پزشکی و سلامتی

معرفی مقالات پزشکی
دوشنبه, ۱۷ آبان ۱۴۰۰، ۰۴:۱۵ ب.ظ

ساخت ویلا و هر آن چه در این باره می دانیم

آیا سرانجام تصمیم گرفته اید به جای خرید ویلای از پیش ساخته و آمده، برای ساخت ویلا شخصی خود اقدام کنید. باید گفت که اگر شما ایده آل گرا هستید، این بهترین تصمیم برایتان به حساب می آید. البته در صورتی که قصد ساخت ویلا داشته باشید، باید پیش از هر چیزی برنامه ریزی های درست برای طراحی و مطالعه وضعیت زمین و استانداردهای آن را انجام دهید تا بهترین نتیجه را به دست بیاورید.

انتخاب یک تیم حرفه ای و متخصص در حوزه طراحی و ساخت ویلا، نخستین گامی است که باید در این حوزه بردارید و بدون همکاری با یک تیم حرفه ای، مراحل ساخت و ساز ویلا با موفقیت پیش نخواهند رفت. گروه آی آر گیردینو، طراح و مجری ساخت پروژه های ویلایی، بهترین تجربه طراحی و ساخت ویلا را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

در ادامه با ما همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانیم.

مراحل ساخت ویلا

مراحل ساخت ویلا شامل فرایندی می شود که در زیر آورده شده است:

بررسی وضعیت زمین

لازم است که پیش از هر اقدامی وضعیت زمین بررسی شده و محوطه عمارت ویلا از محوطه اصلی و فضای سبز، جداسازی شوند. به این شکل می توان وضعیت زمین ویلا را بخش بندی کرده و برای محوطه سازی و ایجاد فضای سبز نیز موقعیت های لازم را در نظر گرفت.

ایجاد طرح و پلان اولیه

طراحی ویلا، باید با در نظر گرفتن سلیقه مشتری، استانداردهای موجود و همین طور سبک و طرحی که برای ساخت ویلا در نظر گرفته شده است، انجام شود. در این بخش، آی آر گیردینو با ارائه طراحی سه بعدی ویلا، یک نمای دقیق و کلی از آن ارائه کرده و مشتری می تواند وضعیت عمارت ویلا را با جزئیات مشاهده کرده و در صورت نیاز تغییرات مورد نظر خود را در بخش های مختلف، پیشنهاد داده و اگر قابل اجرا باشد، این تغییرات پیش از شروع به کار ساخت و ساز، اعمال خواهند شد.

خرید مصالح

شما ممکن است قصد ساخت یک ویلای ارزان قیمت یا لوکس را داشته باشید. اگر چه این موضوع در بخش طراحی ساختمان ویلا نیز تاثیر خود را می گذارد، اما با این همه در بحث خرید مصالح برای ساخت و ساز، هزینه و بودجه ای که در نظر گرفته شده، به طور مستقیم تاثیرگذار خواهد بود. در صورتی که بخواهید ساخت و ساز ویلا با هزینه کمتری همراه باشد، می توانید از مصالح درجه یک صرف نظر کرده و با خرید درجه دو در خصوص بخش های مختلف مصالح مورد نیاز ساختمانی، هزینه ساخت و ساز را کاهش دهید.

البته در نظر داشته باشید که باید در این خصوص حتما با تیم ساخت ویلا مشورت داشته باشید. صرفه جویی در برخی از مصالح، باعث خواهد شد که کل عمارت ویلایی تحت تاثیر منفی قرار بگیرد و بر کیفیت نهایی ساختمان ویلا تاثیر خواهد گذاشت.

پی کنی و شالوده ریزی

پی کنی، شمع گذاری و ... دیگر مراحلی است که در بدو شروع به ساخت و ساز ویلا، از سوی تیم های حرفه ای تخصصی اجرا خواهد شد. لازم است که تمام این موارد با دقت کامل انجام شده و در صورت نیاز، سازه نگهبان نیز در نظر گرفته شود. البته با توجه به این که ساخت ویلا کمتر دیوار به دیوار بنای دیگری انجام می شود، معمولا نیازی به ایجاد سازه ی نگهبان نخواهد بود.

ایجاد اسکلت اولیه

اسکلت گذاری اولیه می توان بتنی یا فولادی باشد و باید به هر صورت طبق برنامه ریزی و طراحی اولیه پیش رفته و کاملا مطابق با الگوی طرح سه بعدی ویلا باشد.

ساخت و ساز 

مراحل ساخت و ساز، دیوارچینی، ایجاد سقف، تعبیه چهارچوب درب ها و پنجره ها، ستون گذاری و ... نیز در فاز بعدی ساخت و ساز ویلا، پیش خواهند رفت.

نازک کاری

در نهایت پس از اتمام مراحل قبلی ساخت و ساز، نوبت به سیم کشی، نازک کاری، رنگ، موزاییک و کاشی می رسد که باید مطابق با دکوراسیون داخلی ویلا و سبک طراحی آن، انجام شوند.

نماکاری

نماکاری نقش پررنگی در جلوه نهایی ویلا خواهد داشت و باید کاملا بر این موضوع به صورت خاص متمرکز شده و بهترین امضا را بر بنای ویلایی، بر جای گذاشت.

نورپردازی

در پایان نیز می توانید از نورپردازی نمای ویلا استفاده کرده و با انتخاب یک سبک خاص، جلوه بیشتری به عمارت ویلا در ساعات تاریکی شب ببخشید.

کلام آخر

گروه تخصصی و حرفه ای آی آر گیردینو، در حوزه خدمات طراحی و ساخت ویلا و همین طور محوطه سازی و طراحی باغ ، به عنوان یکی از قطب های قدرتمند و برتر در کشور شناخته شده و تاکنون پروژه های بسیار موفقی در این حوزه را به انجام رسانده است. شما برای ساخت یک عمارت ویلایی، به چه طریق عمل می کنید؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۸/۱۷
milad gh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی