پزشکی و سلامتی

معرفی مقالات پزشکی

جراحی زانو: عمل استئوتومی یا جراحی پای پرانتزی استخوان درشت نی جراحی حفظ مفصل برای ترمیم آسیب به غضروف مفصلی که توسط آرتروز و بد ترقی ایجاد شده است استئوتومی استخوان درشت نی یک عمل جراحی است که مفصل زانو را دوباره تنظیم می کند. برای برخی از بیمارانی که مبتلا به آرتروز زانو هستند ، این جراحی می تواند با حفظ بافت آسیبدیده مفصل ، نیاز به تعویض جزئی یا کامل زانو را به تأخیر بیندازد یا از آن جلوگیری کند.

آرتروز و بدشکلی زانو با هر قدم برداشتن ، نیروهایی معادل 3 تا 8 برابر وزن بدن شما بین استخوان ران (استخوان ران)و درشت نی (استخوان شین) در زانوی شما حرکت می کند. این نیروها توسط دو مینیسک واقع در قسمت داخلی و خارجی زانو خیس می شوند و انتهای استخوان ها توسط غضروف مفصلی محافظت می شوند.

بیمارانی که مبتلا به آرتروز (که به آن آرتریت تحلیل برنده) گفته می شود ، زانو دارند ، پاره شدن پی در پی مینیسک و غضروف مفصل را تجربه می کنند که ممکن است دچار اشک شود. تحلیل رفتن این بافت ها توانایی سر خوردن نرم زانو را محدود می کند و می تواند منجر به بیرون آمدن ، گرفتن ، قفل کردن ، کلیک و درد شود.

 در شرایطی به نام عدم انطباق ، نیروهای نامتعادل باعث فشار بیش از حد در قسمت داخلی (داخلی) یا خارجی (جانبی)زانو می شوند. آرتریت دژنراتیو و عدم تطابق می تواند باعث شود بافت های محافظ زانو در یک چرخه تکراری آسیب ، از یک طرف بیشتر ساییده شود.

استئوتومی استخوان درشت نی به عنوان جایگزینی برای جایگزینی زانو وقتی آسیب مفصل قابل ترمیم نیست ، جراحی تعویض مفصل زانو می تواند این شرایط را اصلاح کند.

 اما در بیماران خاص ، یک استئوتومی استخوان درشت نی می تواند با باز کردن قسمت فوقانی استخوان درشت نی ، برای تنظیم مجدد مفصل زانو ، زانو را مرتب کرده و از طرف آسیب دیده فشار بگیرد.

سپس وزن از بافت آسیب دیده یا فرسوده دور شده و بر روی بافت سالم قرار می گیرد. از آنجا که این مزایا به طور معمول بعد از 8 تا 10 سال محو می شوند ، به طور کلی این نوع استئوتومی راهی برای طولانی شدن زمان قبل از لزوم تعویض زانو در نظر گرفته می شود.

 این روش به طور معمول برای بیماران جوان تر که درد ناشی از بی ثباتی و عدم توازن دارند ، اختصاص داده می شود.

 همچنین ممکن است استئوتومی همراه با سایر روشهای حفظ مفصل انجام شود تا بافت ترمیم کننده غضروف رشد کند بدون اینکه تحت فشار زیاد قرار گیرد.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۰۳
milad gh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی