پزشکی و سلامتی

معرفی مقالات پزشکی
سه شنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۵:۲۹ ب.ظ

راهنمای خرید اره برقی و اره موتوری

 

نکات مهم در خرید اره برقی مناسب

حال که با ویژگی ها و امکانات مختلف انواع اره موتوری آشنا شدید، اگر به دنبال تهیه و خرید اره برقی قیمت مناسب هستید، توصیه می کنیم به مواردی که در این زمینه اشاره می شود، توجه نمایید.

 

هدف و محل کار: بدون تردید مهم ترین نکته در خرید یک وسیله، توجه به نیاز و محیط استفاده است. شاید شما به عنوان یک کاربر معمولی قصد هرس درختان باغ و یا منزل خود را دارید. شاید هم به عنوان یک ابزار کار حرفه ای، نیازمند اره موتوری هستید. در هر حال انتخاب اره مناسب با نیاز، نخستین چراغ راه برای یک خرید آگاهانه است.

 

طول و اندازه تیغه: شاید طول تیغه اره، مهم ترین مشخصه در خرید یک اره موتوری باشد. اره های با تیغه بلندتر برای بریدن قطعات ضخیم تر و با قطر بیشتر کارایی دارند. برای استفاده های معمولی طول تیغه ۱۵ تا ۵۰ سانتی متر مناسب است. برای کارهای سنگین تر نیز تیغه های بیشتر از ۵۰ سانتی متر نیاز است.

 

وزن و ویژگی های ظاهری: وزن اره یا همان سبکی یا سنگین بودن دستگاه، قابلیت جابه جایی مانند دریل های شارژی یا بنزینی و همچنین قدرت و توان دستگاه از دیگر پارامترهای مهم در خرید یک اره مناسب است.

در همین زمینه توجه به ویژگی های ظاهری بسته به نیاز نیز اهمیت دارد. اره برقی دسته بلند، اره برقی خیلی بزرگ و یا اره برقی زنجیری کوچک از این جمله هستند که هریک دارای ویژگی های خاص خود بوده و برای امور مختلف از مزایای مناسبی برخوردارند.

 

امکانات جانبی: برخی از قابلیت ها نظیر لرزش گیر، ترمزهای اضطراری، روغن کاری اتوماتیک و همچنین ابزارهای جدید مانند ضربه گیر کار با اره را راحت تر می کنند. بدون شک امکانات جانبی می تواند از خستگی ما حین کار کم نماید.

در نتیجه کیفیت کار و رضایت بخشی ما بیشتر خواهد شد. به عنوان مثال ضربه گیر یا اصطلاحاً لگد گیر از پرت شدن و یا ضربات احتمالی که ممکن است به کاربر وارد شود، جلوگیری می نماید. در نتیجه ایمنی کار بیش از پیش خواهد بود.

اره برقی بی صدا نیز از دیگر انواعی است که به واسطه تولید صدای کم، قابلیت بسیار ارزشمندی برای برخی مکان ها محسوب می شود.

 

مزایا و معایب اره برقی یا اره موتوری

اره برقی یا اره موتوری همانند بسیاری از ادوات و ابزارآلات دیگر دارای محاسن و معایبی است. در ادامه قصد داریم به بیان مهم ترین آن ها بپردازیم.

– شاید مهم ترین مزیت و امتیاز اره برقی در قیاس با سایر ابزارهای این زمینه چون اره دستی، سرعت بسیار بالای آن باشد. یک اره برقی سرعت کاری در حدود ۱۰ برابر بیشتر نسبت به نمونه های دستی دارد. شاید همین عامل یعنی سرعت کار بالا را بتوان علت اصلی محبوبیت این ابزار به شمار آورد.

– اره موتوری به کمک نیروی محرکه مانند برق یا سوخت های دیزلی چون بنزین کار می کند. لذا علاوه بر سرعت بالا، انرژی و نیروی کمتری از انسان می گیرد. در نتیجه بازدهی و راندمان به مراتب بالاتری نسبت به نمونه های دیگر خواهد داشت.

– علاوه بر اره برقی حرفه ای به عنوان یک ابزار کار تخصصی، این دستگاه برای امور سبک و خانگی نیز دارای انواع مناسبی است. این امر سبب شده تا کارهای سبک تر نیز با سهولت و کارایی بهتری انجام شود.

اره برقی جهت هرس درخت، اره برقی کوچک خانگی و اره برقی علف زن قیمت مناسب از جمله ابزارهایی هستند که برای انجام این امور طراحی و تولید شده اند.

– در کنار مزایا و قابلیت های خوب اره برقی، این دستگاه از جمله ابزارهای خطرناک به حساب می آید. سالانه حوادث و اتفاقات ناگوار زیادی به دلیل استفاده ناایمن از این وسیله رخ می دهد. لذا رعایت دقیق نکات ایمنی از جمله محدودیت های مهم این دستگاه به شمار می آید.

– همچنین این اره ها به نگهداری و تعمیرات منظم و مرتب نیاز دارند. خرده های چوب و گرد و غبار ممکن است سبب آسیب به بخش های داخلی دستگاه و در نتیجه کاهش عملکرد و تخریب آن گردد.

اره برقی هیوندای از بهترین مارک های اره برقی دنیاست که می توانید ار فروشگاه موتور برق شاپ (بازرگانی تاج) با قیمت و گارانتی نمایندگی بصورت آنلاین خریداری کنید.

 

منبع:

https://motorbargh.shop/%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d9%82%db%8c/




 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۲/۲۷
milad gh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی