پزشکی و سلامتی

معرفی مقالات پزشکی

خرید تجهیزات پزشکی دست دوم برای بیمارانی که هزینه های هنگفتی را برای درمان بیماری خود پرداخت کرده اند، می تواند گزینه ی بسیار مناسبی باشد. تجهیزات پزشکی استوک قطعا هزینه های مناسب تری نسبت به تجهیزات نو دارند و در مواردی که فرد مصرف کننده دیگر نیازی به لوازم مصرفی پزشکی استفاده شده ی خود ندارد، گزینه ی خوبی برای خرید شما می باشد.

همچنین خرید و فروش تجهیزات پزشکی را می توانید از فروشگاه های آنلاین تجهیزات پزشکی که به طور خاص اقدام به خرید و نیز فروش تجهیزات پزشکی نو و دست دوم می نمایند، انجام دهید. از آن جایی که این فروشگاه ها معمولا به صورت تخصصی اقدام به خرید و فروش وسایل و تجهیزات پزشکی می کنند، می توانند گزینه ی مناسبی برای خرید تجهیزات پزشکی کار کرده باشند. توجه کنید که برای خرید تجهیزات پزشکی دست دوم بهتر است بیش از یک سایت را بگردید تا بتوانید قیمت های مختلف یک کالا را در سایت های مختلف با هم مقایسه کرده و از میان مناسب ترین گزینه را انتخاب کرده و خرید کنید.

همچنین می توانید به مطب پزشکان و یا مراکز درمانی که در اطراف شما قرار دارند نیز مراجعه کرده و از ایشان در خصوص وسایل کار کرده ای که قصد فروش آن را دارند سوال بپرسید.

استفاده از تجهیزات پزشکی دست دوم

از آن جایی که لوازم پزشکی دست دوم راه حل بسیار مناسبی برای افراد و ارگان های با بودجه های محدود است، توجه کنید که در هنگام خرید این گونه وسایل توجه لازم را برای خرید کالای مصرفی خود مبذول دارید و حتما از تاریخ انقضای کالا و یا دستگاه مطمئن شوید. چرا که برخی از دستگاه هایی که بایستی از آن ها خروجی داده دریافت نمود، پس از گذشت مدت زمانی از رده خارج شده و توسط تکنولوژی های امروزی پشتیبانی نمی شوند و برای ایجاد خروجی داده قدیمی در دستگاه نیز، هزینه های بالایی بر شما تحمیل شود.

در نهایت پس از دقت و توجه، چنانچه دستگاه و ابزار پزشکی دست دوم خود را خریداری نمودید، بهتر است در نهایت دقت تمام قسمت های آن را وارسی کنید تا مشکلی در دستگاه وجود نداشته باشد و خطری جان بیمار و نیز اوپراتور دستگاه را تهدید نکند. پس از بررسی تمام قسمت های دستگاه نیز بهتر است به صورت دوره ای دستگاه را بررسی کنید تا از آسیب های احتمالی وارد شده بر دستگاه مطلع شده و نسبت به رفع هر چه سریعتر آن ها اقدام نمایید.

توجه کنید که هزینه های تجهیزات پزشکی یک مرکز درمانی حدود 30 تا 40 درصد هزینه ها را شامل می شود، بنابراین نگهداری مناسب از آن ها می تواند تاثیر به سزایی در کاهش هزینه ها داشته باشد. علاوه بر این تجهیزات پزشکی نیازمند مراقبت های دوره ای هستند تا هم در مواقع لزوم به آسانی قابل استفاده باشند و هم  طول عمر و دوام آن ها افزایش پیدا کند. علاوه بر این مراقبت های منظم و پیوسته، بازدهی وسایل را نیز افزایش داده و به این طریق نیز بازگشت سرمایه را برای شما ممکن می نمایند.

تمیز کردن تجهیزات پزشکی دست دوم

همانطور که گفتیم نگهداری از تجهیزات پزشکی بسیار با اهمیت بوده و هزینه های شما را در طولانی مدت جبران می نماید. یکی از مراحل نگهداری مناسب از تجهیزات پزشکی، تمیز کردن پیوسته دستگاه ها و لوازم می باشد که بایستی به شیوه ای اصولی و با رعایت نکاتی صورت گیرد. توجه کنید که نگهداری و نیز تمیز کردن لوازم مصرفی پزشکی تنها مختص لوازم پزشکی دست دوم نبوده و تجهیزات پزشکی نو نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

پس از انجام بازرسی دستگاه ها و تجهیزات، بایستی تمیز کردن قطعات و قسمت های مختلف تجهیزات پرشکی مصرفی را آغاز نمود. دقت کنید که برای تمیز کردن این دستگاه ها بایستی از محلول هایی استفاده کنید که شرکت تولید کننده آن را مجاز دانسته است. همچنین روغن ها یا محلول هایی که به منظور پاکسازی قسمت های بیرونی دستگاه ها استفاده می شوند، نباید بر روی تجهیزات باقی بمانند و بایستی در انتهای کار، آن ها را کاملا از سطح دستگاه پاک نمود.

برای تمیز کردن قسمت های داخلی دستگاه های مهم پزشکی نیز بایستی از دستگاه ها مکنده ی مخصوص و یا هوای فشرده استفاده نمود تا اجزای الکتریکی و یا الکترونیکی این دستگاه ها آسیب نبینند. چنانچه دستگاه فیلتر داشته باشد نیز، فیلتر ها بایستی به طور مداوم تعویض شده و یا تمیز گردند. علاوه بر این ها چنانچه دستگاه شما با مواد آلوده کننده و یا خون و دیگر بقایا در 

ارتباط اسایستی آن را مرتب تمیز کرده و قسمت های رابط را نیز به درستی پاکسازی نمود.

 توجه کنید که در هنگام خرید دستگاه های پزشکی بهتر است از فروشگاه های مجاز خرید و فروش تجهیزات پزشکی نو و دست دوم استفاده کنید تا بتوانید از ضمانت کالا و نیز خدمات پس از فروش آن ها نیز بهره مند باشید.

فروشگاه تجهیزات پزشکی سدان مد مرجع معتبر خرید و فروش لوازم پزشکی در تهران می باشد که در تمام شاخه های پزشکی همچون تجهیزات امداد و نجات، لوازم مراقبت بیمار در منزل، لوازم مصرفی پزشکی عمومی و تخصصی و نیز تجهیزات و دستگاه های پزشکی بیمارستانی، کلینیکی و درمانگاهی سابقه ی فعالیت 15 ساله دارد.

 

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۰/۰۱
milad gh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی