پزشکی و سلامتی

معرفی مقالات پزشکی

واکسن گارداسیل بعد از ابتلا | اطلاعات کامل در مورد hpv

ابتلا به HPV یا همان زگیل تناسلی بسیار ترسناک است، تا جایی که حتی بعضی از آنها بعد از ابتلا به افسردگی دچار می‌شوند. البته درست است که این بیماری خطرناک است اما با توجه به پیشرفت علم و به وجود آمدن درمان‌ها، قطعا آنقدرها هم ترسناک نیست که بخواهید تا این حد نگرانش باشید.

در هر حال بعد از ابتلا به HPV، یکی از سوالات رایج، تاثیر تزریق واکسن گارداسیل است. در این مقاله هم می‌خواهیم دقیقا در مورد همین موضوع صحبت کرده و ببینیم که آیا تزریق واکسن گارداسیل بعد از ابتلا اثری دارد یا نه؟

واکسن گارداسیل چیست؟

برای اینکه بدانیم واکسن گارداسیل چیست، باید ابتدا به‌طور خلاصه با HPV آشنا شویم. HPV ویروسی است که در اغلب مواقع (نه همیشه) از طریق تماس جنسی به انسان منتقل می‌شود.

این ویروس ممکن است باعث به وجود آمدن زگیل‌هایی در ناحیه تناسلی شده و همینطور گاها باعث ایجاد سرطان‌هایی مثل سرطان دهانه رحم شود.

اما در مورد واکسن HPV: ببینید، تا الان نزدیک به 100 تیپ از ویروس HPV شناخته شده که واکسن گارداسیل  می‌تواند از بدن در برابر 9 نوع از این ویروس‌ها مراقب کند. البته گارداسیل در 3 نوع دو، چهار و نُه کاناله ساخته شده که هر کانال بدن را در مقابل یک نوع ویروس مقاوم می‌کند. این یعنی اگر واکسن 9 کاناله تزریق کنید، بدن‌تان در برابر 9 تیپ از ویروس اچ پی وی مقاوم خواهد شد.

9 تیپ در برگیرنده در واکسن 9 ظرفیتی گارداسیل جز شایع ترین تیپ های ویروس پاپیلومای انساتی هستند که با تزریق این واکسن میتوانید خود را در برابر آنها ایمن سازید

تاثیر واکسن گارداسیل بعد از ابتلا

همانطور که بالاتر هم گفتیم، در واقع گارداسیل نه یک واکسن درمانی بلکه یک واکسن پیشگیری از ابتلا به HPV است. اما با این‌حال خیلی از پزشکان حتی بعد از ابتلای بیمار به زگیل تناسلی، تزریق گارداسیل را تجویز می‌کنند. چرا؟

چون تزریق این واکسن بعد از ابتلا، در مرحله اول باعث جلوگیری از ابتلا به دیگر انواع HPV می‌شود. علاوه بر این، تحقیقات نشان داده‌اند که استفاده از گارداسیل می‌تواند قدرت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با این بیماری را افزایش بدهد.

به جز اینها، بعضی از مراکز تحقیقاتی گفته‌اند که گارداسیل، خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم بعد از مبتلا شدن به زگیل تناسلی را کاهش می‌دهد.

از کجا گارداسیل بخریم؟

 

بالاتر گفتیم که تا الان 3 نوع از واکسن گارداسیل روانه بازار شده است. اگر قصدتان خرید واکسن 2 کاناله و پیشگیری از ابتلا به 2 نوع از HPV است که باید به یکی از داروخانه‌ها یا مراکز بهداشتی کشور مراجعه کرده و از آنها این واکسن را بخرید. اما اگر می‌خواهید واکسنی بزنید که خطر ابتلای شما را بیشتر از این کاهش بدهد، باید به سراغ واکسن 4 یا 9 کاناله بروید.

متاسفانه این واکسن‌ها در کشور خودمان تولید نمی‌شوند و شرکت تولیدکننده آن در خارج از کشور هم ایرانیان را تحریم کرده. اما در مقابل، بعضی از مراکز معتبر بهداشتی کشور توانسته‌اند با دور زدن تحریم‌ها، اقدام به وارداتش کنند. از جمله این مراکز، کلینیک اورولوژی یوروطب  میباشد.

آیا تزریق واکسن گارداسیل بی خطر است؟!

با توجه به اینکه هنوز درمان قطعی برای بیماری HPV پیدا نشده، خیلی‌ها از تزریق واکسن گارداسیل ترس دارند. چراکه تصور می‌کنند با وارد کردن این ویروس به بدن‌شان ممکن است به خود بیماری مبتلا شوند.

اما خب باید بدانید که واکسن گارداسیل اصلا حاوی ویروس HPV نیست! در واقع این واکسن موادی دارد که با وارد شدن‌شان به بدن شما، بدن‌تان را در مقابل خود ویروس اصلی مقاوم کرده و آن را آماده مبارزه با آن خواهند کرد. بنابراین نسبت به تزریقش نگران نباشید.

پیشنهاد میکنیم در این ویدیو ( طرز کار واکسن گارداسیل ) رو حتما مشاهده کنید

در این ویدیو شما را طرز کار این واکسن و چگونهگی ایمن سازی بدن در مقابل ویروس اچ پی وی آشنا میشوید و خواهید فهمید که چرا میبایست این واکسن را در 3 دوره بزنید! راستی در این رابطه چیزی نگفتیم ! اشکالی ندارد ، این ویدیو را مشاهده فرمایید تا اطلاعات کافی در باره این موضع پیدا کنید.

 

در نهایت و به عنوان کلام آخر: بهترین راه پیشگیری از HPV، داشتن رفتار جنسی سالم است. بعد از آن، تزریق گارداسیل می‌تواند احتمال ابتلای‌تان به این بیماری  ( ابتلا به ویروس اچ پی وی ) را بسیار کاهش دهد.

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۰۸
milad gh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی