پزشکی و سلامتی

معرفی مقالات پزشکی
پنجشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۳۴ ب.ظ

نحوه مصرف قرص میزوپروستول

میزوپروستول، که در بین دیگران با نام تجاری Cytotec فروخته می شود ، دارویی است که برای پیشگیری و درمان زخم معده ، شروع زایمان ، ایجاد سقط جنین و درمان خونریزی پس اززایمان به دلیل ضعف رحم مورد استفاده قرار می گیرد. برای سقط جنین به خودی خود و با مییفپریستون یا متوترکسات استفاده می شود.

نحوه مصرف قرص میزوپروستول

پس از خرید قرص سقط جنین سایتوتک وقتی که از سایتوتک برای سقط جنین استفاده می‌شود معمولا قرص میفپریستون نیز همراه آن تجویز می‌شود؛ بنابراین ابتدا یکقرص ۲۰۰ میکروگرم میفپریستون مصرف کرده و ۲۴ تا ۴۸ ساعت صبر کنید. ممکن است پس از مصرف آن خونریزی خفیفی داشته باشید. بعد از ۲۴ ساعت و قبلاز ۴۸ ساعت از ۴ قرص ۲۰۰ میکروگرم سایتوتک استفاده کنید.دو روش برای استفاده از قرص سایتوتک وجود دارد:

·             قرار دادن قرص در واژن

·             در دهان به صورت زیر زبانی

که هر دو روش تاثیر گذار است.

در این مقاله به سوالات رایجی که ممکن است برای شما پیش آید پاسخ داده می شود.

برگرفته از cytotec.cf

داروی میزوپروستول دارویی برای چه استفاده می شود؟

این دارو برای جلوگیری از زخم معده در هنگام مصرف NSAIDs (به عنوان مثال ، آسپیرین ، ایبوپروفن ، ناپروکسن) استفاده می شود ، به خصوص اگر سابقا در معرض خطر ابتلا به زخم معده هستید یا سابقه زخم دارید. میسوپروستول به کاهش خطر عوارض جدی زخم مانند خونریزی کمک می کند.

آیا میوزوپروستول به تنهایی می تواند بارداری زودرس را خاتمه دهد؟

اطلاعات بدست آمده از 13000 زن حاکی از آن است که میزوپروستول مورد استفاده به تنهایی می تواند برای ایجاد سقط جنین در سه ماهه اول مؤثر و بی خطر باشد. در کل مطالعات ، حدود 78٪ از خانمها بدون مراجعه به جراحی سقط جنین کامل داشتند.

قرص میزو پروستول

 

تاثیر میزوپروستول بر بدن چقدر زمان بر است؟

فشار معمولاً یک تا چهار ساعت پس از قرار دادن میزوپروستول در مهبل شروع می شود. خونریزی معمولاً بین ۴ تا ۳۰ ساعت پس از قرار دادن میزوپروستول در واژن شروع می شود. با این حال ، ممکن است برای برخی از خانمها 24 ساعت طول بکشد.

اگر بعد از مصرف میزوپروستول خونریزی نکنید چه اتفاقی می افتد؟

اگر خونریزی واژن ، گرفتگی شکم و انقباضات رحم را در مدت 4 ساعت پس از مصرف میزوپروستول (داروی دوم) تجربه نکنید ، این ممکن است نشان عدم موفقیت باشد. اگر این اتفاق برای شما رخ داد ، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

آیا میزوپروستول بر بارداری در آینده تأثیر می گذارد؟

درمان با میسوپروستول ، برای خانم ها ، یک درمان قابل قبول و تایید شده از FDA هست و بدون تاثیر زیان آور بر باروری آینده است.

 

آیا می توان میزوپروستول را به صورت خوراکی مصرف کرد؟

بیشتر حاملگی ها در 24 ساعت اول پس از تشخیص با مصرف مناسب دوز میزوپروستول پایان می یابد. در غیر اینصورت ، به طور معمول دوز دوم میزوپروستول مصرف می شود. میسوپروستول را می توان به صورت خوراکی ، کبدی (محلول بین لثه و گونه) یا به صورت واژینال تجویز کرد. میزوپروستول وقتی از طریق واژینال مصرف می شود مؤثرتر خواهد بود.

 

بعد از مصرف میزوپروستول چه مدت خونریزی خواهم کرد؟

در حالت نرمال بین ۴ تا ۲۴ ساعت در صورت بیشتر شدن زمان خونریزی به دستورالعمل ها توجه شود.

جهت دریافت مشاوره با شماره 09197131087 دکتر شکوهی تماس حاصل فرمایید.

عوارض جانبی طولانی مدت میزوپروستول چیست؟

عوارض جانبی میزوپروستول شامل:اسهال
درد شکم.سردرد
واکنش آلرژیک شدید (آنافیلاکسی)کم خونی
ضربان قلب غیر طبیعی.درد قفسه سینه.گاز (نفخ)

 

 

آیا میزوپروستول باعث افزایش وزن می شود؟

اگر شما با افزایش وزن و یا ورم (احتباس مایعات یا تورم بدن) همراه شدید ، به پزشک یا مشاور خود اطلاع دهید. این دارو ممکن است در برخی افراد باعث اسهال شود. با تنظیم بدن شما به دارو ، اسهال معمولاً طی چند روز از بین می رود.

 

آیا میوزوپروستول برای بارداری ۵ ماهه موثر است؟

با ترکیب از 200 میلی گرم مییفپریستون و میزوپروستول به صورت واژینال و یک رژیم ایمن ، برای خاتمه دادن به حاملگی بین 12 تا 20 هفته موثر است.

برگرفته از cytotec.cf

بعد از مصرف سایتوتک چه اتفاقی می افتد؟

درد شکمی که معمولا از ۲ ساعت بعد از مصرف قرص سایتوتک شروع می شود. اگر دل درد شدید بود میتوان از قرص ژلوفن یا هیوسین برای کاهش درد استفاده کرد.اسهال و استفراغ که البته با شدت کمتری و به سرعت قطع می شود تب و لرزش بدنی مانند سرماخوردگی که به مرور کم می شود خونریزی و سقط جنین.خونریزی به شکل دفع لخته خون بصورت ناگهانی یا ذره ذره اتفاق میوفتد که با کنده شدن جفت افت فشارخون اتفاق میوفتد. فقط زمان این خونریزیها نباید بیشتر از ۱ هفته بطول بیانجامد و بعد از ان باید برسی شود که علت چیست.در خانمهایی که سابقه سزارین دارند به هیچ عنوان خودسرانه استفاده نکنند چون احتمال پارگی رحم وجود دارد که بایستی حتما تحت نظر پزشک از این قرصها استفاده کنند. ولی معمولا در ۸ تا ۱۲ ساعت اول پس از مصرف قرصها جنین سقط می شود.گاهی با مصرف یک دوره از قرص های سایتوتک خونریزی شروع نمیشود وباید مجددا بعد از ۳روز دارو را تکرار کرد. هرگز خودسرانه شیاف میزوپروستول یا امپول استفاده نکنید چون شما با عوارض ان اشنا نیستید حتی بسیاری مواقع خانمها دچار یک خونریزی کاذب میشوند در صورتیکه هنوز ساک حاملگی در رحم وجود دارد.بهرحال شما باید تا ۱هفته بعد یک سونوی مجدد تکرار کنید تا از سقط کامل اطمینان حاصل کنید.وباز یاداوری میکنم که در ۸۰درصد موارد با این داروها سقط کامل صورت نمیگیرد و ممکن است شما مجبور به کورتاژ یا ساکشن شوید. چون باقی ماندن بقایای جفتی اجتناب ناپذیراست.وابن بقایای جفتی ممکن است باعث عفونت رحمی یا خونریزی منجر به مرگ شود.

 

جهت دریافت مشاوره با شماره 09197131087 دکتر شکوهی تماس حاصل فرمایید.

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۵/۰۲
milad gh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی