هر روز همین طور با همین دستور بخورید.

نکته فوق العاده مهم : ببینید سقط جنین یک مسئله پیچیده است مخصوصا از باب روانی، حواستون رو بهش خیلی جمع کنید که چرا می خواید سقط جنین انجام بدید؟ اوایل که خانم ها متوجه میشن باردار هستند، اغلب دچار دافعه میشن و میگن ما اصلا بچه نمی خوایم بعد تلاش می کنند برای سقط شدن و یکم که می گذره احساسات مادری هست؟ نمی دونم

هر چی که هست باعث پشیمونی شون میشه و می خوان بچه رو نگه دارن! با اینکه کلی شیوه برای سقط اش به خرج دادن مخصوصا اینکه خانم ها استرس گرفتن و ده تا روش رو همزمان با هم انجام می دن؛ هم زعفران می خورن هم مشت به شکم می زنند، هم طناب می زنند، هم از بلندی می پرند، هم زرشک و پونه و دم کرده اینها رو می خوردن، هم تخم هویج و هزار تا کوفت و زهرمار دیگه رو توی کمتر از چند روز می خورند که اون استرس بچه دار شدن و شوکی که بهشون وارد شده رو زودتر از شرش خلاص بشند.

من نویسنده مقاله ام، و کسی نیستم که بخوام به جای شما تصمیم گیری کنم، فقط می خوام بهتون بگم خوب فکر کنید قبل از اینکه تصمیمی بگیرید. چون بخواید اون جنین رو اول عذاب بدید بعد پشیمون بشید و بخواید نگه دارید ممکنه برای جنین تون عوارضی داشته باشه، و حتی بدتر از اون برای سلامتی خود شما.

و نکته بسیااااااااااااااااااااااار مهم دیگه : اگر واقعا تصمیم جدی دارید لطفا لطفا با درمان های خانگی و این مدل کار ها اقدام نکنید برید سراغ یک پزشک معتمد و در کنار پزشک تون و به توصیه اون اقدام به سقط جنین کنید چرا که ممکنه بدن شما و واکنش بدن شما مثل بقیه نباشه و شاید شما حساسیت داشته باشید شاید بیماری خاصی داشته باشید و نمیشه برای همه یک نسخه رو پیچید برای همین تاکید دارم که زیر نظر یک متخصص و کاربلد چنین اقدام هایی رو برای سقط جنین تون انجام بدید. و هیچ وقت خودسرانه کاری رو به تنهایی انجام ندید.

چند روز بعد از خوردن زعفران بچه سقط میشه؟

ببینید چیزی که اغلب من دیدم گفته بودن طی 3-4 روز یا 10 روز بعد از خوردن زعفران بچه سقط میشه به شرطی که شرایطی زیر وجود داشته باشه. و کلا بعد از خوردن زعفران غلیظ شما احساس درد و انقباض در پایین تنه تون و شاید حتی دچار لکه بینی بشید.

توانایی بدنی مادر، سن مادر، سقط قبلی داشتن یا نه؟

شرایط جنین ، مثلا اینکه چند ماهه هست؟ اگر در هفته های اول بارداری مثلا زیر 1 ماه باشد اغلب نتیجه بخش بوده اما هر چه سن جنین بیشتر باشد خوردن زعفران برای سقط بی اثر خواهد بود.

هشدار: ممکن هست خونریزی بسیار زیادی رو داشته باشید، برای همین حواست تون باشه که در صورت ضعف بسیار زیاد و خونریزی بیش از اندازه باید باید باید به بیمارستان بروید.

بهترین و مطمئن ترین شیوه برای سقط جنین فقط و فقط گوش دادن به توصیه های یک پزشک متخصص و کاربلد هست. و چون می دونم که هیچ زعفروشی نیست که به سلامتی اش اهمیت نده و کار سر خود انجام بده برای همین از اینکه با ماما و متخصص زنان برای این مسائل حیاتی تون مشورت می گیرید خواستم ازتون پیشاپیش تشکر کنم.

چون مسئله جون خودتون در میون هست و هیچ چیز مهم تر از سلامتی شما نیست.

حالا بریم سراغ معرفی خودم و زعفروش دیگه ، قرار بود آخرش معرفی کنم یادتون که نرفته؟

من فاطمه ام، پدر و مادرم کشاورز اند و توی روستا زندگی می کنیم، زعفروش بچه منه، و عاشقانه دوست اش دارم و هر کسی که می یاد توی زعفروش رو بهش میگم زعفروشی و میشه نور چشمی من :(( توی اینستاگرام زعفروش من کلی اطلاعات باحال و رایگان درباره زعفران رو باهاتون به اشتراک می زارم دوست داشتی بیا اینستاگرام زعفروش منتظرت هستم توی پیج اینستاگرام زعفروش

اگر سوالی داری، این پایین توی کامنت ها بپرس من زیر 24 ساعت بهت جواب می دم، و اگه تجربه ای هم داری، بیا و جواب بقیه کاربر ها رو بده و از تجربیات خودت بقیه رو بهره مند کن.

خرید پیاز زعفرانخرید پیاز زعفران برای کاشت در گلدان و باغچه خونه [ همین الان کلیک کن]

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۵/۱۵
milad gh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی