پزشکی و سلامتی

معرفی مقالات پزشکی
دوشنبه, ۱۷ آبان ۱۴۰۰، ۰۴:۱۷ ب.ظ

5 عنصر مهم طراحی باغ ویلای مدرن

محوطه سازی با زمان تغییر می کند. اگر طراحی فضای باز خود را کمی قدیمی می‌دانید، این پنج عنصر محوطه‌سازی می‌توانند به مدرن‌تر شدن آن کمک کنند.

باغ آراسته شده

تمیز نگه داشتن چمن و پرچین های شما دو ویژگی اساسی هر محوطه سازی مدرن باغ است. گیاهانی که در مناظر مدرن رشد می‌کنند، در مقایسه با دیگر طرح‌های منظر مدیریت شده‌تر از همیشه هستند. همه چیز در مورد مینیمالیسم است و برای دستیابی به ظاهری تمیز و مرتب، باغ خود را بدون شلوغی نگه دارید.

الگوی منظره هندسی

جدای از باغبانی کنترل شده، به حفظ بوته ها در الگوهای هندسی مانند مربع، مستطیل، دایره و غیره نیز کمک می کند. جلوه زیبایی شناختی بیشتری به طراحی منظره شما می دهد.

آب

نمایش هنری ویژگی‌های آبی، مانند قرارگیری استراتژیک استخرها، یک عنصر کلیدی در محوطه‌سازی مدرن و محوطه‌سازی معاصر است. با جفت کردن خطوط تمیز منظره با صدا و حرکت، لایه ای از طراحی حسی را به منظره اضافه می کند. هنگام نصب تجهیزات سنگین در فضای باز مانند فواره های آب و حوضچه ها، از پیمانکار عمومی مورد اعتماد خود کمک و مشاوره بگیرید.

رنگ های خنثی

پالت رنگ هر طرح مدرن باید ظریف و خنثی باشد. جایی برای رنگ های چشم نواز که توجه مهمانان شما را از کل چشم انداز منحرف کند وجود ندارد.

سنگ و پوشش زمین

احاطه کردن چشم انداز خود با سنگ های طبیعی آخرین قطعه از ساختن طراحی جدید منظر شما است. از آنها برای ایجاد فضایی در داخل باغ استفاده می شود تا از شلوغ به نظر رسیدن عناصر دیگر جلوگیری شود.

 

چگونه عناصر مدرن را به طراحی باغ خود اضافه کنید

در اینجا به چند نکته عالی از شرکت تهران گاردن برای طراحی باغ ویلا مدرن اشاره شده است:

باغ های آراسته مدرن هستند

در یک خانه مدرن همه چیز جای خود را دارد و هر چیزی در جای خود می ماند. خطوط پاک حاکم است و بهم ریختگی ممنوع است. همین اصول طراحی باید در منظره بیرونی شما نیز اعمال شود.

اساساً، یک منظره مدرن برعکس یک باغ انگلیسی است که در آن زیبا است که به گیاهان اجازه پرسه زدن و تسلط بر آن را بدهید. گیاهان در یک منظره مدرن کنترل می شوند و به آنها گفته می شود که کجا بروند و از طریق مانیکور مجبور می شوند در جای خود بمانند. شبیه پرنده ای در قفس است که می توانیم پرهای زیبای آن را تحسین کنیم، اما پرنده اجازه ندارد آزادانه پرواز کند.

محوطه سازی مدرن به فضاهای کاملاً مشخص و مرتب تقسیم می شود. در این مرحله، برخی از شما ممکن است برای منظره مدرن متاسف باشید و فکر کنید که چقدر خسته کننده و کنترل شده است، اما لطفاً ادامه دهید—منظره مدرن زیبایی شناسی عجیب، منحصر به فرد و بکری را ارائه می دهد که اکثر طراحی های منظره دیگر نمی توانند به آن دست یابند.

هندسه در منظر مدرن

مربع، مستطیل، دایره، مثلث همه این اشکال ساده در طراحی منظره مدرن جای دارند. این اشکال نقش‌های متعددی دارند، اما جدای از اضافه کردن آن زیبایی‌شناسی مدرن تمیز، به شما امکان می‌دهند مناطقی را در باغ خود تعریف کنید و نقاشی‌های جداگانه ایجاد کنید.

به عنوان مثال، یک مسیر سنگی با خط مستقیم می تواند شما را به یک قسمت نشیمن در فضای باز که با یک محوطه مربعی از چوب شمشاد تعریف شده است، هدایت کند، سپس شاید سنگ های پله دایره ای به یک منطقه استخر روباز منتهی شوند و غیره. هندسه مختص پوشش زمین و سنگ نیست، باید در گیاهان نیز دیده شود.

بهتر است گیاهانی را انتخاب کنید که برای هرس باز هستند. در اینجا فقط چند گیاه باغ مدرن وجود دارد که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید:

  • شمشاد 

  • سدر

  • نی و علف

  • ساکولنت ها

  • افرا ژاپنی

اضافه کردن ذن مدرن به باغ شما

اکثر خانه های مدرن کمی کیفیت ذن دارند. آنها پناهگاهی را پیشنهاد می کنند. مکانی آرام برای نشستن و استراحت، فراموش کردن نگرانی های روزتان. منظره بیرونی شما قطعا باید همان فضای ذن را ارائه دهد.

در اینجا چند نکته وجود دارد که به اضافه کردن ذن به باغ مدرن شما کمک می کند:

ویژگی های آب در درجه اول اهمیت قرار دارند. فواره ها، نهرها، استخرها و برکه ها را با ماهی کوی اضافه کنید.

دیوارها و موانع حریم خصوصی را با استفاده از عناصر بافتی مانند بامبو یا پرچین بگنجانید.

عناصر یک باغ ژاپنی را با ماسه یا سنگ چنگک‌دار اضافه کنید و چند ساکولنت خوب قرار دهید.

گیاهان خودنمایی با رنگ های روشن را حذف کنید. برای داشتن فضایی آرام از سبزی های خنثی استفاده کنید.

 پوشش زمین و سنگ برای شکل دادن به باغ شما

پوشش زمین و سنگ ابزار ضروری برای طراحی منظره مدرن هستند. آنها برای تقسیم چشم انداز به مناطق و هدایت چشم از یک "اتاق" در فضای باز به دیگری استفاده می شوند.

به عنوان مثال یک نوار کم سروهای زمینی کاشته شده می تواند حاشیه ای در اطراف یک حوضچه یا مسیر باغ ایجاد کند. و از بتن می توان برای ایجاد یک مسیر مربعی و شبکه مانند به یک استخر یا حوض استفاده کرد. این ویژگی ها همیشه لازم نیست شما را به جایی هدایت کنند - آنها می توانند به سادگی به عنوان ابزار بصری که طراحی را یکپارچه می کنند نیز استفاده شوند.

در نظر بگیرید که یک باغ شنی مربعی را با چند صخره به خوبی قرار دهید. خطوط را به داخل باغ شنی بکشید، آنها را در اطراف سنگ ها بچرخانید و فضای بسیار ذن و آرامش بخشی ایجاد کنید. تصویر زیر نمونه کاملی از این است که چگونه سنگ و پوشش زمین می تواند یک باغ مدرن را تعریف کند.

همانطور که می بینید، یک باغ مدرن دارای عناصر زیادی است، اما در واقع ایجاد منظره ای که منعکس کننده سلیقه مدرن شما باشد کار چندان سختی نیست و ما پیشنهاد می کنیم نمای بیرونی خانه شما باید همیشه نمایانگر شخصیت شما باشد، درست مانند فضای داخلی شما. فقط به یاد داشته باشید که خطوط تمیز و مستقیم، هندسه‌های زیاد، مسیرهای سنگی، حاشیه‌ها را بگنجانید و فراموش نکنید که کمی ذن اضافه کنید!

بیشتر از گیاهان همیشه سبز استفاده کنید که در تمام طول سال رنگ دارند.

سنگ‌ها، نیمکت‌ها و شاید مجسمه‌ها را در خود بگنجانید تا چشم‌ها از آن لذت ببرند.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۸/۱۷
milad gh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی